7676
Sök

Vad för skruv för att fästa basen?

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#1
Ja jag är inte så haj på detta så bara undra vilka skruv man ska använda, ska man förborra hålen först eller o vilken storlek på borr o skruv ska jag ha. Tacksam för alla svar tips jag kan få smile

Lev livet nu innan det är för sent

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
#2
HEXAGON TRÄSKRUV

16mm i 16mm material trä

har du grövre trä tex 19/22mm använd gärna 25mm

har du dubbel front i lådan . 2 skivor använd 30mm

du hittar dem på
http://www.carbonize.se/shop/index.php?cPath=3_155

insex / så du slipper halka me vanliga stjärn skruvar

http://www.carbonize.se/shop/images/G120920A.jpg

förborra hålen med liten borr före skruvning
dra åt med hand . undvik maskiner vid montering av basar
men har du känsla och kan ställa in så kan du för dra skruvarna med maskin såklart smile

kom ihåg att en bas har 8st skruvar. dvs 2basar tex så måste du ha 16skruvar

om du kör tex 4x16 skruvar. förborra med 1.5mm borr
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

16 197 Inlägg
28 september 2008
#3
biltemas ankarskruv funka kanon.. smile   (art nr:87-120)

sånna kör ja me i jettan

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
#4
evilaudio skrev:
biltemas ankarskruv funka kanon.. smile   (art nr:87-120)

sånna kör ja me i jettan

så du snåla med skruvar? haha

ne men dom funkar nog dom med . Evilaudio vet vad han snackar om

så här ser biltemas skruvar ut

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/87/Large/87-120_l.jpg

personligen gillar jag jag svarta HEXAGON
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

16 197 Inlägg
28 september 2008
#5
beyond skrev:
evilaudio skrev:
biltemas ankarskruv funka kanon.. smile   (art nr:87-120)

sånna kör ja me i jettan

så du snåla med skruvar? haha

ne men dom funkar nog dom med . Evilaudio vet vad han snackar om

snålar??   biltemas skruv har större skallar.. de skruven du rekomenrerar skulle inte funka på de basar ja använder.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
#6
HEXAGON 5x30 borde funka på det mesta

MVH Beyond

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#7
Okej ja lite närmre till biltema hehe wink fasen sjysst att man får med torx bits med, inte alla som har det hemma men det har jag men alltid bra med flera smile

Lev livet nu innan det är för sent

2 911 Inlägg
28 september 2008
#8
opeldrifter skrev:
Okej ja lite närmre till biltema hehe wink fasen sjysst att man får med torx bits med, inte alla som har det hemma men det har jag men alltid bra med flera smile

Sen när du köpt ett 20-tal lådor därifrån, kommer du förbanna dig över att dom ska skicka med en hela tiden smile

men helt klart bra är det.

Använder också ovanstående ankarskruv, prima för DD basar bl.a. som gärna vill ha lite stora skallar.

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#9
Haha ja iof det kommer staplas på hög med torxvits tongue Behöver jag förborra hålen med ankarskruven med eller är det bara o skruva i, de såg rätt vassa ut i änden
Senast redigerat av opeldrifter (28 september 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

178 Inlägg
28 september 2008
#10
jag personligen förborrar, inge kul slinta å köra något igenom basen
bara borra så den får lite hjälp greppa ska de nog gå prima

four rings to rule them all

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#11
vad för mm på borren till de då? eller räcker det med ett hål som är lite mindre än skruven?

Lev livet nu innan det är för sent

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
#12
2.5 mm mindre än skruven . och ca halva skruv längden av skruven förborras ., gäller HEGAGON som är självborrande

biltemas kanske man bör förborra hela vägen och med 2.0 mm mindre borr än skruven

bästa är om du förborrar på en lös bit av samma material och testar bettet själv . men HEXAGON har jag testat redan. ska gå trögt in. men det skall vara möjligt skruva som sagt smile
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#13
Tackar smile

Lev livet nu innan det är för sent

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 september 2008
#14
Fattar inte varför han säger hexagon hela tiden då det är lättare att säga (och skriva) INSEX........

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

424 Inlägg
28 september 2008
#15
opeldrifter skrev:
Ja jag är inte så haj på detta så bara undra vilka skruv man ska använda, ska man förborra hålen först eller o vilken storlek på borr o skruv ska jag ha. Tacksam för alla svar tips jag kan få smile

http://www.airmedia.se/images/uploads/Islagsmuttrar-gml-300.jpg

Använder jag, men vanlig bult insexa funkar kanon och hålet blir inte slitet gång på gång man behöver ta ut elementet smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

16 197 Inlägg
28 september 2008
#16
joliba_01 skrev:
opeldrifter skrev:
Ja jag är inte så haj på detta så bara undra vilka skruv man ska använda, ska man förborra hålen först eller o vilken storlek på borr o skruv ska jag ha. Tacksam för alla svar tips jag kan få smile

http://www.airmedia.se/images/uploads/I … ml-300.jpg

Använder jag, men vanlig bult insexa funkar kanon och hålet blir inte slitet gång på gång man behöver ta ut elementet smile

men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 september 2008
#17
evilaudio skrev:
joliba_01 skrev:
opeldrifter skrev:
Ja jag är inte så haj på detta så bara undra vilka skruv man ska använda, ska man förborra hålen först eller o vilken storlek på borr o skruv ska jag ha. Tacksam för alla svar tips jag kan få smile

http://www.airmedia.se/images/uploads/I … ml-300.jpg

Använder jag, men vanlig bult insexa funkar kanon och hålet blir inte slitet gång på gång man behöver ta ut elementet smile

men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

Gängpaj ??

Knacka ur och sätt i en ny ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

424 Inlägg
28 september 2008
#18
evilaudio skrev:
joliba_01 skrev:
opeldrifter skrev:
Ja jag är inte så haj på detta så bara undra vilka skruv man ska använda, ska man förborra hålen först eller o vilken storlek på borr o skruv ska jag ha. Tacksam för alla svar tips jag kan få smile

http://www.airmedia.se/images/uploads/I … ml-300.jpg

Använder jag, men vanlig bult insexa funkar kanon och hålet blir inte slitet gång på gång man behöver ta ut elementet smile

men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

Kanske? Jag har då inte haft några problem än så länge iallafall. var ändå så snål när jag byggde ny låda att dom gamla fick följa med över smile men visst finns säkert med bättre och sämre kvalité.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

16 197 Inlägg
28 september 2008
#19
TBOC_Razor skrev:
evilaudio skrev:
joliba_01 skrev:

http://www.airmedia.se/images/uploads/I … ml-300.jpg

Använder jag, men vanlig bult insexa funkar kanon och hålet blir inte slitet gång på gång man behöver ta ut elementet smile

men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

Gängpaj ??

Knacka ur och sätt i en ny ?

inte alltid de går å knack ur..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 253 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#20
Ja det blir att köra på ankarskruv, vill inte riskera att en sån där islags mutter börjar snurr, jag menar roligare kan man ju ha smile

Lev livet nu innan det är för sent


Sök