3735
Sök

Hjälp att ställa in ljudet.

1 634 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Tjenare. Jag hade ställt in ljudet ganska bra men tyckte att det kunde bli bättre.  Tanken var att jag skulle ställa in framsystemet först, utan någon baslåda. Men när jag vred ner gainen på monosteget till basen så spelade den fortfarande, ökade jag gainen från 0 så började basen öka först vid ca 20%. Hur i helsike kan basen spela när gainen e på noll?

Kan det ha att göra med att jag tidigare hade en bass-remote inkopplad som jag använde, men sedan bara kopplade ur den från steget? Alltså om det kan ligga någon inställning kvar i steget från den urkopplade remoten?

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Supraman
2 300 Inlägg
19 februari 2006
Bas remoten är för att kunna justera basen beroende på låtarna för ingen låt är inspelad med samma inställningar som en annan.
Om jag vore som du såskulle jag bara ha remoten inkopplad och lägga den vid steget om du inte vill dra fram den.
Jag kör oftast med den nerskruvad men måste ha den ikopplad för att allt ska fungera korrekt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök