7191
Sök

köpa från USA en PIONEER AVH-P4000DVD

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#1
sugen på köpa en sådan

men det är det här med priserna som är så olika

hittils har jag hittat en i sverige för 7495kr BRL

köper ja via USA så betalar jag

2310kr för samma aparat
462kr tull/moms
594kr frakt som ink försäkring

tot  3366kr

hur kan det va under halva priset? vad är sverige för land att ta
över 50% mer för? . jag förstår om man tar 50-60 % mer för en plagg för 500kr
vilket blir ett par hundra . Men inom elektroniken blir det flera tusen spänn!

chockerande ju
nått är fel ju!

syrrans kille köpte en sån en månad sen från USA och är rå nöjd
så de lutar som jag ska oxå göra det nu . lev tid va  8dar prick

är det fler som köper via USA ? eller bara vi ?

MVH Beyond

RM-operatör
667 Inlägg
22 september 2008
#2
Jag har köpt lite småsaker därifrån. 5st KIR för 286,72:- med frakt=)

Nja, är det så sjukt egentligen? Generalagenten ska ju ha sin andel, ÅF sin del, och från start så ska ju Pioneer ha sin del, säkert någon mer mellanhand. Och om jag inte har fel så är det ju en miljöavgift på elektronik inom EU, så där är ju också en kostnad.
Så om 4-6 "personer" ska dela på de där 7500:- , så är det ju ett ganska rimligt pris ändå?
Lagerkostnader,transporter,löner,ovan nämnd miljöavgift och vem vet vad mer, det bär iväg då=)


Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 september 2008
#3
Det jag kan tycka vara lite roligt också är att USA måste importera precis som vi.. vad är skillnaden?
Är vi så taskiga på att förhandla med kineserna? smile

Nu är ju USA lite större än sverige också.. så dom har ju lite större kundkrets, fast å andra
sidan håller ju hela landet på å går i KK..
Senast redigerat av Tokken (22 september 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#4
Tokken skrev:
Det jag kan tycka vara lite roligt också är att USA måste importera precis som vi.. vad är skillnaden?
Är vi så taskiga på att förhandla med kineserna? smile

Nu är ju USA lite större än sverige också.. så dom har ju lite större kundkrets, fast å andra
sidan håller ju hela landet på å går i KK..

ja vi suger på förhandla med Japan och såna helt klart . för dom importerar själva
dom där Pioneer tillverkas i China eller Japan helt klart eller Taiwan. Det går inte med 7500kr
jag skulle aldrig ha råd med det , Måste man va advokat eller statsminister i sverige för att ha råd med
en Pioneer eller hur är det tänkt?

MVH Beyond

1 045 Inlägg
22 september 2008
#5
en del som många glömmer är ju att i usa när dom pratar om kundkrets är det ju miljoner, i sverige några hundra,

och om vi ska kunna ta ut lön måste man ha lite högre vinst eftersom vi säljer mindre samt det kostar mer att ha företag i sverige,

sen ju mer folk handlar utomlands ju mer svenska företag kommer försvinna, och priserna blir ju inte lägre om ni tror det.

så tänk er för innan ni handlar utomlands, kan vara dax att man börjar bli som folket i usa och försöka stödja sitt eget land,

visst det är surt med alla skatter och sånt som vi har, men det är vi som har valt det också,
ingen ide nån kommer och säger att jag har inte valt detta, men ni gör ju inget åt det så det är ju samma sak.

nu drog det iväg lite,

men summan, handla i sverige stöd bilstereo intresset, samt så får du lättare och bättre garanti,
det blir billigare om du måste skicka in den på garantin,
du får svensk support,

nu sitter dock många bilstereo företag här och ger "gratis" support så vi gräver nog vår egen grav hmm
men saken är att detta är nog ett intresse för många av oss och därför hjälper vi gärna till.

mvh nyberg
Senast redigerat av NMI (22 september 2008)


Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 september 2008
#6
Enda nackdelen är ju att du inte kan se svenska dvd filmer och att du bara får in "varannan" kanal tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#7
tsdi skrev:
Enda nackdelen är ju att du inte kan se svenska dvd filmer och att du bara får in "varannan" kanal tongue

INGA SOM HELST PROBLEM

vi kolla en snutt "Ronin" med svensk text ,svensk skiva
radio allt funka perfekt

spelar allt , brända skivor mm
beställt en nu big_smile

ps: har inte råd betala det dubbla
Senast redigerat av beyond (22 september 2008)

MVH Beyond

Eliminator
1 441 Inlägg
22 september 2008
#8
Den största nackdelen är ju garantin som inte gäller,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Avstängd
367 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#9
Sokrates skrev:
Den största nackdelen är ju garantin som inte gäller,,,

/Tommy.

ja exakt
men ja har extra hemdrulle som ja betalar 195kr per år för
10% varu värde självrisk och man får en helt ny apparat

/kompis på försäkringsbolag smile

annars vet jag en jäkligt duktig el snubbe som lagar slutsteg,stereos, bio projektorer ,mm

brukar inte kosta mer än ett par hundra , har anlita han en gång, men däremot har många av mina vänner haft mer med honom att göra LAGAR ALLT , ett geni 
kan ta fram hans tel nr om nån behöver ett billigt proffs , tv apparater. allt

men hur ofta pajjar en Pioneer? haft 20 tal . alla har funka år in och ut
du kan köpa en 10år gammal pioneer och trycka i cd skivan och njuta

dock vet ja sony pajja förr ofta

MVH Beyond


Sök