4096
Sök

För intresserade gällande mitt ärende i M5Audio. [Blogg-Länk]

Whitetrash
589 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Har skrivit ner min historia med Decibel - Delgare av M5Audio för att göra det enkelt och med säkra källor sant.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39045

Uppskattar om moderatorerna låter bli att låsa eller redigera denna tråden då jag faktiskt blivit utsatt för ett bedrägeri - communitymedlem eller ej.

Ni borde stå på min sida.

Tack.

Redigerat av admin: Sundsvalltuning och M5Audio är två olika företag som inte verkar ha någon relevant koppling. För att undvika onödig smutskastning har Sundsvalltuning plockats bort från rubriken.
Senast redigerat av chrizz (25 september 2008)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

3 714 Inlägg
24 september 2008
hade jag varit du så skulle jag kollat upp företaget innan jag beställde om dom har bra service osv osv med andra som eventuellt beställt därifrån.

så nej jag står inte på din sida tyvärr

varför?
Jo Lita aldrig på småföretag innan du/ni kollat upp dom.

sen tycker jag det är dåligt att du/ni inte fått meljl om att företaget gått i konkurs eller att det är på väg iaf !

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
bollen1986 skrev:
hade jag varit du så skulle jag kollat upp företaget innan jag beställde om dom har bra service osv osv med andra som eventuellt beställt därifrån.

varför?

sen tycker jag det är dåligt att du/ni inte fått meljl om att företaget gått i konkurs eller att det är på väg iaf !

ja det är ju klart man ska kolla upp ett företag..innan man köper nå..speciellt om de är en framträdande person som finns här på garaget..o skriver om massor..

han va ju väldigt framträdande i saken..om bluff företaget..som i tidigare inlägg..men de spärrades..
han verkar ju ha kolla på dessa saker..
så jävla löjligt att ens påpeka..pm..m.m varför inte bara göra rätt för dej?
sen kan man ju fråga sej varför hans företag gått i konkurs..?
sen kan de ju va värt o kanske inte handla på nuvarande firma ..elr iaf kolla upp de..
känner igen de där om att grejjorna kommer osv..väntat på spoiler nu i 7 månader typ..
har du kvitton osv..så äre ju bara för han o hosta upp pengarna fr nuvarande företag..han äger ju 80% i det så  va fan e problemet..mister ju kunder på detta vis..LOL

6 851 Inlägg
24 september 2008
__Marcus skrev:
Uppskattar om moderatorerna låter bli att låsa eller redigera denna tråden då jag faktiskt blivit utsatt för ett bedrägeri - communitymedlem eller ej.

Tack.

Och vad vill du att vi ska göra åt saken?
Decibel har förklarat hur allt ligger till, även att du ska ringa M5s advokat eller va det nu va vid frågor.

Och nej, jag står inte på någon sida. Du har redan både skrivit vad som hänt OCH fått svar på varför det hände.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
TT-Avant skrev:
__Marcus skrev:

Tack.

Decibel har förklarat hur allt ligger till, även att du ska ringa M5s advokat eller va det nu va vid frågor.

Och nej, jag står inte på någon sida. Du har redan både skrivit vad som hänt OCH fått svar på varför det hände.

hadde företaget gått i konkurs då han beställde grejjorna?
han va ju inte särskilt sugen på o föra samtal..me kunden.
som vanligt..i dessa ärenden..
ehh skit samma..

ett råd i fortsättningen..köp inget på förskott postorder faktura osv
köp i butik cash elr skit i det..
fråga inte heller råd här på garaget..
kan ringa polia istället chansen e ju större o få bra o trevliga svar tongue
i,m out

Whitetrash
589 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
bollen1986 skrev:

varför?

Tyckte jag gjorde det, och kan ju garantera att dumsnålheten gått över så en förskottsbetalning kommer aldrig mer att ske till ett företag jag inte handlat med förr.

Herren vi talar om har ju ett förvånansvärt gott rykte, det jag stött mig emot innan affären.

1 st Lanzar DC-12 köpes.

Whitetrash
589 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
__Marcus skrev:

Tack.

Var ser du att jag har bett om din hjälp?
Du har bevisligen missat hela rubriken.

Och ja jag har talat med advokaten, Han berättade för mig att företaget gått i konkurs den 7e augusti, Min order samt betalning togs emot av företagsägande den 27e Augusti och har hädanefter bara sagt att "grejerna kommer".

Tolka det..

1 st Lanzar DC-12 köpes.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
__Marcus skrev:
TT-Avant skrev:
__Marcus skrev:

Tack.

Och ja jag har talat med advokaten, Han berättade för mig att företaget gått i konkurs den 7e augusti, Min order samt betalning togs emot av företagsägande den 27e Augusti och har hädanefter bara sagt att "grejerna kommer".

Tolka det..

haha är det seriöst?? dom gick i kk 7 aug..men du beställde av han/dom 27 aug??
jaja de visar ju bara på seriösheten..
ja e faktiskt lite förvånad..va mkt imponerad av hans beslutsamhet i en tidigare bluff..men har man vanan inne..så..

Whitetrash
589 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
__Marcus skrev:
TT-Avant skrev:

Tolka det..

haha är det seriöst?? dom gick i kk 7 aug..men du beställde av han/dom 27 aug??
jaja de visar ju bara på seriösheten..
ja e faktiskt lite förvånad..va mkt imponerad av hans beslutsamhet i en tidigare bluff..men har man vanan inne..så..

100% sant, Såvida inte advokaten ljuger för mig..?

Jo jag har sett vissa moraliska inslag från karln vilka har resulterat i goda gärningar. Men även solen har väl en baksida vad det verkar.

Mig vågar han då inte prata med längre vad jag förstår.

1 st Lanzar DC-12 köpes.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
livet är en läro fylld resa big_smile

2 911 Inlägg
24 september 2008
På internet är det alltid svårt att vara motpart när en person råkar ut för något, det skapas lätt en mobb och man anfaller utan att veta om det som skrivs är sant, eller för den delen om det motparten säger är sant.

Man får helt enkelt använda sin logik, vad är sant och vad är möjligen osant i detta ärende.
Det, överlåter jag till ER själva att avgöra.

Vi bygger detta i olika block för lättare överskådelse.

Först och främst!
Varken jag eller bolaget var försatt i konkurs vid beställningstillfället (080727), jag försattes i det 7;e aug. och bolaget är NYLIGEN i dagarna inlämnat.

M5Audio var en satsning från sent 2007 som var menat till att enbart arbeta med bilstereoprylar.
Vi förde upp en enklare hemsida och med utvalt sortiment.
M5Audio låg då under mitt gamla IT-bolag, ett handelsbolag som körts sen 2006, den verksamheten avslutades tidigt 2008.

Vi började flytta ut alla tjänster och produkter till ett utländskt bolag (Aclett LTD), även där ingick M5A.
I webbshoppen låg däremot en modul kvar, kallad "förskottsbetalning", denna modul är automatisk och mailar ut kontouppgifter direkt vid beställning.

När ordern kommer in dröjer någon dag innan vi får ett mail.
Innefattar även vår respons.

> Date: Wed, 30 Jul 2008 00:02:27 +0200
> From: info@m5.se
> To: splits79@hotmail.com
> Subject: Re[2]: Orderstatus
>
> Hej Marcus,
>
> Verkar helt som vårt spamfilter tuggat upp ordermailet, inte sett det
> tidigare.
>
> Ska genast fixa en lådberäkning till dig och se till att du får info
> för förskottsbetalning och göra klar prylarna för avfärd med posten.
>
> Återkommer med lådritning anpassad för 855 och denna bas.
>
> -------------------------
> Håkan Persson
> M5Audio
> www.m5.se
>
> den 29 juli 2008, 23:55:48, skrev du:
>
> > Hallå
> > 
> > Vill bara höra om grejerna är på väg, Så det inte har dykt upp något problem eller så.
> > Vill även gärna veta lådvolymen så jag kan börja bygga lådan.
> > Har ju inte hänt något under "Orderhistoriken" på sidan, men ni kanske har semester?
>
> > Mvh Marcus.
>

I detta läge hade vi således inte en jäkla aning om att kunden betalat in pengar, allraminst till ett bolag som egentligen inte ens skulle användas för denna verksamhet.

Följdmail

> den 30 juli 2008, 00:06:20, skrev du:
>
> > oj...jag har redan betalat nämligen...står så här på min internetbank
>
> > "2008-07-28  Betalning  JX SYSTEMS HB  -5 588,00"
> > Skrev mitt namn som meddelande..hoppas verkligen det inte blivit
> > någon miss för då är jag nästan 6000 kr fattigare...

Här börjar problemen.
Då kunden i detta fall, p.g.a. vårt fel i att inte kontrollera att alla system så det står korrekt, helt klart vår miss.
Dagen efter inaktiverade vi möjligheten att beställa mot förskotstbetalning, just för att inte liknande skulle ske igen.

Senare efter semestrarna erhåller jag dokument som även hindrar mig till att bedriva näring i handelsbolaget där jag är bolagsman, jag tillåts till viss del hantera fakturor och ordrar, men inte aktivt arbeta med nya kunder.

För att ta upp snacket om lev-tider.
Vi har hela tiden baserat oss på information från generalagenten, klipp ur mail.

Delivered-To: virtuser_503@homer.ansluten.se
by homer.ansluten.se (Postfix) with ESMTP id 2D5FD1C4C342
for <hp@ansluten.se>; Mon,  8 Sep 2008 15:53:38 +0200 (CEST)
Subject: Sinus Live & Element inkommet!
Date: Mon, 8 Sep 2008 15:49:52 +0200

Hej,

Nu har Sinus live SL-A 500 & SL-A1500V2 inkommit i lager.
Vi kommer skicka ut alla restorder samt f=F6rbokningar under morgondagen Tisdag ) s=E5 att ni b=F6r ha dem under Onsdag.
.....

Dagen innan hade vi lämnat denna information till kund, och hela tiden denna info vi lyssnade på för att återge korrekt leveranstid.
Vi lämnar nu snacket om produkterna och återgår till det juridiska.

Det var aldrig aktuellt att ordern ens skulle hamna i det bolag som det nu gjorde, men p.g.a. vår miss gick inbetalningen dit och det hela slutade som det gjort.

Rent juridiskt blev det hela en förbindelse mellan kunden och det gamla bolaget, vilket då också medförde att konkursförvaltare har insyn, då kan man inte vara där och röra i grytan hur som helst, allraminst då det innebär brott mot konkurslagen.
I samma veva, i förrgår, valde vi därav att inte fullfölja övergången av M5A till det nya bolaget, då det dels varit fel info ute på nätet hela tiden och system legat kvar med fel info, så valde vi att låta M5A glida med i konkursen.

Samtidigt tog vi omedelbart beslut att omedelbart upphöra med all försäljning av bilstereoutrustning (i övriga bolag), vår bedömning är att vi genom M5A fått en skada på vårt rykte och seriositet att vi väljer att fokusera på annat.
Dels också för att jag börjat arbeta på annat håll och min kompanjon startar eget i södra sverige.

Bilstereointresset kvarstår däremot, och jag kommer lika ofta som tidigare hjälpa till och komma med tokiga trådar, precis som innan.
Men inte som leverantör.

Jag önskar eder alla en fortsatt trevlig vecka och riktar återigen en officiell ursäkt till den drabbade kunden.

Jag finner det djupt beklagligt att situationen uppstått och hade igår en lite diskussion med Marcus om att jag kunde fixa det ur egen ficka bara för att få allt ur världen och att inga kunder ska drabbas.
Men när man bemöts på detta sätt, tappar jag lite lusten till det, allrahelst när allt är en stor hög av missuppfattningar och fel, som kunnat redas ut.
Detta är den ENDA kund som hamnat i klistret, inte heller är vi skyldiga någon leverantör några pengar, men vi anser ändå att vi, för ögonblicket, gjort vårt i bilstereosverige som leverantörer åtminstone.

Jag vill också starkt påpeka att jag inte alls tycker denna tråd är fel, men håll er på mattan och skippa personliga påhopp och förtal, det gör ingen gott.

Att sundsvalltuning blandas in i detta tycker jag bara är tragiskt, har INGENTING med M5A att göra, förutom att vi ibland levererat helheltslösningar ifrån de båda och diskutetar M5 saker på SundsvallTuning.
Juridiskt är de två skilda bolag och sundsvalltuning ska fanimej inte få skit för någonting det inte är ansvarigt för.
Senast redigerat av Decibel (25 september 2008)

1 785 Inlägg
24 september 2008
__Marcus skrev:
Har skrivit ner min historia med Decibel - Delgare av M5Audio för att göra det enkelt och med säkra källor sant.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39045

Tack.

Mycket tråkig historia! Hur som helst ska det finnas möjlighet för dig att få pengarna tillbaka. Annars finns ju programmet plus att höra av sig till.

Det är ju ett dyrt sätt att erfara att postförskott eller faktura betalning är ett bättre sätt att handla via nätet

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Whitetrash
589 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
På internet är det alltid svårt att vara motpart när en person råkar ut för något, det skapas lätt en mobb och man anfaller utan att veta om det som skrivs är sant, eller för den delen om det motparten säger är sant.

Man får helt enkelt använda sin logik, vad är sant och vad är möjligen osant i detta ärende.
Det, överlåter jag till ER själva att avgöra.

Vi bygger detta i olika block för lättare överskådelse.

Först och främst!
Varken jag eller bolaget var försatt i konkurs vid beställningstillfället (080727), jag försattes i det 7;e aug. och bolaget är NYLIGEN i dagarna inlämnat.

M5Audio var en satsning från sent 2007 som var menat till att enbart arbeta med bilstereoprylar.
Vi förde upp en enklare hemsida och med utvalt sortiment.
M5Audio låg då under mitt gamla IT-bolag, ett handelsbolag som körts sen 2006, den verksamheten avslutades tidigt 2008.

Vi började flytta ut alla tjänster och produkter till ett utländskt bolag (Aclett LTD), även där ingick M5A.
I webbshoppen låg däremot en modul kvar, kallad "förskottsbetalning", denna modul är automatisk och mailar ut kontouppgifter direkt vid beställning.

När ordern kommer in dröjer någon dag innan vi får ett mail.
Innefattar även vår respons.

> Date: Wed, 30 Jul 2008 00:02:27 +0200
> From: info@m5.se
> To: splits79@hotmail.com
> Subject: Re[2]: Orderstatus
>
> Hej Marcus,
>
> Verkar helt som vårt spamfilter tuggat upp ordermailet, inte sett det
> tidigare.
>
> Ska genast fixa en lådberäkning till dig och se till att du får info
> för förskottsbetalning och göra klar prylarna för avfärd med posten.
>
> Återkommer med lådritning anpassad för 855 och denna bas.
>
> Håkan Persson
> M5Audio
> www.m5.se
>
> den 29 juli 2008, 23:55:48, skrev du:
>
> > Hallå
> > 
> > Vill bara höra om grejerna är på väg, Så det inte har dykt upp något problem eller så.
> > Vill även gärna veta lådvolymen så jag kan börja bygga lådan.
> > Har ju inte hänt något under "Orderhistoriken" på sidan, men ni kanske har semester?
>
> > Mvh Marcus.
>

I detta läge hade vi således inte en jäkla aning om att kunden betalat in pengar, allraminst till ett bolag som egentligen inte ens skulle användas för denna verksamhet.

Följdmail

> den 30 juli 2008, 00:06:20, skrev du:
>
> > oj...jag har redan betalat nämligen...står så här på min internetbank
>
> > "2008-07-28  Betalning  JX SYSTEMS HB  -5 588,00"
> > Skrev mitt namn som meddelande..hoppas verkligen det inte blivit
> > någon miss för då är jag nästan 6000 kr fattigare...

Här börjar problemen.
Då kunden i detta fall, p.g.a. vårt fel i att inte kontrollera att alla system så det står korrekt, helt klart vår miss.
Dagen efter inaktiverade vi möjligheten att beställa mot förskotstbetalning, just för att inte liknande skulle ske igen.

Senare efter semestrarna erhåller jag dokument som även hindrar mig till att bedriva näring i handelsbolaget där jag är bolagsman, jag tillåts till viss del hantera fakturor och ordrar, men inte aktivt arbeta med nya kunder.

För att ta upp snacket om lev-tider.
Vi har hela tiden baserat oss på information från generalagenten, klipp ur mail.

Delivered-To: virtuser_503@homer.ansluten.se
by homer.ansluten.se (Postfix) with ESMTP id 2D5FD1C4C342
for <hp@ansluten.se>; Mon,  8 Sep 2008 15:53:38 +0200 (CEST)
Subject: Sinus Live & Element inkommet!
Date: Mon, 8 Sep 2008 15:49:52 +0200

Hej,

Nu har Sinus live SL-A 500 & SL-A1500V2 inkommit i lager.
Vi kommer skicka ut alla restorder samt f=F6rbokningar under morgondagen Tisdag ) s=E5 att ni b=F6r ha dem under Onsdag.
.....

Dagen innan hade vi lämnat denna information till kund, och hela tiden denna info vi lyssnade på för att återge korrekt leveranstid.
Vi lämnar nu snacket om produkterna och återgår till det juridiska.

Det var aldrig aktuellt att ordern ens skulle hamna i det bolag som det nu gjorde, men p.g.a. vår miss gick inbetalningen dit och det hela slutade som det gjort.

Rent juridiskt blev det hela en förbindelse mellan kunden och det gamla bolaget, vilket då också medförde att konkursförvaltare har insyn, då kan man inte vara där och röra i grytan hur som helst, allraminst då det innebär brott mot konkurslagen.
I samma veva, i förrgår, valde vi därav att inte fullfölja övergången av M5A till det nya bolaget, då det dels varit fel info ute på nätet hela tiden och system legat kvar med fel info, så valde vi att låta M5A glida med i konkursen.

Samtidigt tog vi omedelbart beslut att omedelbart upphöra med all försäljning av bilstereoutrustning (i övriga bolag), vår bedömning är att vi genom M5A fått en skada på vårt rykte och seriositet att vi väljer att fokusera på annat.
Dels också för att jag börjat arbeta på annat håll och min kompanjon startar eget i södra sverige.

Bilstereointresset kvarstår däremot, och jag kommer lika ofta som tidigare hjälpa till och komma med tokiga trådar, precis som innan.
Men inte som leverantör.

Jag önskar eder alla en fortsatt trevlig vecka och riktar återigen en officiell ursäkt till den drabbade kunden.

Jag finner det djupt beklagligt att situationen uppstått och hade igår en lite diskussion med Marcus om att jag kunde fixa det ur egen ficka bara för att få allt ur världen och att inga kunder ska drabbas.
Men när man bemöts på detta sätt, tappar jag lite lusten till det, allrahelst när allt är en stor hög av missuppfattningar och fel, som kunnat redas ut.
Detta är den ENDA kund som hamnat i klistret, inte heller är vi skyldiga någon leverantör några pengar, men vi anser ändå att vi, för ögonblicket, gjort vårt i bilstereosverige som leverantörer åtminstone.

Jag vill också starkt påpeka att jag inte alls tycker denna tråd är fel, men håll er på mattan och skippa personliga påhopp och förtal, det gör ingen gott.

Att sundsvalltuning blandas in i detta tycker jag bara är tragiskt, har INGENTING med M5A att göra, förutom att vi ibland levererat helheltslösningar ifrån de båda och diskutetar M5 saker på SundsvallTuning.
Juridiskt är de två skilda bolag och sundsvalltuning ska fanimej inte få skit för någonting det inte är ansvarigt för.

Fullfölj den här återbetalningen, svara i telefon och ring upp när det är sagt så, så häver jag mer än gärna alla anklagelser om bedrägeri och lämnar den här, som du säger, missuppfattningen bakom.

1 st Lanzar DC-12 köpes.

2 911 Inlägg
25 september 2008
Självklart ska en anmälan om bedrägeri fullföljas om du anser att du blitt utsatt för det.

Som jag sa till dig i PM igår, 08-17 jobbar jag, övrig tid har jag kunder i andra firman. Men skicka PM med en tid som passar så är jag vid telefonen då.

Har ingen aning till varför detta diskuteras publikt, har inga som helst problem med det, men vet inte riktigt om det är något allmänintresse i följetången.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
25 september 2008
Jag tycker att det är ett solklart fall av MISSFÖRSTÅND.

Marcus: Om nu decibel har erbjudit dig pengar ur egen ficka är det väl bara att tacka och ta emot, han har ingen som helst skyldighet till det. Annars är det väl bara att skicka en fodran till det konkade bolaget? och vänta och vänta och vänta.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Teddan
2 495 Inlägg
25 september 2008
Decibel skrev:
Självklart ska en anmälan om bedrägeri fullföljas om du anser att du blitt utsatt för det.

Som jag sa till dig i PM igår, 08-17 jobbar jag, övrig tid har jag kunder i andra firman. Men skicka PM med en tid som passar så är jag vid telefonen då.

Har ingen aning till varför detta diskuteras publikt, har inga som helst problem med det, men vet inte riktigt om det är något allmänintresse i följetången.

snaskiga grejer där ord som bedrägeri, konkurser, inga leverantörer har några krav osv väcker ett
stort allmänintresse.

om nu ingen hadde några krav på er/dig/bolaget så varför kursade det ? obetald moms, skatt , hyra ?
försatte du dig själv i konkurs elelr vad var det för krav som gjorde det?

du måste ju ändå varit medveten om att en konkurs var stundande? kommer ju inte som en blixt från klar himmel.

Dåligt att inte säga som det var till kunden med engång , att bolaget var på väg att kursa och att inga nya ordrar kan läggas.

har fortfarande svårt att tro att du skulle lura någon med vilje då du framstår som en seriös person.
Och vem fan orkar smutsa ner sig för 5000kr.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 september 2008
Håkan,

för att reda ut lite frågeteckan:

så, M5 Audio köptes upp av Aclett? Helt eller delar? Och, nu har Aclett gått i KK?
Sundsvall Tuning som inte går att återfinna på Bolagsverket är såvitt jag förstår också ägt av Aclett till majoritet? Och de är i KK? Men, du säger att du själv äger 80% av Sundsvall Tuning, dvs, är DU Aclett?

Det är liksom läge att förklara de minst sagt snåriga juridiska sambanden mellan bolagen tror jag. Om du vill rädda dig själv från ett extremt fiasko.

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (25 september 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 911 Inlägg
25 september 2008
r-ted skrev:
Decibel skrev:

snaskiga grejer där ord som bedrägeri, konkurser, inga leverantörer har några krav osv väcker ett
stort allmänintresse.

om nu ingen hadde några krav på er/dig/bolaget så varför kursade det ? obetald moms, skatt , hyra ?
försatte du dig själv i konkurs elelr vad var det för krav som gjorde det?

du måste ju ändå varit medveten om att en konkurs var stundande? kommer ju inte som en blixt från klar himmel.

Dåligt att inte säga som det var till kunden med engång , att bolaget var på väg att kursa och att inga nya ordrar kan läggas.

har fortfarande svårt att tro att du skulle lura någon med vilje då du framstår som en seriös person.
Och vem fan orkar smutsa ner sig för 5000kr.

Att HB;t var konkursmässigt var ingen nyhet, därför tjänster och produkter flyttades till andra bolag.
Det var aldrig meningen att M5 skulle köras under det bolaget, då det tidigare använts inom IT-svängen och har en pågående skattetvist gällande upptaxeringar på 2 mille.
Konkursansökan gjordes av skatteverket.

2 911 Inlägg
25 september 2008
jonash skrev:
Håkan,

för att reda ut lite frågeteckan:

så, M5 Audio köptes upp av Aclett? Helt eller delar? Och, nu har Aclett gått i KK?
Sundsvall Tuning som inte går att återfinna på Bolagsverket är såvitt jag förstår också ägt av Aclett till majoritet? Och de är i KK? Men, du säger att du själv äger 80% av Sundsvall Tuning, dvs, är DU Aclett?

Det är liksom läge att förklara de minst sagt snåriga juridiska sambanden mellan bolagen tror jag. Om du vill rädda dig själv från ett extremt fiasko.

mvh Jonas

M5 var från början under handelsbolaget.
Vi började flytta ut alla prylar till england som huvudägare (feb/mars), men då M5 kvarstog i betalsystem m.m. under handelsbolaget anser vårt juridiska ombud att ett ägarbyte formellt inte skett då pågående kundrelationer skett med handelsbolaget, varpå också han rekommenderade att inte fullfölja försäljningen.
M5 landar därav i konkursen i handelsbolaget.
Köpesumman uppgick till marknadsvärdet på inventarierna, vilken nu kommer återställas, formellt sett är det bara ett papper med vem som äger vad.

Sundsvalltuning är majoritetsägt av Aclett och ytterligare ett utländskt bolag sedan det startade 2007, där jag har majoritetsaktierna.
SundsvallTuning är inget bolagsnamn utan ett tjänste/produktnamn och bara ett av många tjänster vi driver online idag, vi har allt ifrån lokala tjänster till poker och porrsidor (om man behöver outa sig så mycket)

Teddan
2 495 Inlägg
25 september 2008
okej , inget konstigt i det.

Men varför lura in kunden i en falsk trygghet hela tiden om att grejerna skall komma , tom efter konkursen.

beklagar din konkurs, aldrig kul att ha skatteverket efter sig (talar av egen erfarenhet)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök