Lådförslag till Kicker L7 15

MaxMartin18 Professor
27 september 2008 · 17 Inlägg

Hejsan.  Jag har precis fått hem min Kicker uppsättning. Den innehåller Kicker L7 15 basen och Kicker 1:1000.

Nu är det så att jag ska bygga en SPL låda till basen och skulle behöva lite hjälp:) Vad tror ni om en 150L låda i min saab 900?

Skulle det vara lagom eller ska jag utnyttja hela bagaget till max? Skulle vilja ha lite råd o tips om hur jag kan designa lådan, Alltså den ska ju vara fyrkantig fast om var jag ska tex ha porten någonstans.

Om den ska sitta i hörnet på lådan eller lite längre in ?

Mvh: Martin:cool:

bmwkvinna
27 september 2008 · 73 Inlägg

50 cm slitz!

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
27 september 2008 · 2 009 Inlägg

http://www.kicker.com/06/tech-support/m … Manual.pdf
Där har du manualen till basen.
Där är även en spl låda som förslag.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
thulle1
28 september 2008 · 733 Inlägg

låda på ca 150 liter och en slits i ena sidan av fronten... kolla kicker.com där finns manualer men sen vet jag inte vad din bil peakar... kanske skulle satsat på att bygga en låda som peakar nära vad din bil peakar?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
MaxMartin18 Professor
5 oktober 2008 · 17 Inlägg

thulle1 skrev:
låda på ca 150 liter och en slits i ena sidan av fronten... kolla kicker.com där finns manualer men sen vet jag inte vad din bil peakar... kanske skulle satsat på att bygga en låda som peakar nära vad din bil peakar?

M.v.h. Emil

Ja 150 liter låter ju lagom stort, Men vad tror du om kickers förslag på 170l o en port på 41 cm? stog nämligen det som rekomendation i basens instruktions bok. Men vet en annan här i närheten som har en lika dan saab som jag har, o hans låda ligger på 150l o det trycker ju rätt bra. Men om jag skulle bygga en 150l låda o en 50slitz på sidan, hur vet jag då hur pass bred slitzen ska vara ?

Mvh: Martin

MaxMartin18 Professor
5 oktober 2008 · 17 Inlägg

BMTech skrev:
http://www.kicker.com/06/tech-support/manuals/manuals/04Solo%20Baric%20L7%20Subwoofer%20Manual.pdf
Där har du manualen till basen.
Där är även en spl låda som förslag.

Ja jag har tänkt på den, fast har inte bestämt om jag ska ligga på 170l, eller om jag ska gå ned till 150l ? nån som har en 170l låda tro som skulle kunna stärka den till rekomendationerna ?

Mvh: Martin

MaxMartin18 Professor
5 oktober 2008 · 17 Inlägg

bmwkvinna skrev:
50 cm slitz!

Hur pass bred o djup vägg? o hur många liter ?

Mvh: Martin

thulle1
5 oktober 2008 · 733 Inlägg

bygg en låda efter deras rekommendation..där står alla mått på porten lättast blir ju att göra en låda de har skrivit om.. vad spelar du för sorts musik? 170 liter är djupbaslådan som spelar högt men vill du spela lite mer disco så kan du ta en låda på 80-120 liter...

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
MaxMartin18 Professor
5 oktober 2008 · 17 Inlägg

thulle1 skrev:
bygg en låda efter deras rekommendation..där står alla mått på porten lättast blir ju att göra en låda de har skrivit om.. vad spelar du för sorts musik? 170 liter är djupbaslådan som spelar högt men vill du spela lite mer disco så kan du ta en låda på 80-120 liter...

M.v.h. Emil

okej, jag lyssnar på all sorts musik i stort sätt så, vad rekomenderar du för det ? föuresten hur vet man hur mkt min bil peakar?

Mvh: Martin

thulle1
5 oktober 2008 · 733 Inlägg

MaxMartin18 skrev:

thulle1 skrev:
bygg en låda efter deras rekommendation..där står alla mått på porten lättast blir ju att göra en låda de har skrivit om.. vad spelar du för sorts musik? 170 liter är djupbaslådan som spelar högt men vill du spela lite mer disco så kan du ta en låda på 80-120 liter...

M.v.h. Emil

okej, jag lyssnar på all sorts musik i stort sätt så, vad rekomenderar du för det ? föuresten hur vet man hur mkt min bil peakar?

Mvh: Martin

isåfall hade jag gjort en låda på 80-120 liter fortfarande portad.. någon vet nog vad din bil peakar annars får man mäta det men då måste man ha en db-mätare lättast är att söka på typ google för att få fram vad exakt din bil peakar.. hur mycket effekt ska basen få förresten?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang