4148
Sök

Blev av med körkortet inatt

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 september 2008
torpis skrev:
Poängen är att det är väl inte så konstigt att de tar kortet om man kör för fort. man vet om det före, men vet även vad man jobbar med och får väl stå sitt kast?

ledsen fattade fel (tidigt på morgonen än wink ) men nu hängde jag med och håller med...

blacken
Forummoderator
10 576 Inlägg
21 september 2008
Pellefax skrev:
torpis skrev:
Förklara att du tycker det är konstigt att de tog kortet på plats, du var uppmärksam och stannade på polismans signal och ändå drar de in kortet. Hade du vetat detta i förväg du hade du inte stannat och därmed behållt kortet.   Du vart med andra ord hårdare straffad för att du lydde polismans tecken, än om du fortsatt resan utan att stanna.

Så smitning räknas som förmildrande omständighet nuförtiden..? hmm

alltså det var skrivet på ett humoristiskt sätt även om ja vidhåller att om polisen inte får tag på dig så kommer du ju undan helt utan straff.  Dock så är det ju dumt att chansa på att dra.

Jag fick lägre premie hos Läns med detta resonemang, men det håller ju självklart inte hos polisen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Better than God \o/
1 886 Inlägg
21 september 2008
HyperSonica skrev:

Jäävligt moget...

Jävligt kul... tongue

Till trådskapare, kommer du undan med "en månads taskigt betald semester" skall du ju faktiskt vara rätt nöjd...  wink
Senast redigerat av MrTurbo (21 september 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 september 2008
Det var helt rätt av Polisen. Dock ska du kunna få hjälp av din arbetsgivare
att få straffet sänkt eller sådär. Har en gammal klasskompis som jobbar som
lastbilschaufför. Och han blev tagen av snuten när han skulle köra hem bilen
från en fest (bara något kvarter bort). Ja, han hade druckit och var snorfull.
Så det var inte mer än rätt. Han fick dock sänkt straff p.g.a sitt jobb...

Sök