4751
Sök

Trasig bas

243 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Någon som har en aning om hur man kan lyckas spela sönder en bas? bara slutade fungera:/ varken steg eller nåt gick utan bara basen

Friskt satsat, hälften vunnet;)

424 Inlägg
21 september 2008
Lindmark_89 skrev:
Någon som har en aning om hur man kan lyckas spela sönder en bas? bara slutade fungera:/ varken steg eller nåt gick utan bara basen

Hur har den gått sönder då? bränd talspole eller vad är det som hänt?
Har man skruvat upp gainen på fullt kan det komma mycket oren signal och då går oftast basen sönder.

hur känns basen om du lägger handen i mitten och trycker försiktigt in konan ?

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

243 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
joliba_01 skrev:
Lindmark_89 skrev:

Hur har den gått sönder då? bränd talspole eller vad är det som hänt?
Har man skruvat upp gainen på fullt kan det komma mycket oren signal och då går oftast basen sönder.

hur känns basen om du lägger handen i mitten och trycker försiktigt in konan ?

inte en aing faktiskt:P..är inte såå duktig på ljud direkt..vet bara att jag va ute oh körde så slutade den spela..sen dess har den varit helt död:|

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Ljudfreak
148 Inlägg
21 september 2008
skruvat ut den o kollat så e inte bara är en kabel som har lossnat?

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
21 september 2008
hände samma med mig..min kabel hade lossnat..kolla om kablarna sitter rätt..eller om inte så kanske dne e sprängd

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

7 281 Inlägg
21 september 2008
Smedhult skrev:
Smedhult skrev:
Lånar tråden lite!

hände samma sak för mej. med 2 basar på en gång. hade gainen på ca hälften. spelade någorlunda högt fast de va Connie Francis- stupid cupid, inte mycke bas i den låten. spelade halva låten sen la bara basarna av. dom luktar inte bränt och dom låter inte om man pressar ner konan försiktigt eller lite mer bestämt. strömmen har jag ingen aning om hur de va me men jag hade dubbla batterier. och generatorn mätte jag veckan föra och den ladda precis som den skulle. och de främre batteriet var ett 88Ah och de bakre 55Ah. och båda va i bra skick.  någon som kan ha en aning vad som hänt?

jag har plockat ur dom ur lådan o testat dom var för sej men inget händer??

Om du spelar och samtidigt trycker in  konan lite grann, börja den spela lite då?
Senast redigerat av Brains88 (21 september 2008)

Sök