4693
Sök

lådhjälp MGR

2 140 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
någon här som vet hur stor låda det ska vara för dubbla MGR 30p40 12"?...

http://www.ljudia.se/pdf/251218.pdf

det ska vara djup coh tung bas.

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Konstruktör
1 053 Inlägg
2 oktober 2008
#2
Det står ju till och med rekommenderade storlekar längst ner.

Ska du ha två stycken, ja då blir mitt tips att bygga 2st lådor och sedan sätta ihop dem.


21 761 Inlägg
2 oktober 2008
#3
I en bil eller i hemmet?

2 140 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#4
i en bil

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

21 761 Inlägg
2 oktober 2008
#5
De där basarna har väldigt liten "slaglängd" vilket gör att de inte kan spela jättehögt, bara så att du vet det. smile
De vill nog ha ganska stora lådor för att kunna gå någorlunda djupt och borde också vara lättdrivna.

För båda basarna i samma låda: 140 liter netto med 2 st 4" rör som är 20cm långa, då är avstämningen ca 35 Hz. Sedan kan du korta av rören (då höjs avstämningen) ifall det tex spelar bättre med en dörr öppen.

Jag har inte provat basarna, det är bara en teoretisk uträkning i mitt program.


Sök