4699
Sök

Paralell koppla i 2ohm till bryggat slutsteg?

530 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
Som sagt, funderar på att parallel koppla mina Gas12or och sedan bryggkoppla steget. Basarna blir kopplade i 2ohm
Slutseget är stabilt i 2omh om man kopplar på 2 kanaler men står att de Slutsteget ska ge 500rms i 4ohm bryggat

Funkar de att göra så? Vad kan hända?

Bättre, sämre?

Tacksamm för svar smile

Passar på att fråga en lite fråga om kondensator också. Ska de va lika tjock jordkabel från den som från slutsteget eller spelar de ingen roll?

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

16 197 Inlägg
2 oktober 2008
#2
om steget är 2 ohms stablit så är det de endast i stereoläge.. ska du brygga de så är de 4 ohms stabilt.

va är det för steg du kör med??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

530 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#3
Ett carpower

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=377

Men vad skulle hända om jag nu gjorde så? tongue

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

956 Inlägg
2 oktober 2008
#4
MxKrus skrev:
Ett carpower

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=377

Men vad skulle hända om jag nu gjorde så? tongue

Steget pajar.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas


Sök