3035
Sök

Holts motorsvets vid trasigtopplockspackning?

114 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Hej!!
Tänkte höra, jag har en 97ans Omega med kass topplockspackning.
Den trycker ut kompen i expantionskälet, det verkar inte komma vatten till oljan iaf.
Är det någon som tror på Holts Motorsvets? Läste en del om det och det verkar väldigt lovande.
Tänkte på det eftersom jag själv inte kan byta packning och det är på tok för dyrt att lämna in för mig! sad

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
114 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
http://www.ferdfelt.se/manufact/holts/motorsvets.htm där finns det, vet inte vart det är beställt ifrån, brorsan min som beställt det.

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
nahoj101 skrev:
Hej!!
Tänkte höra, jag har en 97ans Omega med kass topplockspackning.
Den trycker ut kompen i expantionskälet, det verkar inte komma vatten till oljan iaf.
Är det någon som tror på Holts Motorsvets? Läste en del om det och det verkar väldigt lovande.
Tänkte på det eftersom jag själv inte kan byta packning och det är på tok för dyrt att lämna in för mig! sad

Kan nog bli värre än du tror de där...eftersom de läcker komp till kärlet så har packningen gått...å svetsa en packning...Hmmm.???!!!

detta utifrån att jag personligen aldrig skulle fusklaga nåt på de viset...bara en sak som gäller för mig...riva och byta de som e trasigt...Thats it.!

509 Inlägg
30 september 2008
Fick foder-sjunkningar på 760in och den drog ca 1 liter glykol per dag,höll tätt i de 3 åren jag hadde bilen iallafall.

3 235 Inlägg
30 september 2008
Om motorn går att köra så är det väl bara att testa.
Blir det inte bättre får du be nån kunnig bekant om att hjälpa till med packningsbytet.

114 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Jag var in å kikade en vända tidigare idag på vad ni hade svarat, så jag gjorde så att jag tippade i det smile
För det är ju så, blir det inte bättre så får ja försöka hitta någon som skruvat åt mig.
Kan höra av mig senare om hur det funkade, bilen har då slutat vitryka iaf, så det är ju en förbättring!

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 september 2008
nahoj101 skrev:
Jag var in å kikade en vända tidigare idag på vad ni hade svarat, så jag gjorde så att jag tippade i det smile
För det är ju så, blir det inte bättre så får ja försöka hitta någon som skruvat åt mig.
Kan höra av mig senare om hur det funkade, bilen har då slutat vitryka iaf, så det är ju en förbättring!

tänkte just på de...funkar de inte så e de bara å laga den....;-)
frågan e väl om de lönar sig
Senast redigerat av mrbuggy (30 september 2008)

114 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
HEhe jo precis smile Det verkar funka tror ja, det är inte direkt tryck längre i kärlet, det är lite grann, men lite ska de väl vara?
Sen vet ja inte om det påverkar avgasvärderna? Eftersom den hade vitryckit?
Var in och besiktade idag och allting var då jätte bra smile

3 235 Inlägg
3 oktober 2008
Så bra att det löste sig:)

114 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Ja det tycker jag också! smile Hel kul!
Fick köpa bilen för 2500:- en 97a jädrigt fin för övrigt också smile

1 Inlägg
23 maj 2009
nahoj101 skrev:

Tjena!

Jag tänkte försöka mig på samma lösning. Men jag får huvudbry av hur jag ska gå tillväga. Förstår inte riktigt instruktionerna för motorsvets och skulle väldigt gärna vilja höra hur du gjorde ! om du minns idag smile

Hälsningar, Björn

114 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Tjena!
hehe jadu, ska försöka tänka lite smile
Först ska man tippa ur allt vatten, spola rent systemet flera gånger för det är väldigt noga att det inte är glykol kvar.
Sen fylla på med vatten + tätningen
Men sen var det något om tempen på motorn. om det ska vara normal temp när man tippar i det månntros. sen ska man åka i ca 20 - 30min ? Men jag hade aldrig ur mitt för det skulle gå lika bra att köra med det i. Men det höll inte mer än några månader bara hmm

Sök