5286
Sök

Hjälp med låtbygge! behöver ritning på lådan!

325 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
#1
Ska bygga mig en basslåda. Och behöver eran hjälp.
Behöver en ritning som jag ska lämna in för att få mig en bra låda.

Lådan får va max 95cm lång
och 40 hög. Bred spelar ingen större roll.
Jag vill ha lutning på den i bak.

Någon som har program för att få en ritning på detta?
Ska va 2 x 12" bassar. och "tror" volymen skulle va 51 liter.

Länk till bassen:http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index.php?sArtId=KFC-W3514DVC*

Annars sök på KFC-W3514DVC

Sen har jag en fråga angående detta.
Kan man ha själva "bassröret" uppåt i lådan och bygga in det i hatthyllan?
Blir det fel ljud eller går det göra så?

Deta behöver ej va med i ritningen. bara en fråga.
tack i förhand!!


685 Inlägg
1 oktober 2008
#2
Sen har jag en fråga angående detta.
Kan man ha själva "bassröret" uppåt i lådan och bygga in det i hatthyllan?
Blir det fel ljud eller går det göra så?

Menar du att elementen sitter mot tex ryggstödet och rören uppåt?
isåfall så tror jag inte att du ska göra så. sätt isåfall både rören och basarna uppåt.


325 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
#3
Menade mer att bassarna ska sitta utått i skuffen.
Och "lufthållet" som flåsar ut luften skulle sitta upp i hatthyllan.
men de kanske ska sitta i mot samma hål som bassen.?


685 Inlägg
1 oktober 2008
#4
Japp. basen och hålen ska vara åt samma håll. jag tänkte själv också bygga så först men fick sen reda på att det bara blir skit av de hmm


Fartdåre!
592 Inlägg
1 oktober 2008
#5
Snoogiloo skrev:
Japp. basen och hålen ska vara åt samma håll. jag tänkte själv också bygga så först men fick sen reda på att det bara blir skit av de hmm

Så har ja de. Hålen upp o basarna fram. Fungerar skitbra. Spelar på så de räcker o lite till iaf. HEHE.

Varför ska man inte ha de så?

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

685 Inlägg
1 oktober 2008
#6
ingen aning faktiskt tongue dom sa bara att för att få bäst resultat så ska rör och element sitta på samma sida.


325 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#7
ingen som kan hjälpa mig med skiss? hörde rykten om att det skulle va 51 liter per bass. så alltså ska lådan va 102 liter..


RM-operatör
667 Inlägg
2 oktober 2008
#8
Det som "ställer till" det är ju din önskan om vinkel.
Kenwood själva har varit så snälla så dom räknat ut mått åt dig på portad låda, 460 x 410 x 357mm ( 21mm thick MDF)(WxHxD). Så du behöver alltså bara dubbla 460-måttet så bör det bli bra.

Portens mått är enligt dem Ø 89mm / 152mm långt.
Portar är inte min starka sida, men även här antar jag att det bara är att dubbla det hela.

Labba lite själv med måtten, och kom fram till en vinkel du gillar. Det blir roligast så=)


Golfare
349 Inlägg
2 oktober 2008
#9
om inte annat är de bara sätta upp en mellanvägg i lådan så är du säker på att det blir rätt...



Sök