21 september 2008
Trådstartare
Tja!
Har fått sån otur med mitt s.k ljudsystem i bilen. Börjar från de första symtomet
ja fick.
Spelade musik som vanligt och plötsligt stänger stereon av sig och blinkar ett par ggr
startar den igen, men stänger av sig senare. men nu har den inte stängt av sig sen dess
men slutsteget gav sig i samma vända och ja trodde de kunde vara nått el fel i bilen
men ström i kablarna finns m.m. skruvade isär steget och kollade men såg inget skumt.
Jag fick ett steg utav min kusin som han inte använde som ja satte i och provade med
och de startade inte, tog in de och tog isär de och provade lägga ca 9V som ström,
de funkade om ja la remoten och plus på varandra. provade sedan i bilen och de funkade.
Visade sig att remoten från stereon inte funkade.
Så ja tänkte koppla om lite men råkade lägga den ström förande remoten mot stereon och de gnistra till lite grann och skulle sedan starta stereon men då funkade den inte, har kollat säkringarna men allt e helt.
Och satte sedan i min gamla stereo (som drar ur strömmen i batteriet)
och de funkade felfritt. men vill ju inte dra ur kablarna varje gång ja inte anväder
bilen.
Så kan stereon va sönder i.o.m den inte fungerar efter ja råkade lägga ström i chassi på den?
Och varför blinkade stereon till när remoten gav upp i stereon?
kan de vara nåt annat fel som har orsakat detta
// Peder
Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--