Elhiss stendöd, centrallås ur funktion.

Punkt Allmänt trevlig.
25 september 2008 · 94 Inlägg

Hej!

Handlade lite skräp på ikea i sedvanlig ordning, kom ut till bilen och så skulle tjejen hissa ner rutan på passagerarsidan, INGET händer.

Nähä, provade att starta bilen, INGET händer. Vad i h*lvete..

Bilen i fråga är en VW polo GTI -97. Elhissen på förarsidan samt eltakluckan fungerar perfekt. Någon som har nån idé om var felet kan ligga? Såg att det inte finns nåt annat än en automatsäkring som återställer sig efter ett par sek, t.ex om rutan skulle frysa fast så man inte sabbar hissen, men nu flera timmar senare funkar den ändå inte.

Och när jag ändå håller på, centrallåset är också kass (var så när jag köpte den). Någon som vet var felet kan vara när det gäller polon?

Tacksam för svar smile

Pedaal
25 september 2008 · 601 Inlägg

C-låset kan vara att centrallåsmotorn är kass. Elhissarna kan ju vara kabelbrott eller nå liknande?

Punkt Allmänt trevlig.
26 september 2008 · 94 Inlägg

Pedaal skrev:
C-låset kan vara att centrallåsmotorn är kass. Elhissarna kan ju vara kabelbrott eller nå liknande?

Kanske inte helt fel, skall ta en titt på det. Elhissarna är det nog bara glapp i, den "kassa" elhissen bestämde sig för att fungera nu igen.

Så nu är det centrallåset som är det stora problemet.

Pedaal
26 september 2008 · 601 Inlägg

Punkt skrev:

Pedaal skrev:
C-låset kan vara att centrallåsmotorn är kass. Elhissarna kan ju vara kabelbrott eller nå liknande?

Kanske inte helt fel, skall ta en titt på det. Elhissarna är det nog bara glapp i, den "kassa" elhissen bestämde sig för att fungera nu igen.

Så nu är det centrallåset som är det stora problemet.

Okej ett problem mindre wink Joo men kolla motorn, fick byta min nyss för att den gav upp, dock så var ju min 24 år gammal men tongue Den kan ju gå sönder när som helst smile

Punkt Allmänt trevlig.
27 september 2008 · 94 Inlägg

Pedaal skrev:

Punkt skrev:

Pedaal skrev:
C-låset kan vara att centrallåsmotorn är kass. Elhissarna kan ju vara kabelbrott eller nå liknande?

Kanske inte helt fel, skall ta en titt på det. Elhissarna är det nog bara glapp i, den "kassa" elhissen bestämde sig för att fungera nu igen.

Så nu är det centrallåset som är det stora problemet.

Okej ett problem mindre wink Joo men kolla motorn, fick byta min nyss för att den gav upp, dock så var ju min 24 år gammal men tongue Den kan ju gå sönder när som helst smile

Får väl helt enkelt börja felsöka, hatar el men vad skall man göra tongue Är tydligen standard att c-låset inte fungerar på dessa polos. har bara 3 dörrars så det är ju ingen fara på så sätt men varje gång bakluckan ska öppnas måste jag öppna den med nyckel och tanklocket blir aldrig låst eftersom det går via c-låset.


Nåja, 800 problemfria mil hittills, ska väl inte klaga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang