6429
Sök

Guide till Saab 900

1 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjenare va på bilprovningen imorse och fick dåliga nyheter, har en Saab 900 SE 5D 2.0 Turbo 1998 år modell och hade några fel på bilen som jag behöver åtgärda.
1. Spindelled fram, Båda sidor, glapp
samt
2.Styrarm, fram vänster, rostskadad

Finns det någon guide på internet som man kan använda sig av för att byta dessa delar eller är det ett jobb för verkstaden? Vill gärna lära mig också ifall något liknande skulle dyka upp i framtiden igen.
Och delarna är det lönt att köpa dom från Biltema? Visst är väl standarden på Biltema kanske inte den bästa men priset skiljer bra mycket om man jämför med Mekonomen & AD-Center, oftast halva priset. Ingen direkt tokfantast när det gäller bilar utan vill mest ha en fungerande bil som tar mig från och till jobbet.

Tack på förhand

511 Inlägg
29 september 2008
Joda ett sådant jobb ska du kunna utföra själv, de är inte allt för bökigt att byta. Men någon bra guide borde väll finnas på nätet.  De där med kvaliten och de så skulle jag personligen hellre köpa från mekonomen, känns som att de är lite mer hållbart där, fast å andra sidan så kan jag ha fel, har inga egena efarenheter av just biltemas kvalite på just det.

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

1 772 Inlägg
29 september 2008
Haynes gör-det-själv handbok smile
Senast redigerat av NordstromJ (29 september 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

511 Inlägg
29 september 2008
NordstromJ skrev:
Haynes gör-det-själv handbok smile

Ja just de, den finns ju med, de kan man ju "köpa" på internet lite billigt om man säger så big_smile
Senast redigerat av ZamiX (29 september 2008)

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

Sök