4652
Sök

Problem med Slutsteg : Dls ca12 |Ford escort xr3i

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
#1
Har kommit fram till ett skumt fel med slusteget, hade slutsteget/basar och stereo i Nissan ett tag sen flyttade jag över allting till forden och då ville inte steget gå igång. Allting är kopplat exakt likadant så har svårt att tro att det är fel på min dragning av el etc. Steget värkar gå i protection (röd lampa lyser) när man drar igång stereon. Kan det vara att det är remoten det är fel på? vart kan man koppla den vid stereon?

Lite smått förvirrad då den inte vill spela men om någon vet vad som kan vara felet så hojta gärna till.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 400 Inlägg
1 oktober 2008
#2
vad är det för slutsteg och hur har du kopplat remote kabeln.
Prova att dra en kabel direkt i från batteriet till remoten på steget så ser du om det är där felet är. Eller om du har en multimeter så mät på remote kabeln.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

730 Inlägg
1 oktober 2008
#3
Som micke7406 sade är det fel på remoten så dra en ifrån bakljuset eller där det finns konstansplus då du vrider på nyckeln..... och skall du bara "kolla" så sätt en liten kabel ifrån den grova + kabeln över till remote;)

Fölkesberg Racing =)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#4
Shallie skrev:
Som micke7406 sade är det fel på remoten så dra en ifrån bakljuset eller där det finns konstansplus då du vrider på nyckeln..... och skall du bara "kolla" så sätt en liten kabel ifrån den grova + kabeln över till remote;)

Det var remote kabeln som det var fel på. tack så mycket.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.


Sök