5371
Sök

Skumt problem med skyltbelysningen Audi 80 -91

1 253 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#1
Ja som sagt var o kollade på min morbrors bil då skyltbelysningen glappa sa han. Öppnar man luckan lite så funkar lyset men öppnar man den mer eller helt så slocknar det, likadant om man stänger luckan så slocknar det, har kollat kablar o jord men inte hittat någe fel. Så nu är frågan vad det kan vara för fel o var man ska börja kolla, har letat efter den där brytaren till luckan som släcker lampan i bagaget men inte hittat den, tänkte om den var galen eller nåt. jaja skumt är det o önskar hjälp så snart som möjligt eftersom snuten stoppade honom igår pga detta hmm

Lev livet nu innan det är för sent

283 Inlägg
30 september 2008
#2
Brukar vara kabelhärvan mellan lucka/kaross som är kass på dom bilarna, men har du kollat kablarna så...

1 253 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#3
ja det funkar ju om man öppnar luckan lite bara men inte då den är stängd, tänkte ifall det är någon brytare till lampan i bagaget som fått spel o bryter lyset med. Men har dock bara kunnat kolla kablarna vid lampan o där är det inget fel utan någonstans på vägen är det fel men var. var ska jag börja, jordpunkter??
Senast redigerat av opeldrifter (30 september 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
30 september 2008
#4
opeldrifter skrev:
ja det funkar ju om man öppnar luckan lite bara men inte då den är stängd, tänkte ifall det är någon brytare till lampan i bagaget som fått spel o bryter lyset med. Men har dock bara kunnat kolla kablarna vid lampan o där är det inget fel utan någonstans på vägen är det fel men var. var ska jag börja, jordpunkter??

lagade igår på min de e kabelhärvan som går til lukan som du kan  se när du uppnar lukan för mig var de massa kablar som gått av där i och kortslutit

1 253 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#5
hmm okej

Lev livet nu innan det är för sent


Sök