D24T, konverterad från en sug diesel. Problem med turbo.

Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

Petter®™
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

Volvo740Dtic skrev:
Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

jadu då är de ju oftast packboxar/lager osv :p

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
kolvas
2 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

är det mycket olja som rinner ner?

lite kladdigt blir det alltid i rören på dom motorerna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

kolvas skrev:
är det mycket olja som rinner ner?

lite kladdigt blir det alltid i rören på dom motorerna

Nja är en 90 graders böj på rören. Där låg det det ganska mkt olja.... rann ut olja när jag tog ner röret sad

Petter®™
kolvas
2 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

jag hade en del olja i mina rör på Audin men han som renoverade toppen sa att det var ganska normalt men det rann ju inte olja och det ser precis likadant ut på min V70 tdi men den har ju iofs gått 76k mil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

kolvas skrev:
jag hade en del olja i mina rör på Audin men han som renoverade toppen sa att det var ganska normalt men det rann ju inte olja och det ser precis likadant ut på min V70 tdi men den har ju iofs gått 76k mil

Okej, men det rann inte olja, utan det var olja som hade samlats i en 90 graders böj. Som rann ut när jag tog loss röret.
Du vet inte var det kan komma ifrån?

Petter®™
kolvas
2 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

nej, jag har inte hittat det på någon utav mina bilar heller, dom drar inte mer än max 1liter olja på 1500mil och det är ju inte för mycket

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

kolvas skrev:
nej, jag har inte hittat det på någon utav mina bilar heller, dom drar inte mer än max 1liter olja på 1500mil och det är ju inte för mycket

Okej nej det är inte mkt.
Men då tror du inte att det är något farligt att köra med det?

Petter®™
kolvas
2 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

nej, kolla hur mycket olja den dricker på 1500 mil, mina har varit så att dom tagit 2-5dl de första 1000milen och resten de sista 500milen och jag har kört på mobil 1 helsyntet eller mobil 1 2000 tror jag den heter

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

kolvas skrev:
nej, kolla hur mycket olja den dricker på 1500 mil, mina har varit så att dom tagit 2-5dl de första 1000milen och resten de sista 500milen och jag har kört på mobil 1 helsyntet eller mobil 1 2000 tror jag den heter

Okej. men får tacka så mkt för hjälpen. smile Ha det gött:p

Petter®™
Volvo740Dtic
2 oktober 2008 · 44 Inlägg

The_Mechanic skrev:

Volvo740Dtic skrev:
Hej, har en D24 som är konverterad till en D24T.
Har problem med att det rinner ner olja i tryckrören till intercoolern.
Vad kan det vara som är trasigt?
Väldigt tacksam för svar :p

jadu då är de ju oftast packboxar/lager osv :p

okej hur vet man om det är något utav detta då?

Petter®™
Sn00pY
20 oktober 2009 · 33 Inlägg

Om du satt dit grejer från en original td alltså alla slangar och sånt så suger turbon till sig oljedimma från vevhus ventilationen som lägger sig i tryckrören då den går från vevhuset till insugs sidan på turbon... Kanske e till någon hjälp??? MvH

Full gas spar tid:) (Team blyfot)
Mitsubishi Pajero sport "Den fete" (2004)
Volvo 945 ltt "ASET Gått 82000mil" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang