Bugatti Veryon Replika för 350.000:-

Holiace
22 september 2008 · 1 754 Inlägg

"1 häst mindre än originell" bör betyda "en häst mindre än original".

Jag kan inget om allt.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
22 september 2008 · 2 973 Inlägg

Hamilton skrev:
Varför inte läsa det som faktiskt står i annonsen i stället för att som vanlig göra egna tolkningar.
Är man något sånär begåvad så står det ju att man inte gör vare sig förskotts eller delbetalningar, läs hela annonsen 2 eller 3 gånger så förstår ni.

Att man initialt har kontakt via e-post är inget som är ovanligt eller ens märkligt i den här typen av affärer och är ju ganska uppenbart varför man gör så.
och ingenstans står det heller att det är ett företag som står bakom annonsen.

"den här typen av affärer" ?? Budgivning på fantasi-objekt? ja, det är möjligt att det är vanligt att anonyma folk som lyckats skapa sig en egen hotmail-adress skaffar mailvänner med sånna "affärer"  big_smilelol

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
p0wni
22 september 2008 · 49 Inlägg

fick ett svar från honom/dem


I svaret ingick att bilder på faktiska replikan, och mer detaljerad info om bilen, kommer komma på hemsida/tidningar med mera. Dock var det för tidigt(varför?) att visa bilder på "bilen" nu. tydligen ligger budet på 425.000 kr atm också wink. hm?

Då undrar man såklart, varför visa upp bilen efter man fått bud? är det inte visa upp varan först, sen få bud?

Med lite färre stavfel än i annonsen.
Tiden får avvisa. Dock känns allt fortfarande högst suspekt:p.

Senast redigerat av p0wni (22 september 2008)

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Varför har dem inte skrivit skicka in pengar på mitt konto så kommer vi hem med den till dej?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Dem säljer ju faktiskt inte den för 350.000kronor men det hela verkar lite skumt... Snyggt hantverk må jag säga!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Tuffhaggman
22 september 2008 · 864 Inlägg

MercaPOWER skrev:

niclas_swe skrev:

Tuffhaggman skrev:
köp aldrig något dylikt av någon som så uppenbart fikade istället för att gå på svenskalektionerna..
Som de andra säger: Lurendrejeri

Fikade de med dig då eller? Det heter nämligen svensklektionerna.

hahahaha

Ouch...Vilken tabbe
Jag försvarar mig med standardursäkten "Jag var trött"
Jag tycker förövrigt inte att det var en lika grov våldtäckt av det svenska språket som annonsen men det är väl en tolkningsfråga..

Ps. Snygg pik. Alltid lättare att ta ett hugg om det görs ordentligt, då kan man iaf uppskatta intelligensen bakom den.

Senast redigerat av Tuffhaggman (22 september 2008)

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

tolningsfråga och niclas_swe det är inte en internationell sajt så du kunde gott heta niclas_sve

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Tuffhaggman
22 september 2008 · 864 Inlägg

KimVsWorld skrev:
tolningsfråga och niclas_swe det är inte en internationell sajt så du kunde gott heta niclas_sve

Det berodde dock på taskigt tangentbord. Vi behöver väl inte överdriva?

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

KimVsWorld skrev:
tolningsfråga och niclas_swe det är inte en internationell sajt så du kunde gott heta niclas_sve

Det berodde dock på taskigt tangentbord. Vi behöver väl inte överdriva?

Du började:rolleyes:

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
kolvas
22 september 2008 · 4 001 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

MercaPOWER skrev:

niclas_swe skrev:

Fikade de med dig då eller? Det heter nämligen svensklektionerna.

hahahaha

Ouch...Vilken tabbe
Jag försvarar mig med standardursäkten "Jag var trött"
Jag tycker förövrigt inte att det var en lika grov våldtäckt av det svenska språket som annonsen men det är väl en tolkningsfråga..

Ps. Snygg pik. Alltid lättare att ta ett hugg om det görs ordentligt, då kan man iaf uppskatta intelligensen bakom den.

för att fortsätta på erat spår om korrekt svenska så heter det våldtäkt

Ontopic: det känns som lite lurendrejeri det där... trodde inte sådana annonser var tillåtna på Blocket

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Pikey
22 september 2008 · 2 283 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

MercaPOWER skrev:

niclas_swe skrev:
Fikade de med dig då eller? Det heter nämligen svensklektionerna.

hahahaha

Ouch...Vilken tabbe
Jag försvarar mig med standardursäkten "Jag var trött"
Jag tycker förövrigt inte att det var en lika grov våldtäckt av det svenska språket som annonsen men det är väl en tolkningsfråga..

Ps. Snygg pik. Alltid lättare att ta ett hugg om det görs ordentligt, då kan man iaf uppskatta intelligensen bakom den.

Det stavas med enkel K.

EDIT: Våldtäkt stavas enbart med enkel K

Senast redigerat av Pikey (22 september 2008)

R.I.P. Michael Jackson!
niclas_swe bitter besserwisser
22 september 2008 · 644 Inlägg

KimVsWorld skrev:
tolningsfråga och niclas_swe det är inte en internationell sajt så du kunde gott heta niclas_sve

Då garaget.org har så väl norska, danska och finska användare som svenska så vill jag nog hävda att det kan tolkas som en internationell sajt.

För att komma tillbaka till ämnet:
Jag skulle vilja höja ett varningens finger till er som skickar "intresseanmälan" och liknande. Om ni gör dem väldigt seriösa så kan detta tas som ett anbud, skulle det sen vara så att det är en riktig firma som faktiskt tillverkar en replika så kan detta bli ett bindande avtal. Och eftersom ni använder e-post så är det inte så svårt att faktiskt bevisa ert anbud.

Senast redigerat av niclas_swe (22 september 2008)

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Tuffhaggman
22 september 2008 · 864 Inlägg

Det går dåligt idag..jag drar mig ur...

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Internationell=Engelska enligt mej

Men är det ingen som kan mejla om fler bilder?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
kolvas
22 september 2008 · 4 001 Inlägg

Någon som har fått svar som har namnet på firman eller personen som står bakom annonsen, det känns ju hyfsat oseriöst att bara ha en hotmail-adress och inget annat

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
niclas_swe bitter besserwisser
22 september 2008 · 644 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Internationell=Engelska enligt mej

Men är det ingen som kan mejla om fler bilder?

Bättre kan du, annars får svenskarna tacka, vi har nämligen utökat våra gränser. Danmark, Finland och Norge tillhör numer Sverige. Deras språk bör betraktas som dialekter av svenskan.
Annars är definitionen av internationell: gemensam för många nationer. För att klargöra skillnaden lägger jag även med definitionen av nationell, vilket du menar att sidan är: som gäller hela nationen, folk-; som gäller en enskild nation
motsats lokal; internationell.


Till ämnet:
Sen såg jag att det var någon som tyckte att det skulle vara omöjligt att registrera bilen i Sverige, då står faktiskt ingenstans i annonsen att den ska registreras eller rentav KAN registreras, det står dock mycket rolig bil på bana också. Vilket man i sig kan tycka att det borde tolkas att den ska registreras.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Det är klart dem är dialekter;)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
zortep
22 september 2008 · 911 Inlägg

Jag antar att de vill ha pengar i förväg också så de kan börja "Bygga" den haha ;smile

pic up the phone, wazzzaaa
kolvas
22 september 2008 · 4 001 Inlägg

Ingen som har namn på företaget eller dom som står bakom annonsen?

eller så är det som klassikern med en annons på leksaksstol som såg ut exakt som en designstol...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang