5261
Sök

4 kanaligt steg till fram och baksystem

Tyskstuk
466 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#1
Hejsan!

Eftersom att det finns så otroligt mycket att välja på så skulle jag uppskatta väldigt mycket om man kunde få tips om ett bra prisvärt steg för att driva mitt fram och baksystem. Har installerat 2 st µ-Dimension EL COMP 5 (carbonize.se) och tycker de driver på ganska bra med orginal stereon.

Men känns som att det finns mer att hämta och skulle därför vilja ha hjälp att hitta ett steg som är prisvärt och duger gott till att driva 4 st 5,25or.

Här är några steg jag har sneglat på:

http://www.multimedia-import.se/product … ctId=M80x4

http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12296

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=793

Om någon provat någon av dessa vore det tacksamt med en recension!

Smärtgränsen prismässigt ligger väl därikring 1500kr men tipsa gärna lite dyrare också, finns ju alltid begnade fina steg.

MVH Rickard
Senast redigerat av Rille_Pille (29 september 2008)

735 Inlägg
29 september 2008
#2
gå in på www.netonnet.se så får du mutantsteget för 899.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Tyskstuk
466 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#3
Hehe jag har faktiskt sett det^^ länkade bara för modellen:P

Men! är det något att ha?

x40
1 209 Inlägg
29 september 2008
#4
jag har på min s40 en jbl gto 4060 och jag tycker att det e ju bra... men tror jag att motant steget skulle d passa dej

Volvo S40 turbo.

Tyskstuk
466 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#5
Såg nu att mutant steget var slutsålt.

735 Inlägg
29 september 2008
#6
Ground Zero GZTA 4.120MK2: 1499 kr finns hos www.bilstereohornan.se

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

206 Inlägg
29 september 2008
#7
Jag har en fråga, den kanske är helt dum men ändå smile

Hur är ljudkvalitén i ett billigt slutsteg om man jämför med att köra på huvudenheten? ta som exempel typ Pioneer DEH-4000UB (för dom som har hört den) och något 4-kanalssteg typ det ground zero som tidigare talare nämnde


carsound.se
244 Inlägg
29 september 2008
#8
Det blir skillnad! Blir mycket mer liv i framsystemet, kan spela högre och du får ut mer bas ur middarna.
Se bara till att du jordar steget ordentligt och så, så du slipper störningar osv. Lycka till

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

Tyskstuk
466 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#9

5 852 Inlägg
30 september 2008
#10
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=793 Är ju ett bra val och även http://www.bilradiohuset.se/sv/article/22/impact_lk454

Mycket prisvärda slutsteg

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök