5709
Sök

Saab i STCC

5 089 Inlägg
25 september 2008
Ja det behöver dom verkligen smile
tror faktiskt det kommer gå bra för dom, sålänge dom får tag i en bra förare.

\Lindgren

NeonX
25 september 2008
riktigt coolt, hur mycket jag än är imot saab smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 september 2008
Fan vad skoj, hoppas på det bästa

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Gokartförare och Skidåkare
227 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Ja det behöver dom verkligen smile
tror faktiskt det kommer gå bra för dom, sålänge dom får tag i en bra förare.

Jens Edman kommer köra för dom iallafall smile

876 Inlägg
25 september 2008
fint big_smile antar att det blir 9-3:an då. Någon som vet vilket team den kommer köras i?

Edit: Kan lägga upp en bild på bilen smile det är OTS om jag förstått det rätt som ska köra den nästa säsong.

http://i33.tinypic.com/14mbb77.jpg
Senast redigerat av lindell90 (25 september 2008)

Gokartförare och Skidåkare
227 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
lindell90 skrev:
fint big_smile antar att det blir 9-3:an då. Någon som vet vilket team den kommer köras i?

Edit: Kan lägga upp en bild på bilen smile det är OTS om jag förstått det rätt som ska köra den nästa säsong.

http://i33.tinypic.com/14mbb77.jpg

Den bilen var det ju inga fel på big_smile

9 108 Inlägg
26 september 2008
Äntligen! Inte för att jag gillar SAAB men det ska bli jäkligt kul att se! Det ör grym reklam med en racingbil.

Chaufför
418 Inlägg
26 september 2008
Riktigt fin Saab faktiskt..

Kör Scania!!

Biltokig
870 Inlägg
26 september 2008
Grymt! big_smile Hoppas bara projektet får de pengarna det behöver, i så fall tror jag det kan gå rätt bra!! 9-3ans Chassie är trots allt en grymt bra grund att bygga på!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

457 Inlägg
26 september 2008
Å rätt färg är det ju på bilen oxå hehe smile

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 september 2008
Läste nyheten igår på STCS och jag hoppas verkligen att det går bra för dom! big_smile Dock så tycker jag det låter lite konstigt att dom ska köra med en dieselsnurra när dom annars förespråkar E85. :S Fast det kanske inte är tillåtet i STCC?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

379 Inlägg
26 september 2008
ChriZtoffer skrev:
Läste nyheten igår på STCS och jag hoppas verkligen att det går bra för dom! big_smile Dock så tycker jag det låter lite konstigt att dom ska köra med en dieselsnurra när dom annars förespråkar E85. :S Fast det kanske inte är tillåtet i STCC?

De ska köra BioPower enligt AMS
http://www.automotorsport.se/news/15682 … la-bilden/

Kul att Saab hänger med på detta. Annars är de väl bara med i rallycross och Pikes Peak?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Ratthållare på E4
165 Inlägg
26 september 2008
Låter trevligt med ett nytt märke i Stcc. Om dom lyckas så kan dom kanske lyckas i Wtcc me.

Är livet värt att liva utan bil??

457 Inlägg
26 september 2008
vtec_ skrev:
Låter trevligt med ett nytt märke i Stcc. Om dom lyckas så kan dom kanske lyckas i Wtcc me.

Jo men man skall komma ihåg att Chevrolet tävlar i Wtcc vilket gör att Saab knappast lär dyka upp där, men hoppas kan man ju...

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Ratthållare på E4
165 Inlägg
26 september 2008
Sportsedan skrev:
vtec_ skrev:

Jo men man skall komma ihåg att Chevrolet tävlar i Wtcc vilket gör att Saab knappast lär dyka upp där, men hoppas kan man ju...

Hoppas kan man ju som sagt. Men dom kanske får samma chans som Volvo fick förra året när Wtcc
var i sverige. Få köra ett lopp med dom.

Är livet värt att liva utan bil??

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 september 2008
AttackMedic skrev:
ChriZtoffer skrev:

De ska köra BioPower enligt AMS
http://www.automotorsport.se/news/15682 … la-bilden/

Kul att Saab hänger med på detta. Annars är de väl bara med i rallycross och Pikes Peak?

Aah där ser man, bra nyheter! big_smile Nu börjar det ju bli riktigt intressant! Verkade lite konstigt om dom skulle kört med diesel nu när dom har utvecklat sina BioPower motorer så pass långt. Hoppas att dom kör med 6an å då så kanske vi får se den som BioPower i produktionsbilar snart också. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
26 september 2008
Är verkligen inge saabo, men detta tycker jag var skoj o fanimej på tiden att saab visar sig inom motorsport igen! Hoppas att det går vägen för dom så dom inte lägger ner efter en säsong eller så..

8 921 Inlägg
26 september 2008
Kul som fan big_smile
Men nu är det ju inte Saab Autombile/GM utan ett privat Team.
Det är STCC-teamet Dealer Sport som också stod bakom Opel Team Sweden som ska köra.
Undra vad det blir för motor i den....turbo är ju inte tillåtet.

Fotograf på Tierp iDag

815 Inlägg
26 september 2008
Ska bli kul att se den i helgen! Skoj att fler märken är med.
Senast redigerat av Olssonz (26 september 2008)

Sök