2589
Sök

värsting hattisar eller? 6X9 8vägs 1000w st

21 761 Inlägg
22 september 2008
5 x Super Film Tweeter

Kan någon visa var den 5:e diskanten sitter? wink

Dessutom står det " 0.5" Neodymium dome tweeter" (ental), men det sitter ju två stycken såna. smile
Senast redigerat av Drönirettab (22 september 2008)

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
skulle se töntigt ut med gula högtalare på hatthyllan eller?
tänk på det oxå

MVH Beyond

35 Inlägg
22 september 2008
ChriZtoffer skrev:
Hmm.... bara jag som reagerade på att iaf diskantbryggan var väldigt lika? tongue

http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … A6924X.jpg

Förutom att Pyle satt dit ett antal extra diskanter då, vad nu dom ska göra för nytta...

Jamen, titta, det är ju GAS Alpha 6924X högtalarna, tyckte väl jag kände igen de där Pyle 6"x9"arna i början av tråden.

Som sagt bara för att det sitter fyra högtalare i en högtalare betyder det inte att det är ett 4-vägs kitt. Håller med om det Rickard-v skrev, det brukar oftast bara vara en kondensator och/eller en spole som delar av bas och diskant.

Det beror som sagt på hur man bygger och monterar nånting som gör att något spelar bra eller inte. Mina GAS-basar t.ex. driver jag med GAS Alpha X2 slutsteg, 3styck, och det spelar 135,1dB. Vissa spelar lika högt fast de har dyrare märken.

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
WAGolfer skrev:
ChriZtoffer skrev:
Hmm.... bara jag som reagerade på att iaf diskantbryggan var väldigt lika? tongue

Förutom att Pyle satt dit ett antal extra diskanter då, vad nu dom ska göra för nytta...

Jamen, titta, det är ju GAS Alpha 6924X högtalarna, tyckte väl jag kände igen de där Pyle 6"x9"arna i början av tråden.

Som sagt bara för att det sitter fyra högtalare i en högtalare betyder det inte att det är ett 4-vägs kitt. Håller med om det Rickard-v skrev, det brukar oftast bara vara en kondensator och/eller en spole som delar av bas och diskant.

Det beror som sagt på hur man bygger och monterar nånting som gör att något spelar bra eller inte. Mina GAS-basar t.ex. driver jag med GAS Alpha X2 slutsteg, 3styck, och det spelar 135,1dB. Vissa spelar lika högt fast de har dyrare märken.

GAS
MDS
PYLE

samma ruunk

MVH Beyond

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
WAGolfer skrev:
ChriZtoffer skrev:

GAS
MDS
PYLE

samma ruunk

och biltema wink

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Dawe_A skrev:
beyond skrev:
WAGolfer skrev:

GAS
MDS
PYLE

samma ruunk

och biltema wink

jaaa de fick man inte glömma big_smile

MVH Beyond

98 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
senaste köpet var
förra sommaren. USCH vilket ruuunk

försökt sälja den till 2 polare men går inte . det spelar nästan inget

pioneers aktiva 8tums låda knäcker den där 12an som inget smile i alla 3 bilarna

men GAS kanske är bra om man lägger 60st såna smile

HICK

Har den basen i min bil, fast med nya alpha 12" Och den spelar riktigt bra smile Gäller nog hur man ställer in allting smile

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
MaxR skrev:
beyond skrev:
senaste köpet var

pioneers aktiva 8tums låda knäcker den där 12an som inget smile i alla 3 bilarna

HICK

Har den basen i min bil, fast med nya alpha 12" Och den spelar riktigt bra smile Gäller nog hur man ställer in allting smile

ÄSH du vet inget om ljud bara

smile
har ställt bas i huvudenheterna till MAX . och rattarna i lådan . hela allt smile i 3 bilar / 3 olika huvudenher

GAS lådan låter som en halv villig gädda ute på land som vill ta sina sista andetag

MVH Beyond

98 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
MaxR skrev:
beyond skrev:
senaste köpet var

HICK

smile
har ställt bas i huvudenheterna till MAX . och rattarna i lådan . hela allt smile i 3 bilar / 3 olika huvudenher

GAS lådan låter som en halv villig gädda ute på land som vill ta sina sista andetag

HA! Du utalar dig mycket du.. Varför ställt upp fullt från HU? Basen har väll eget slutsteg smile. Om du bor i sthlms trakten så låter jag dig lyssna meeeeeer en gärna.. Men vad vet jag.. jag vet ju inget om ljud smile

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
vet väll fasiken de inbyggt steg . nämnde ju rattarna i lådan . men om du sänker all bas i huvudenheten så ska du se. sen om du har separat bas lågnivå oxå med fler bas finesser så ska du se ännu mer smile
VILL DU SITTA MED MIG I SAMMA BIL? tongue mmmm hjätte hjäärna för miig . fiser rätt mkt smile är det ok?lol
Senast redigerat av beyond (22 september 2008)

MVH Beyond

Smålänning
7 887 Inlägg
22 september 2008
Jag slutade med GAS när en (1) DLS 10:a på 120W RMS (i någotsånär rätträknad hemmabygd låda) spöade två Alpha 12" i fabrikslåda...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

98 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
vet väll fasiken de inbyggt steg . nämnde ju rattarna i lådan . men om du sänker all bas i huvudenheten så ska du se. sen om du har separat bas lågnivå oxå med fler bas finesser så ska du se ännu mer smile
VILL DU SITTA MED MIG I SAMMA BIL? tongue mmmm hjätte hjäärna för miig . fiser rätt mkt smile är det ok?lol

Herregud... Lär dig ställ in steg/huvudenhet innan du klankar ner på något. jag har ingen aning om original basen som ska vara i är så mycket sämre, men med den lådan jag har med alpha bas, dunkar det på väldigt friskt. Slut diskuterat hära, skicka pm om det är något oklart, eller om du vill ha inställningstips. smile

6 851 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
MaxR skrev:
beyond skrev:
senaste köpet var

HICK

smile

ok..och enligt dej som är nybörjare, varför ska då basen stå på max?

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
för att det basar annars inget ur Gaset . 

normalt vill ja ha nånstans mitten . så man har råd att ge efter eller mer till olika ljud-låtar smile
men med GAS .har gett upp med den lådan . har helt andra prylar nu smile

MVH Beyond

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Jag slutade med GAS när en (1) DLS 10:a på 120W RMS (i någotsånär rätträknad hemmabygd låda) spöade två Alpha 12" i fabrikslåda...

DU ÄR INTE FÖRSTA DU

Alpha 2x12 lådan är AS MÅNGA LESS PÅ . verkligen . oavsett steg osv . HELT LESS är folk på den oxå
men just me en bas me plexi grejjen. det är enormt skämt

jag kan skänka den lådan gratis GAS LÅDAN . om ni ställer upp på ENTRY EMMA med det
.vill garva järnet sen

JAG gick in på BRL live . sa nu vill jag ha bra bas i bilen . Killen va dö säker den där är bra
jag tveka . sa två gånger det är en stor sedan jag har. borde ha sluten låda eller nått? att en såndär låda med bas inne i lådan klarar väll inte genom portar leverera ljudet i en sedan bil liksom .  att den kanske låter bra i en FIAT UNO eller GOLF osv , nee han sa den ska du haa

va på semester . 50 mil hemifrån. DESPERAT på bas då jag plockat ut STORA LÅDAN och steget för få plats me grejjer. men när ändå tältet vart så skadat osv ville jag åka hem med bas ljud .

så klart  STRAX innan stängning .  körde till en mack i närheten lite lugnare. koppla den där . hade kablar färdigt . hörde. prova på alla sätt och vis ställa in . DET LÄR RUUNK . inget typ .  kommer in 5 min senare. BÄCK SVART i butiken. de va bara åka hem missnöjd .
försökte sälja lådan sen till polarna. men dom va smarta. bad om provspelning i deras bil först HEHE
inte fasiken ville nån ha den inte

efteråt bytte jag bas i den. bort me skruvarna. off me plexit. off me basen.  gjorde nått ännu desperatare. köpte ett bas element för 299kr på en stor marknad .  tänkte med denna kanske det blir bättre. ja visst vart de bättre ljud direkt . inte så mkt men .,ok de fick duga . la den sen i kärringens bil väl hemma. där den höll 6mån

nu är lådan me trasig bas i. men den hela gas som va me orginal finns vid sidan av här i källaren. TA DEN
skruva dit den ,vem som har lust . jag skänker skitet
MEN JAG VARNAR FÖR SKIT DÅLIG BAS

end of my GAS story
Senast redigerat av beyond (22 september 2008)

MVH Beyond

98 Inlägg
22 september 2008
beyond skrev:
twin_cam skrev:

DU ÄR INTE FÖRSTA DU

Alpha 2x12 lådan är AS MÅNGA LESS PÅ . verkligen . oavsett steg osv . HELT LESS är folk på den oxå

jag kan skänka den lådan gratis GAS LÅDAN . om ni ställer upp på ENTRY EMMA med det
.vill garva järnet sen

Suck....

280 Inlägg
23 september 2008
jag kör phoenix gold framsystem och jag älskar det riktigt nöjd med det wink men som sakt det är fin lir

Avstängd
367 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
MaxR skrev:
beyond skrev:
twin_cam skrev:

DU ÄR INTE FÖRSTA DU

.vill garva järnet sen

Suck....

om nån har rätt att SUCKA så är det jag . läs min story nu

MVH Beyond

Avstängd
367 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
m1ck3h skrev:
jag kör phoenix gold framsystem och jag älskar det riktigt nöjd med det wink men som sakt det är fin lir

kör du serien där dom har en 6.0 kit? det kittet har vunnit priser redan innan dom förfina diskanten ytterligare för ett år sen
Senast redigerat av beyond (23 september 2008)

MVH Beyond

280 Inlägg
23 september 2008
beyond skrev:
m1ck3h skrev:

kör du serien där dom har en 6.0 kit? det kittet har vunnit priser redan innan dom förfina diskanten

jopp jag kör zr serien och aldrig varit med om så rent och snyggt ljud från diskanterna smile

fick höra dom i en polares bil och sen blev jag såld wink

Sök