Finns det intresse för drifting-förening i Norrland? med aktiviteter?

Nemesis_turbo
27 september 2008 · 4 Inlägg

Hur stort är intresset? vilka vill kunna köra på hemmaplan eller inte köra ända till sveriges södra delar iaf för att kunna köra?

Jag och några vänner har nämligen diskuterat ett tag nu och kommit fram till att vi ska starta upp en förening med drifting/konbana som sysselsättning för medlemmarna och har tänkt kolla hur stort intresse som finns.

Tanken är att organisera några drift träffar på bana och även då lite bankörning mm.

Så dem som är intresserade kan maila mig på norrlandsdrifting@gmail.com

Söker även folk som är intresserade av att hjälpa till att starta upp denna förening och hjälpa till att driva den. Har varit i kontakt med en kille som jag evt är väldigt duktig på att styra till saker och ta kontakt med företag och staten osv för att kunna dra igång allting och han har lovat att ställa upp som sekretare och ta hand om allt sådant. (mycket seriös person som startat upp andra organisationer mm tidigare)

Målet är även att allt överskott ska gå tillbaka till medlemmarna iform av någon trevlig resa till tyskland för o åka ringtaxi på nuhrburgring  en gång per år eller något annat skojigt som folk kan lämna förslag på.

Även att när man åker till andra delar av sverige eller tex till rudksogen osv så har vi tänkt försöka ordna gemensama resor dit osv.

Så vad säger ni? finns det intresse för detta? att få leka lagligt på bana och ge fan i att riskera andras folk liv på gatan eller riskera körkortet.

Medlems avgiften är tänkt att bli 100-300kr per år per medlem och då ska man om det ekonomiskt fungerar kunna få åka gratis på träffarna som skall arrangeras medans folk som inte är medlem kommer få köra prova på mm för en viss summa och även ha fika försäljning mm för att dra in pengar till att täcka banhyran och försöka få ut lite bidrag till våra aktiviteter.

Kommer utgå ifrån sundsvall/härnösand/hudiksvall/timrå som hemma ort och dem flestya träffar kommer förmodligen ske på mittsverige banan men även på andra ställen i landet.

Sprid detta vidare på alla bil-forum ni hänger på

Senast redigerat av Nemesis_turbo (27 september 2008)

Tomten Tomten
27 september 2008 · 1 065 Inlägg

compello kör väll konbanor o liknade?

www.compello.se kolla där om det finns intresse också.
skulle tro att det finns.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
HermanTheHorror
29 september 2008 · 101 Inlägg

Jag är på... Men... Läste i tidningen att man skulle ha GODKÄNDA skyddskläder för att få hålla på på banan.
Jag har inte dom pengarna...känns inte heller som att jag lägger ner mer pengar på kläder än bilen trots att det är en säkerhetsfråga. Det är väl det enda problemet egentligen. Ekonomin för dagens ungdomar. Få bort oss från gatorna till en säker plats där vi kan leka är jag helt med på men det många inte förstår är ju att vi leker ju faktiskt av oss på enskilda platser med gamla vinterdäck på bilen pga att vi inte har råd att svarva upp 17 tummare & köpa svindyra kläder. Bara dessa jävla "brats" som har råd med det. Jag studerar så jag behöver nog inte förklara hur min ekonomi ligger till kanske? Pendlar ca 10 mil om dagen för att gå i skola kan jag tillägga.

Men nu ska jag inte gnälla nå mer. Ursäkta om jag verkar lite upprörd.

Jag är som sagt på om det tex skulle bli en liten "drift-off" på tex MittSverige Banan.
Ska se om jag kan få med några fler på detta om det blir aktuellt. Det tror jag nog. smile



Mvh// Joel

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
Nemesis_turbo
29 september 2008 · 4 Inlägg

´det räcker i amatör nivå med att ha heltäckande bommulskläder och hjälm/skor/handskar

HermanTheHorror
29 september 2008 · 101 Inlägg

Nemesis_turbo skrev:
´det räcker i amatör nivå med att ha heltäckande bommulskläder och hjälm/skor/handskar

Inga speciella kläder alltså. Perfekt smile

Slänga ut typ en 10 på kläder känns konstigt när bilen med lite reservdelar ihopräknat gick på 5. tongue

Senast redigerat av Herman666 (29 september 2008)

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
HermanTheHorror
29 september 2008 · 101 Inlägg

Nemesis_turbo skrev:
´det räcker i amatör nivå med att ha heltäckande bommulskläder och hjälm/skor/handskar

Eller menar du godkända prylar? Typ Sparco skor & handskar? Hjälm... räcker det med typ en gammal integral moppehjälm? tongue

Vill ha lite klarhet bara..ber om ursäkt om jag är svinjobbig. Måste bara veta om man ska börja spara inför våren...

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
Rickard-v
29 september 2008 · 2 665 Inlägg

Drifta har man väl alltid gjort i norrland med pv, amazoner, 140, 240 o folkvagnar på grusvägarna sedan 60talet.

Men tidigare hette det sladda, o nu har man tagit ett engelsk ord, ingen skillnad bara annat ord.


Kallar du sundsvall för norrland. Det är ju sveriges geografiska mittpunkt en bit in i landet.
När jag åker till norrland brukar jag pausa i sundsvall, då har jag kommit halvägs.

Du är en sk norrlands wannabee säger de i skeleftee

Senast redigerat av Rickard-v (29 september 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Nemesis_turbo
29 september 2008 · 4 Inlägg

Nej skrivit norrland för att folk söder om dala älven ska förstå vart jag menar smile
Jo sladdat har vi gjort i alla tider, men frågan är vilka vill göra det på asfalt och fort och lagligt

Min uppfattning gällande skydd är godkänd hjålm, handskar och skor med skin greppyta och sedan heltäckande bomulöskläder och ingen lös utrustning i bilen

Henka_ Slav
5 oktober 2008 · 1 454 Inlägg

Rickard-v den va jävligt moden menar jag!!

Åter till topic, jag är väldigt sugen på detta då ja håller på att bygga en rilig sladda runt bil med för tillfället.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
liddan Oldschool
5 oktober 2008 · 299 Inlägg

sundsvall/härnösand/hudiksvall/timrå är inte Norrland enligt mig!

gamlingen
5 oktober 2008 · 5 198 Inlägg

Allt är relativt.. enl 08,orna är norrland redan norr om Norrtull men ska man se på kartan så börjar Norrland strax norr om Dalälven

Senast redigerat av gamlingen (5 oktober 2008)

-Kotten- www.drcljusdal.se
5 oktober 2008 · 679 Inlägg

fattar inte riktigt om ni har tänkt igenom detta. Hyra bana kostar endel så nått överskott till att åka till tyskland lär ni inte få.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Nemesis_turbo
9 oktober 2008 · 4 Inlägg

hyra bana kostar inte så farligt mycket om man är några stycken och man tar ut startavgifter mm.


men tyvär verkar det inte bli något för det har vart enormt dålig respons med folk som vill hjälpa till. och till er som gnäller på att jag skrev norrland så tycker inte jag heller detta område e norrland men hela södra sverige anser typ det så måste juh få dem att fatta

Attenator
12 oktober 2008 · 404 Inlägg

Just nu sitter inte jag på en driftingbil men efter vintern hoppas jag ha färdigställt ett projekt så intresse finns verkligen från mitt håll! Kommer från umeå så får de som vill diskutera huruvida det tillhör norrland wink

Senast redigerat av Attenator (12 oktober 2008)

BMW 2002 (1972)
Zpike Pinsamt klumpig
12 oktober 2008 · 93 Inlägg

Rickard-v skrev:
...
Kallar du sundsvall för norrland. Det är ju sveriges geografiska mittpunkt en bit in i landet.
När jag åker till norrland brukar jag pausa i sundsvall, då har jag kommit halvägs.
...

Topicen fick mig att bli nyfiken, men kan inte göra mer än att hålla med Rickard-v.

-hedman
5 november 2008 · 576 Inlägg

Norrland eller inte, det är närmare än sthlm & jag är jätte på detta med drifting & vi på SCH - StreetCrew.Harnosand.nu ska hjälpa till....
sidadressen tillfälligt nere testa: StreetCrew.egetforum.se

Har lagt en tråd i vårat forum om drifting 2009 så där kommer det läggas information som kommer under vintern.

Vill bara säga att sammla ihop så många som möjligt för banan kostar ca:7.500 - 15.000kr att hyra...
Info om Mittsverigebanan: http://www.motorpark.se/info.asp

/Hedman
Daewoo Kalos "Paddi Flush" (2004)
Seat Cordoba 1.6 SXE "Spansken" (1999)
Tomten Tomten
21 december 2008 · 1 065 Inlägg

finns intresse både hos oss http://www.streetsofsundsvall.se/forum/ … &t=178
och hos StreetCrew.egetforum.se tror även compello.se har intresse.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang