7193
Sök

fråga ang basar å steg

669 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#1
hallå
jag funderar på att  köpa 2 sånna basar av polarn
är
jbl p1220e bra basar?

hur många db kan man komma upp med dom om man driver dom med 2 st sinus sla 1500 dockas?

går det spela 120 db?
max-min decibel
vad som ni vet att nån har spelat med 2 sånna basar?

//honken


16 197 Inlägg
22 september 2008
#2
snipercat skrev:
hallå
jag funderar på att  köpa 2 sånna basar av polarn
är
jbl p1220e bra basar?

hur många db kan man komma upp med dom om man driver dom med 2 st sinus sla 1500 dockas?

går det spela 120 db?
max-min decibel
vad som ni vet att nån har spelat med 2 sånna basar?

//honken

120 db spelar man me de mesta..  140 ska inte va nå problem bara man bygger rätt. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

669 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#3
kan det inte gå över 140 db om man dockar 2 sinus steg???
jag vill hellst veta för annars är det onödigt att byta dom basarna jag redan har, å det är xzound basar som drivs av 1 sinus steg.

film på basarna som jag har nu:
http://www.garaget.org/video/ukkwkg8o4u9o

kommer det spela värre med dom nya grejjerna jag kanske ska köpa?


6 851 Inlägg
23 september 2008
#5
Ska det sitta i din ascona eller vad är de till för bil?
Som evilaudio skriver, bygger man bara rätt så ska det kunna spela högre än 140dB.
Men se till att skaffa dej en bra strömförsörjning till stegen, det kommer behövas.
Jag hade nog drivit en bas/steg ist. för att docka stegen, men det är jag det.


669 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#6
ok ja jag ska ha det i  asconan. och jag undrar om dom här kommer spela bättre än det ljud jag har i nu. video finns.. 2 xzoundbasar.



Sök