4652
Sök

funderar på innebelysningen på volvo S60

1 268 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#1
vad är det för typ av lampor som sitter i exempelvis takbelysningen?

vad kan man ersätta dom med om man exempelvis vill ha lite starkare ljus?

537 Inlägg
4 oktober 2008
#2
Sitter väl vanliga wedge-glödlampor?

Det du kan göra är väl att byta till en liten starkare lampa. Det kan du göra eftersom innerbelysningen inte är tänd så jätte länge och då spelar värmen ingen större roll (starkare lampor bli ju varmare).

1 268 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#3
tänkte typ led-lampor? blir dom varmare oxå?

537 Inlägg
4 oktober 2008
#4
LED-lampor ger ingen värme alls. Med annat mycket mycket lite.

1 268 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#5
markuse90 skrev:
LED-lampor ger ingen värme alls. Med annat mycket mycket lite.

blivit allt vanligare me ledlampor på bilar i övrigt så antar att det är för att det är bättre ljus och hållbarhet? i vissa lägen?

537 Inlägg
4 oktober 2008
#6
En LED har en brinntid på upp till 100.000timmar, jämnfört med en vanlig glödlampa som ahr en brinntid på ca 8000-10000timmar.

Sen ger det ett annat ljus, mysigare.
Senast redigerat av markuse90 (4 oktober 2008)


Sök