4865
Sök

Opel Kadett C Kombi Turbo GATBIL | M50b25 Hemma nu, BMW axel på g hem. mål:400hk~, 900kg, breddning 15cm/sida

204 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#141
Elda skrev:
Varför tror du jag inte har en projekttråd på garaget? jag är inte överdrivet intreserad av kommentarer för jag är sjukt nöjd med min bil smile

jaha, ja jag e också nöjd med min bil o ja har en tråd för o visa upp den o se vad andra tycker, är det nå fel med de lr? om du inte gillar kommentarer så va tyst om de för alla är inte som dig

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#142
TwinsBilOchPlat skrev:
tjenna, sökte lite efter en 940 B230FK motor, kanske något att ha, eller föredrar du 850 ??

http://www.blocket.se/vi/19837351.htm?c … amp;last=1

men aja han killen har ju en jäddra massa motorer o dylikt, till volov så kanske är till någon hjälp smile,

förovrigt ser det fint ut med rosten, och kan inte fatta att du orkade slakta bilen mitt i tu och sedan svetsa tilbaka, men work on smile, jag gillar´iden med slutdämparen startk smile

har sett den annonsen, men har juh inga cash sad skarvingen va inte alls jobbigt, allt de jobbet på 10 timmar bara, det är juh drygare o laga små rost hål än de där-.... ah ljuddämparn kommer sitta fint där

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
#143
nu efter länge letande så har ja fått tag på 2 axlar så nu kommer bygget komma igång igen big_smile

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
11 juni 2009
#144
matte_88 skrev:
nu efter länge letande så har ja fått tag på 2 axlar så nu kommer bygget komma igång igen big_smile

du matte, vårat kadett c projekt börjar när som helst smile, och vi skulle faktiskt behöva huven nu ehheehe :$, skulle du kunna skicka det med bussgods ?, annars an vi ta detta på msn ist smile,
och föresten, snackade med pappa angående motorer till våran kadett och så sa han att det fanns billiga på bildelsbasen, och efterssom vi har så bra konstakt så kommer dem förmodligen sponsra oss med en motor...vi får se hur det blir, och juste ska komma till saken, kolla efter motor och allt du behöver där, det är väldigt billigt och bra bildelar där verkligen  smile

http://www.bildelsbasen.se/
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (11 juni 2009)


204 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
#145
TwinsBilOchPlat skrev:
matte_88 skrev:
nu efter länge letande så har ja fått tag på 2 axlar så nu kommer bygget komma igång igen big_smile

du matte, vårat kadett c projekt börjar när som helst smile, och vi skulle faktiskt behöva huven nu ehheehe :$, skulle du kunna skicka det med bussgods ?, annars an vi ta detta på msn ist smile,
och föresten, snackade med pappa angående motorer till våran kadett och så sa han att det fanns billiga på bildelsbasen, och efterssom vi har så bra konstakt så kommer dem förmodligen sponsra oss med en motor...vi får se hur det blir, och juste ska komma till saken, kolla efter motor och allt du behöver där, det är väldigt billigt och bra bildelar där verkligen  smile

http://www.bildelsbasen.se/

Vi tar de där på msn, inte för ja vet riktigt hr man gör när man skickar med bussgods...

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
#146
nu mina vänner kom med lite tips om hur ja ska göra o vad som är bäst när man ska slå upp en 240 framvagn på opeln, alla tips o erfarenheter är välkomna

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
20 juni 2009
#147
matte_88 skrev:
nu mina vänner kom med lite tips om hur ja ska göra o vad som är bäst när man ska slå upp en 240 framvagn på opeln, alla tips o erfarenheter är välkomna

du får kapa och göra nya fästpunkter till den nya framvagnen smile, sedan får du vara väldigt noga med balanseringen av båda sidorna, ta din tid och gör rätt ist för att stressa och få en masssa överjobb smile, glöm inte att sedan farmvagnsinställa bilen ordentligt smile


204 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
#148
nu så, nu är volvo 740 turbo motor hemma i garaget smile (bild kommer senare idag)  bak axel (1031) o m90 landar i garaget strax smile så snart är bygget i full fart igen big_smile

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
#149
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55694/714770_fpx61v.jpg
Motorn smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55694/714772_37e5dm.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55694/714773_x9545m.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55694/714775_88i9y3.jpg

Som bilen ser ut nu smile

skriv gärna några rader smile

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

Hobbymekaniker
471 Inlägg
23 juli 2009
#150
Varför en 240 framvagn? Den du har är en bättre konstruktion!

Men ska du promt ha en sån så snacka med ElMaco, han har en ljusblå med vita breddare under "Bilar" som har 240 framvagn och går hårt på strippen.

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

204 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
#152
Cassius skrev:
Varför en 240 framvagn? Den du har är en bättre konstruktion!

Men ska du promt ha en sån så snacka med ElMaco, han har en ljusblå med vita breddare under "Bilar" som har 240 framvagn och går hårt på strippen.

hur kommer de sig att kadett vagnen e bättre :S måste väl va bättre med fjäderben ??

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 juli 2009
#153
matte_88 skrev:
Cassius skrev:
Varför en 240 framvagn? Den du har är en bättre konstruktion!

Men ska du promt ha en sån så snacka med ElMaco, han har en ljusblå med vita breddare under "Bilar" som har 240 framvagn och går hårt på strippen.

hur kommer de sig att kadett vagnen e bättre :S måste väl va bättre med fjäderben ??

kadettens är nästan som ascona d, fast asconan är lite stabilare såklart, och det är ju kadettens oxo, fast med sport-bussningar på 240 vagnen, och lite annat så är den duglig för banan big_smile


1 291 Inlägg
25 juli 2009
#154
matte_88 skrev:
Cassius skrev:
Varför en 240 framvagn? Den du har är en bättre konstruktion!

Men ska du promt ha en sån så snacka med ElMaco, han har en ljusblå med vita breddare under "Bilar" som har 240 framvagn och går hårt på strippen.

hur kommer de sig att kadett vagnen e bättre :S måste väl va bättre med fjäderben ??

Alla rallycross kadetter här uppe åker originalframvagn med lättare modifieringar,
En framvagn med dubbla A-armar är en bättre konstruktion än en mcpherson framvagn då man kan kontrollera hjulets rörelse genom fjädringsvägen betydligt bättre.
dessutom kan du bygga in större justermåner med dubble A-armar.
definitivt inte värt arbetet att bygga om till 240 grejer när du med betydligt mindre arbete får ett bättre resultat med modifierad original.


Hobbymekaniker
471 Inlägg
26 juli 2009
#155
MattiasH skrev:
matte_88 skrev:
Cassius skrev:
Varför en 240 framvagn? Den du har är en bättre konstruktion!

Men ska du promt ha en sån så snacka med ElMaco, han har en ljusblå med vita breddare under "Bilar" som har 240 framvagn och går hårt på strippen.

hur kommer de sig att kadett vagnen e bättre :S måste väl va bättre med fjäderben ??

Alla rallycross kadetter här uppe åker originalframvagn med lättare modifieringar,
En framvagn med dubbla A-armar är en bättre konstruktion än en mcpherson framvagn då man kan kontrollera hjulets rörelse genom fjädringsvägen betydligt bättre.
dessutom kan du bygga in större justermåner med dubble A-armar.
definitivt inte värt arbetet att bygga om till 240 grejer när du med betydligt mindre arbete får ett bättre resultat med modifierad original.

Precis. smile

Vill du har mer exempel, titta på seriösa formelbilar t ex formel 1, om en mcpherson framvagn hade varit de mest optimala, tror du inte dom försökt bygga dit en sån istället för dubbla a armar då? wink

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

403 Inlägg
204 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
#157
Cassius skrev:
MattiasH skrev:
matte_88 skrev:
hur kommer de sig att kadett vagnen e bättre :S måste väl va bättre med fjäderben ??

Alla rallycross kadetter här uppe åker originalframvagn med lättare modifieringar,
En framvagn med dubbla A-armar är en bättre konstruktion än en mcpherson framvagn då man kan kontrollera hjulets rörelse genom fjädringsvägen betydligt bättre.
dessutom kan du bygga in större justermåner med dubble A-armar.
definitivt inte värt arbetet att bygga om till 240 grejer när du med betydligt mindre arbete får ett bättre resultat med modifierad original.

Precis. smile

Vill du har mer exempel, titta på seriösa formelbilar t ex formel 1, om en mcpherson framvagn hade varit de mest optimala, tror du inte dom försökt bygga dit en sån istället för dubbla a armar då? wink

klagomål o klagomål, grejen är att ja kommer slå upp ställbara fjäderben i framtiden o de är därför ja kommer bygga om till 240 fram plus att ja är ute efter servo..
Senast redigerat av matte_88 (4 augusti 2009)

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
#158
LartiC skrev:
Älskar denna tråden smile 
Kör så det ryker

hehe tack ska du ha smile kul att du gillar den

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

204 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
#159
köpte nästan nytt grenrör till motorn för 200kr o en 15t turbo för 500kr igår så snart är motorn komplett fattas bara ms sprut smile

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

1 291 Inlägg
4 augusti 2009
#160
matte_88 skrev:
Cassius skrev:
MattiasH skrev:
Alla rallycross kadetter här uppe åker originalframvagn med lättare modifieringar,
En framvagn med dubbla A-armar är en bättre konstruktion än en mcpherson framvagn då man kan kontrollera hjulets rörelse genom fjädringsvägen betydligt bättre.
dessutom kan du bygga in större justermåner med dubble A-armar.
definitivt inte värt arbetet att bygga om till 240 grejer när du med betydligt mindre arbete får ett bättre resultat med modifierad original.

Precis. smile

Vill du har mer exempel, titta på seriösa formelbilar t ex formel 1, om en mcpherson framvagn hade varit de mest optimala, tror du inte dom försökt bygga dit en sån istället för dubbla a armar då? wink

klagomål o klagomål, grejen är att ja kommer slå upp ställbara fjäderben i framtiden o de är därför ja kommer bygga om till 240 fram plus att ja är ute efter servo..

Även då finns en stor fördel med A-arms framvagn. Du får betydligt finare dämpare till ett mycket lägre pris, coilovers med ledlager i båda ändar ärmbetydligt billigare än fjäderben till 240 med liknande prestanda. Vet inte vad du vill ha men 2-3 vägs justering + höjd?
MEN du ska bygga bilen och inte vi som följer med så känns det som att mcpherson is the way så bygg det, det är ändå du som ska njuta av bilen när den är klar wink
Senast redigerat av MattiasH (4 augusti 2009)



Sök