1 oktober 2008
Trådstartare
Fick anmärkning på den gamla SAAB 9000 CSE som jag kör att locket till dragkrokskontakten var borta och att jag därför skulle behöva köpa en ny. Sagt och gjort var och skaffade en ny på mekonomen idag. Men det har ju hänt en hel del sedan orginalkontakten sattes dit. När jag tog bort den gamla kontakten visade det sig att där kablarna går in till själva Han-delarna så är det något gjutmaterial, dvs kablarna är inte fastskruvade som på den nya kontakten. Jag har ingen aning om vilken kabel som ska sitta i vilken han-del Visst står det på den nya kontakten, men vilken kabel är då vilken?