26 september 2008
Trådstartare
Hejsan..
Sitter å funderar på bygga klart ljudet i min Mercedes Benz 350se från 1975... Alltså W116 karossen, Med Bränsletanken mot baksättet..
Basarna jag har liggande är:
DB-R10 10" bashögtalare 250W max, 125WRMS
Uppmätt maxeffekt: 250
Effekt RMS: 125
Frekvensomfång: 40-4000
SPL dB 1W/1m: 91
Magnet Oz: 25
Fs Hz: 36
Qts: 0,68
Vas liter: 75
Allt ovanfrån e taget från Mds hemsida..
Steget som jag har som ja tänkt driva basarna med är:
MDS SPL 1400 DIGITAL MONOBLOCK
1.400 WATT (1.682W uppmätt max) • 700 WRMS (1Ohm) • 350 WRMS (2Ohm) • 175 WRMS (4Ohm) • lågpassfilter (50-150Hz) • Subsonicfilter (15-40Hz) • 0-18dB basbooster och basfjärrkontroll • Avsäkrat till 90A, 144A max strömförbrukning-
Även detta taget från Mds...
Skulle Behöva om någon hade ork och tid att beräkna ut en låda åt mig, Hur många liter, Ett plus öven mått på skivorna ja ska kappa, Ev en ritning om någon orkar ta sig tid..
Helst isobarki låda, Då jag har 4 av basarna.. Å vill att dom ska ta så lite plats som möjligt,,
Varför ja nämner Att tanken är mot baksätet är för att jag inte har så stort utrymme att välja var porten ska komma in i kupen..
Ca 15-20cm till godo från bakrutans slut in mot kupen där tanken börjar..
Musik jag lyssnar på? All ätare.. Dock lyssnar jag på mycke musik med tung bass? Mycke tryck... Så en lådritning där jag får mycke tryck önskas..
Framsystem är just nu:
MDS Classic CF420 4" koaxial <--- 4 stycken av dom.. som drivs på ett no name? steg på 4 kanaler.. Gammalt steg som attans.. men funkar bra till dom...
Mellansystem:
FANATIC GRAND PRIX GP600 2x.. <- som även de drivs på nå okänt äldre steg.. Men de funkar å låter fint..
Några andra frågor ni behöver så bara fråga?
jo de e budget ljud jag vet.. Finns så mycke annat på bilen som måste fixas så ljudet får duga så..