Tips på billig bra bil med en stor kraftig motor :D

azid Det som inte dödar gör ont
24 september 2008 · 2 668 Inlägg

Ghost_Face skrev:
bmw 745i (turbo) tillverkades mellan 84-86 och kraftfullare motor än så tror jag inte går att hitta för under 20k.

Motorn ligger på 252hk orginal, men det finns chip som skall ge sammanlagt 390hk. Men då gäller det ju att det är en fräsch motor, turbo etc etc, och någon fin lågmilare hittar man knappast för dem pengarna.

för 20k?? då vet inte säljaren vad det är han säljer

2slow
Mortalis VW-nörd?
24 september 2008 · 4 332 Inlägg

_S40_ skrev:

Mortalis skrev:
Vill också besikta för 150kr, hur fan lyckades du med de? tongue

hahahhaha jag var nere o kollade i bilpärmen nu.. 300:- kostade det visst=)


Så låt oss se 2310:- Ännu..smile

Fan trodde de va rea eller nåt ju smile

turboforssen Telge Drifting Team
24 september 2008 · 5 398 Inlägg

Rquired skrev:

turboforssen skrev:

Rquired skrev:
Billig= Det finns fina Volvo till ett bra pris. (Precis som med alla andra märken, dessutom är vovlo inte billigast att äga)

Bra= De flesta Volvo av äldre modell är kända för sin höga kvalitet. (Inte högre än konkurrenterna och definitivt inte högre än de tyska premiummärkena)

Kraftig motor= Det finns en del pigga motorer av Volvo och dessutom mycket trim till dessa. (helt rätt, billigare att trimma en motor som redan är turbokonventerad)

Köregenskaper: hoppsan, och...där var Volvo ute ur leken. Däremot kända för att lyckas med att göra passagerarna sjösjuka, På land!

Sammanfattning: Köp (inte)Volvo!

(Nej Volvo är ingen dålig bil, men det finns bättre i de flesta fallen)

man sitter då bättre i en gammal volvo är i en gammal bmw
i polarens 528 som är jävligt fin å välvårdad så är det som att sitta på en parkbänk ( ne parkbänken är fan skönare) men väghållningen är det inge fel på smile

Va? smile Vilken modell är det, en E28 eller? Bmw.s Sportstolar är fan de goaste jag suttit i, tätt följda av stolarna i nyare Volvos.

ja det är en e28, så jävla stenhårda stolar
men i en 960 sitter man fan som en kung:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Einar89
24 september 2008 · 143 Inlägg

Inte för jag är nåt fan av varken Volvo eller BMW men man sitter bättre i den sistnämda.

BTW har detta inget med vad trådskaparen frågade om...

Senast redigerat av Einar89 (24 september 2008)

BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
BMW 540i (1996)
Rquired Allmänt envis
24 september 2008 · 12 512 Inlägg

Tyvärr drar det åt off topic hållet ibland tongue

Men en gammal jänkare låter inte så dumt ändå, rejält med kraft och skattebefriad. Tyvärr är det väl så att gammal teknik och en massa tungt stål inte ger några bra vägegenskaper.

Författaren har inte beskrivit vad han ska ha bilen till heller, är det fort rakt fram, vardag eller bankörning smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rinnegan Malleus Malificarum
24 september 2008 · 2 401 Inlägg

_S40_ skrev:
Hahahhaha jo vad har du haft för volvo???

En slöförti. Lika aerodynamisk som en pråm, och accelerar även som en lungsjuk snigel. Dom gånger den gick som den skulle.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
24 september 2008 · 2 307 Inlägg

Rquired skrev:

turboforssen skrev:

Rquired skrev:
Billig= Det finns fina Volvo till ett bra pris. (Precis som med alla andra märken, dessutom är vovlo inte billigast att äga)

Bra= De flesta Volvo av äldre modell är kända för sin höga kvalitet. (Inte högre än konkurrenterna och definitivt inte högre än de tyska premiummärkena)

Kraftig motor= Det finns en del pigga motorer av Volvo och dessutom mycket trim till dessa. (helt rätt, billigare att trimma en motor som redan är turbokonventerad)

Köregenskaper: hoppsan, och...där var Volvo ute ur leken. Däremot kända för att lyckas med att göra passagerarna sjösjuka, På land!

Sammanfattning: Köp (inte)Volvo!

(Nej Volvo är ingen dålig bil, men det finns bättre i de flesta fallen)

man sitter då bättre i en gammal volvo är i en gammal bmw
i polarens 528 som är jävligt fin å välvårdad så är det som att sitta på en parkbänk ( ne parkbänken är fan skönare) men väghållningen är det inge fel på smile

Va? smile Vilken modell är det, en E28 eller? Bmw.s Sportstolar är fan de goaste jag suttit i, tätt följda av stolarna i nyare Volvos.

Du har aldrig suttit i en saab va

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Rquired Allmänt envis
24 september 2008 · 12 512 Inlägg

jaggachefen:
Jodå, 900 (OG och NG), 9-3 (den nya modellen) och 9-5.

Och jag anser att stolarna i dessa är sämre än både Volvos och BMWs.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
J-P-R DO IT LOW STYLE
24 september 2008 · 1 342 Inlägg

Jag röstar på en Golf GTI 16v med KR motor, finner man rätt bil (vilket man kan göra för 20k) så har man mkt underhållning bakom ratten. Delar finner man överallt och dyrt är det inte heller. Försäkring är ju inviduellt.

Angående stolar så kan alla slänga sig i väggen, recaros ortopedstolar är lätt skönast, återfinns i en del äldre 80-90 tals mercor.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
24 september 2008 · 2 307 Inlägg

Rquired skrev:
jaggachefen:
Jodå, 900 (OG och NG), 9-3 (den nya modellen) och 9-5.

Och jag anser att stolarna i dessa är sämre än både Volvos och BMWs.

Jaja olika rövar gillar väll olika stolar tycker också att stolarna i nyare volvo e ok iaf v70n s60 s80 å xc90 dom andra suger rätt rejält

Pendlar ca 30 mil en väg från jobbet i Norge till hemmet på Tjörn å mår som en prins efter en sån resa i saaben (og900) trots att resan kan ta upp till 4,5 timmar (kö å jävleskap)

Mkt ligger nog kanske i att stolen sitter ganska högt upp så att man får ett bra stöd under benen å det kanske e mest viktigt för långa personer men men

Men om man skall ha en billig bil med pulver så e BMW fina grejjer för att återgå lite till ämnet

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
IceEyes Varningar: För många..
24 september 2008 · 2 552 Inlägg

Opel Senator eller BMW 530 smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Moparboy440
25 september 2008 · 4 682 Inlägg

J-P-R skrev:
Jag röstar på en Golf GTI 16v med KR motor, finner man rätt bil (vilket man kan göra för 20k) så har man mkt underhållning bakom ratten. Delar finner man överallt och dyrt är det inte heller. Försäkring är ju inviduellt.

Angående stolar så kan alla slänga sig i väggen, recaros ortopedstolar är lätt skönast, återfinns i en del äldre 80-90 tals mercor.

han ville ha en bil me stor å kraftig motor..
blev jävla mycke ot i denhär tråden förresten.

ironhead volvoraggare
25 september 2008 · 4 776 Inlägg

ford mustang av årsmodell 71 73

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Germax
25 september 2008 · 12 086 Inlägg

Allt är ju relativt..

Jag kör en 540 smile
Det känns verkligen som en stor motor i alla lägen, framförallt när man ska tanka!

Senast redigerat av JapMax (25 september 2008)

Moparboy440
25 september 2008 · 4 682 Inlägg

ironhead skrev:
ford mustang av årsmodell 71 73

för under 20000? lycka till me att hitta en sådan big_smile

Ghost_Face
21 december 2008 · 517 Inlägg

azid skrev:

Ghost_Face skrev:
bmw 745i (turbo) tillverkades mellan 84-86 och kraftfullare motor än så tror jag inte går att hitta för under 20k.

Motorn ligger på 252hk orginal, men det finns chip som skall ge sammanlagt 390hk. Men då gäller det ju att det är en fräsch motor, turbo etc etc, och någon fin lågmilare hittar man knappast för dem pengarna.

för 20k?? då vet inte säljaren vad det är han säljer

http://www.blocket.se/vi/18467137.htm?ca=1_4_s <--- Där har du, 21k och mera bett för pengarna är nog svårt att hitta cool

Har för mig jag har sett denna på gorg förut... någon som vet?

Senast redigerat av Ghost_Face (21 december 2008)

beda
21 december 2008 · 236 Inlägg

BMW 535 e34 e ju ett bra alternativ!

wildboy_87_
21 december 2008 · 1 062 Inlägg

Du kan få köpa min 945 för 25 k...................................................................................

mvh

Team Björkeryd
fullsize 4 Doors - No Waiting
21 december 2008 · 100 Inlägg

Dom bästa bilarna tillverkades på andra sidan vattnet! Som så många andra röstar jag för en 70/80-tals Caprice, eller liknande - billigt, bra och stor kraftig motor smile

Smajly
21 december 2008 · 3 059 Inlägg

Bra bil?
Stor kraftig motor?
Billig?

...den bilen finns inte...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang