6426
Sök

Soundmagnus X1502

63 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Tjenare
Sitter och letar ett billigt slutsteg till vinterbilen.
Hittade ett soundmagnus x1502 på http://www.inwarehouse.se/k/kl.aspx?bn=10005.
Är det någon här som vet om det är ett steg som funkar.
Vet ju självklart att siffrona förmodligen inte stämmer men skulle det kunna vara ett bra steg annars?
Ekonomin är lite liten just nu. tongue
Ska driva en kicker cvx 12" är det tänkt. ska bara ha lite extra bas till låtarna inget tävlingsljud.
MVH

956 Inlägg
30 september 2008
Jag skulle letat något beg istället.

edit: Skulle även höja min budget lite.
Senast redigerat av luunggan (30 september 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

199 Inlägg
30 september 2008
ja du får taag på ett billigt steg om du köper det men du kommer inte bli nöjd heller ! finns mycket beg som är MYCKET bättre. vad ligger budgeten på ?

63 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
tror du det spelar så dåligt?
det behöver ju inte leverera ens i närheten utav 1500wrms i 1 ohm. räcker med 700.
budgeten är så billigt som möjligt.
det andra alternativet är ett sinus live steg.

956 Inlägg
30 september 2008
Hur många ohm är dina talspolar på 2x2 eller 4x4 ohm??
Det steget lämnar nog inte ens något i närheten av den effekten.
Om man tittar på tex ett sinus sl-1500 så lämnar den nånstans runt 1300 wrms 1ohm, och då kostar den 1200:-mer. Och sinus steget är typ det steg som lämnar mest effekt krona, och då låter det enligt många inte jätte bra. Så soundmagnus steget är inge vidare då det är sämre på alla punkter.
Men om du hade kollat på sinus steget så har du en budget på 2000-2500:-, och det kan du få ett hyffsat beg steg för.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

63 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
jag har redan ett sinus steg sittandes i en annan bil och det funkar fint att driva ut den basen med utan några distningar eller orent ljud.
det är ju dock samma kretskort som sinus och ska enligt uppgifter ge runt 700wrms så det får bli ett sånt ändå, är inte så kräsen gällandes den här bilen tongue
tack för svar smile

Konstruktör
1 053 Inlägg
30 september 2008
Jag tänkte köpa ett sådant för inte så länge sedan.
Men det var så otroligt lång väntetid på det då.

Det fick bli ett Mutant för samma peng istället

956 Inlägg
30 september 2008
Tuppjuck skrev:
jag har redan ett sinus steg sittandes i en annan bil och det funkar fint att driva ut den basen med utan några distningar eller orent ljud.
det är ju dock samma kretskort som sinus och ska enligt uppgifter ge runt 700wrms så det får bli ett sånt ändå, är inte så kräsen gällandes den här bilen tongue
tack för svar smile

Ja kretskortet är lika, men där slutar likheterna med. Fanns en annan tråd här på forumet där Decibel skrev om vad han sett när han kollat på innehållet i ett soundmagnus, och vad jag kommer ihåg skiljde sig det en hel del.
Själv tycker jag att det är synd att köra en sån fin bas på ett sådant steg sad

//snoddas

63 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Jo visst kanske det är det.
men den har haft sin seriösa speltid:)
Soloxen får ta över i sommarbilen ist.
Får väl se om steget duger till den annars får man väl införskaffa ett par gasbasar

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
30 september 2008
För dom pengarna presterar det nog fint.
Hade jag valt mellan sinus och soundmagus som är två budget steg hade jag lätt sparat en tusing och tagit det billigaste skillnaden lär vara marginell.
Och decibel som skrivit om skillnaden på dom sstegen och även mr calle är ju säljare av just sinus stegen så man bör nog ta dom uppgifterna med en nypa salt.
Jag snackade med en annan säljare av bilstereo som är stor här i sverige men som jag inte tänker nämna namn på.
Han sa att sinus stegen var ren skräp.
En månad senare säljer han dom och säger att dom är skitbra.
Så allt är ju relativt wink
Så fort soundmagus stegen kommer i lager igen tänker jag köpa ett och testa så man får bilda sig en egen uppfattning om det.
Men som sagt man får nästan 2 för priset av ett sinus och det går inta att blunda för att så stor skillnad kan det inte vara på dom.
Senast redigerat av BMTech (30 september 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök