6494
Sök

Då var det min tur att få inbrott i bilen, varför kan folk inte skilja på ditt och mitt!

SKÅNING
1 215 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Fan vad arg man blir, parkerar bilen som vanligt och där den har stått i ca 1,5år utan att någon har rört den. Krossar en rutan bara för att kunna sno en 10år gammal sterio. Vad är en sådan värd idag? typ 0kr i mina ögon iallafall.

Dom kunde lika bra frågat mig på något sätt om dom kunde ha fått den och oja den hade dom kunnat få så hade man inte behövt byta ruta.

Detta är något man kan reta sig fruktansvärt mycke på, skönt att få skriva av sig iallafall.

tyvär är väll inte den siste idioten född

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Saab
344 Inlägg
27 september 2008
nej den siste idioten är verkligen inte född ännu smile alltid tråkigt när sånt här händer, tur att han/hon/den inte tog något mer värdefullt !

Yellow bug!
1 640 Inlägg
27 september 2008
Vissa är så jävla onödiga.. hmm

Liksom, värt att kanske åka fast för en gammal stereo?
Senast redigerat av Edil_ (27 september 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

SKÅNING
1 215 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Keffy89: nej precis, hade ju ljud där för ca5000kr i kofferten som åkte ur illa kvikt idag tur ,an har en sedan.

Edil_:precis kommer hålla koll efter en sån sterio iallafall, om man skulle hitta en lika dan så kan man ju fråga lite märkliga frågor så dom kan känna sig dumma om det är den personen som är boven i dramat

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Avstängd
367 Inlägg
27 september 2008
KNARKARE eller ny invandrare . såna som inte fattar värdet ,dom gör så här

MVH Beyond

Saab
344 Inlägg
27 september 2008
http://www.sjukast.com/go/?3941

är absolut inte rasse eller något liknande, hittade denna nyss bara tongue aja !
Senast redigerat av keffy89 (27 september 2008)

Diktator
968 Inlägg
28 september 2008
keffy89 skrev:

är absolut inte rasse eller något liknande, hittade denna nyss bara tongue aja !

bästa är dock att du sprider propaganda för rasistiska organisationer... sen är ju nyaste faktan på det där flygbladet 7 år gammalt...

Diktator
968 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:

eller så är det en finnig jävla svenne som håller på bygga om sin volvo i pappas garage, men fick inte stuiebidraget att räcka till... och om det nu inte är någin finnig svenne, så är det han som kommer köpa det i slutändan som stöldgods, även om han inte vet om det, så är det VI som utgör marknaden, och inte inbrottstjuvarna... inte direkt så att invandrare coh knarkare behåller grejerna dom snor, utan dom säljer dom till vanliga människor, så sluta köp begagnat så slutar folk sno saker.. försvarar inte tjuvarna, men ibland får man tänka på vad man köper, vi blundar lite för ofta för "har inge kvitto, och inga kartonger, och inte ens en bil som skulle lämpa sig för den här utrustningen"

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
28 september 2008
tråkigt att sånt händer hela tiden, men tyvärr går det inte så bra att stoppa.

Är väll nån arbetslös människa som behöver penger och inte vill eller orkar jobba och är ute efter en adrenalin kick. synd att man inte kan ha nå jäkla elektriskt larm/stöldskydd så om man pangar en ruta eller nått så får man sig en redig kyss och går därifrån lite halt omtumlad big_smile skulle kanske vara nått att uppfinna haha. / Johan.

Low is a lifestyle
956 Inlägg
28 september 2008
de är en idiot du hade.. jag hade en i vintras som tog min stereo.. fast de låg 3 slutsteg i öppet i bilen, 1 st bas och 2 framsystem. tar dom sånna grejer? nej... hmm..

polacker som inte har koll på något...

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 september 2008
Brandis skrev:
keffy89 skrev:

bästa är dock att du sprider propaganda för rasistiska organisationer... sen är ju nyaste faktan på det där flygbladet 7 år gammalt...

Det "bästa" (eller troligtvis värsta) är dock att statistiken numera är högre än vad som
står i bladet på länken. Så den informationen är fortfarande minst sagt relevant. Vill du
har källor på nyare statistik så säg till. Några exempel från BRÅ:

- Endast 2 - 4% (svårt att bevisa exakt) av alla invandrare är flyktingar. Resten är här av andra anledningar.
- I grova våldtäktsfall är vissa grupper av invandrare överrepresenterade med över 400%.
- Sverige ligger på plats 6 i världen, när det gäller att ta emot invandrare. Notera även att Sverige är ett litet land.
- I Sverige är det olagligt att säga något nedvärderande om en invandrare, men inte om en "Svensk".
...etc. Jag har mer. wink Det var bara några få punkter.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 september 2008
Brandis skrev:
beyond skrev:

eller så är det en finnig jävla svenne som håller på bygga om sin volvo i pappas garage, men fick inte stuiebidraget att räcka till... och om det nu inte är någin finnig svenne, så är det han som kommer köpa det i slutändan som stöldgods, även om han inte vet om det, så är det VI som utgör marknaden, och inte inbrottstjuvarna... inte direkt så att invandrare coh knarkare behåller grejerna dom snor, utan dom säljer dom till vanliga människor, så sluta köp begagnat så slutar folk sno saker.. försvarar inte tjuvarna, men ibland får man tänka på vad man köper, vi blundar lite för ofta för "har inge kvitto, och inga kartonger, och inte ens en bil som skulle lämpa sig för den här utrustningen"

Troligtvis inte...

blacken
29 september 2008
Brandis skrev:
beyond skrev:

Visserligen så har du en punkt där, men majoriteten av brotten begås av antingen pundare eller av individer med en ICKE nordiskt etnicitet.
Och problematiken med det hela är att det finns en sorts "självsvängade dualitet" i sig, det skulle inte finnas en "marknad" för av snodda prylar om det inte fanns köpare till det.  Men jag är fullständigt övertygad om att "svenne tuta" inte beställer "varor" i parti och minut för sina "behov", utan är medveten om att det finns en marknad med snodda pryttlar av varierad kvalisort, och därefter helt enkelt "tjuter med vargarna" så att säga.
Det är väl lite "ägget eller höna" filosofi med det hela..
Senast redigerat av blacken (29 september 2008)

Diktator
968 Inlägg
29 september 2008
Hexenhammer skrev:
Brandis skrev:
keffy89 skrev:

Det "bästa" (eller troligtvis värsta) är dock att statistiken numera är högre än vad som
står i bladet på länken. Så den informationen är fortfarande minst sagt relevant. Vill du
har källor på nyare statistik så säg till. Några exempel från BRÅ:

- Endast 2 - 4% (svårt att bevisa exakt) av alla invandrare är flyktingar. Resten är här av andra anledningar.
- I grova våldtäktsfall är vissa grupper av invandrare överrepresenterade med över 400%.
- Sverige ligger på plats 6 i världen, när det gäller att ta emot invandrare. Notera även att Sverige är ett litet land.
- I Sverige är det olagligt att säga något nedvärderande om en invandrare, men inte om en "Svensk".
...etc. Jag har mer. wink Det var bara några få punkter.

lägg ner lite mer tid på lösa problemen som någon annan skapa, än försök skapa egna, det brukar oftast vara skönare. exempelvis försöka hjälpa folk som kommer hit att komma härifrån, istället för bidra till ett hat som inte hjälper ett skit att "få bort dom".

bitter besserwisser
644 Inlägg
29 september 2008
Geiros skrev:
de är en idiot du hade.. jag hade en i vintras som tog min stereo.. fast de låg 3 slutsteg i öppet i bilen, 1 st bas och 2 framsystem. tar dom sånna grejer? nej... hmm..

polacker som inte har koll på något...

Samma sak när de bröt sig in i min gamla Eclipse, tog bara stereon, inte steg eller något.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 september 2008
beyond skrev:

Så alkoholister och gamla invandrare gör inga brott? Eller vad menar du? Jävla hobbynasse.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök