Letar efter personer som blivit kontaktad av "bilförmedlare" från Malmö

bearrr Bmw<3
6 oktober 2008 · 340 Inlägg

Bjare skrev:
Finns en trevlig prick som kallar sig för Bilal som kommer ifrån Malmö.
Men mer känner då inte jag till smile

Tror inte det är Bilal han är hur trevlig som helst att göra affärer med

dabby född blåvit
11 oktober 2008 · 624 Inlägg

Halloj, kolla in denna: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=103595

Tror inte det ledde någonstans för den trådskaparen, för efter mina varningar där så kontaktade han mig vid sidan av. Men han kanske kan hjälpa ändå.

dabby född blåvit
11 oktober 2008 · 624 Inlägg

Hittade hans mail, här är valda delar av det (han verkar inte direkt aktiv på gorg)

Jag var rejält skeptisk under mötet med förmedlaren, men denne bedyrade att han var reko. Han visade upp registreringsbevis från bolagsverket och visade upp leg så jag kunde jämföra...

cont...

att han skulle ta bilen till Malmö för recond, så blev jag helt övertygad om att det var helmysko.

cont...

Företaget är för övrigt registrerat på en c/o adress....



Om det blir några frågor om Dan´s Bil och Båt i Malmö på forumet så är det bara att hissa stora varningsflaggan...



Det var en del iaf.

bmw_mannen
16 oktober 2008 · 68 Inlägg

Haha hade en bwm 645 till salu i somras.
Nån från malmö Lars eller nåt gick jättelångt för att få köpa bilen, ringde säkert 20 gånger. Vi visste att det var en lurendrejare men ville se hur långt han gick.
Tillslut skulle han fixa finans etc etc.
Det visade sig att han hade en liten bilfirma som kunde ordna finans osv och all info om mig(ägare) fick han från vv,skatteverket, ratsit mm.

Tillslut skulle vi få in summan men då var det en Finans åt OSS, som vi skulle betala tillbaka om detta skoj hade gått igenom. och första återbetalningen hade blivit ett par månader efter alla papper skrivits samt bilen lämnats över. Tror att han va ziggis då han hade svag svag finsk brytning samt skrev "brief" med "Prief" lite Leifi PLomeros över det hela.
"
Ursäkta den röriga texten är trött och kan inte vara ordentlig men skriver för att hjälpa er/TS mot eventuella idioter som det verkar finnas gott om här......

Godnatt

Senast redigerat av bmw_mannen (16 oktober 2008)

Bjare
22 oktober 2008 · 945 Inlägg

bearrr skrev:

Bjare skrev:
Finns en trevlig prick som kallar sig för Bilal som kommer ifrån Malmö.
Men mer känner då inte jag till smile

Tror inte det är Bilal han är hur trevlig som helst att göra affärer med

Är din variant 'bilal' också runt 20år och kriminell med utländskt ursprung?

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Grundstrom Nismo
22 oktober 2008 · 758 Inlägg

Jobbigt läget hmm

Goffen Administratör
22 oktober 2008 · 2 974 Inlägg

Hål er till topic...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
MnP_T
26 oktober 2008 · 3 Inlägg

blev idag kontaktad av en "josef" 0703813106 som ville förmedla min bil http://www.blocket.se/vi/18769159.htm?ca=23_3_s , jag var tveksam men han tjatade på. Så jag bad om lite referenser fick då två nr bland annat 0737353528 och nu skulle han heta johan. Ringde killen och snackade med han och han lade stor vikt åt att berätta hur bra allt fungerat och att det varit riktiga kontrakt mm. men jag var fortfarande tveksam så jag körde nu alla nr jag hade på eniro och fick fram denna tråden här på garaget, samt en annons på blocket med tel 0737353528 men där hette han jimmy http://www.blocket.se/vi/18654306.htm?ca=11_s . Blåser nu av denna affären.

Om nån vill ha mer info så kontakta gärna mig.

Senast redigerat av MnP_T (26 oktober 2008)

Dansken-
26 oktober 2008 · 950 Inlägg

MnP_T skrev:
blev idag kontaktad av en "josef" 0703813106 som ville förmedla min bil http://www.blocket.se/vi/18769159.htm?ca=23_3_s , jag var tveksam men han tjatade på. Så jag bad om lite referenser fick då två nr bland annat 0737353528 och nu skulle han heta johan. Ringde killen och snackade med han och han lade stor vikt åt att berätta hur bra allt fungerat och att det varit riktiga kontrakt mm. men jag var fortfarande tveksam så jag körde nu alla nr jag hade på eniro och fick fram denna tråden här på garaget, samt en annons på blocket med tel 0737353528 men där hette han jimmy http://www.blocket.se/vi/18654306.htm?ca=11_s . Blåser nu av denna affären.

Om nån vill ha mer info så kontakta gärna mig.

Ojdå, det låter lite lurrigt. Jag hade nog också låtit bli det. Verkar som att bilförmedling är en mindre seriös bransch, hihi! Lycka till med försäljningen.

Ksj
26 oktober 2008 · 1 217 Inlägg

MnP_T skrev:
blev idag kontaktad av en "josef" 0703813106 som ville förmedla min bil http://www.blocket.se/vi/18769159.htm?ca=23_3_s , jag var tveksam men han tjatade på. Så jag bad om lite referenser fick då två nr bland annat 0737353528 och nu skulle han heta johan. Ringde killen och snackade med han och han lade stor vikt åt att berätta hur bra allt fungerat och att det varit riktiga kontrakt mm. men jag var fortfarande tveksam så jag körde nu alla nr jag hade på eniro och fick fram denna tråden här på garaget, samt en annons på blocket med tel 0737353528 men där hette han jimmy http://www.blocket.se/vi/18654306.htm?ca=11_s . Blåser nu av denna affären.

Om nån vill ha mer info så kontakta gärna mig.

HAHA! Jag sökte på 0703813106 på hitta.se och gissa vad jag hittade?
Här har du svaret:

Claudia Dudas
   
Mobil: 070-3813106
Mobil: 070-3813814
Mobil: 073-9806134
Mobil: 073-9810279
Mobil: 076-1647125
Mobil: 076-1696685
Mobil: 076-6457755
Mobil: 076-6477755
Adress
Ramels Väg 35
213 68 MALMÖ

Det var ju inte direkt ett nummer det.. Men där är kanske det riktiga namnet:D

(Ja det är lagligt att som en del kallar "hänga ut" folk när det gäller offentliga uppgifter som ändå är tillgängliga för alla)

Saab 900 "2.1an" (1992)
weian Concordia res parvae crescent
26 oktober 2008 · 924 Inlägg

han ville att du skulle komma ner mä bilen å nyckeln å så skulle han visa bilen fö nån "köpare".
å så skulle du får pengarna i efterhand.
om man var osäker så skulle han kunna ge dig någon sorts värdefull sten av nått slag som skulle vara mer värd än din bil. å ni skulle gå till nån gubbe som skulle "värdera" stenen.

har fått samtal från en sån kille mä när ja hade min bil ute innan.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
MnP_T
26 oktober 2008 · 3 Inlägg

han ville komma upp hit till HBG och kolla på bilen, lovade nästan att köpa den och om han inte lyckades sälja bilen skulle jag få 20% i skadestånd på överenskommet pris. frågade han om hemsida men det hade han inte för han hade precis flyttat sin verksamhet från sthm till Malmö. om nu det skulle vara en bra anledning att inte ha nån hemsida. skojjare som denna borde ju vara bakom lås och bom!!

Shamzin Pilot
26 oktober 2008 · 78 Inlägg

Jag blev kontaktad av samma snubbe när jag skulle sälja m3:an, då sa han okså att han hade flyttat sin verksamhet från stockholm till malmö. När jag frågade honom om Organisationsnummer så sa han att han inte hade fått något ännu, men företaget var regristrerat och det skulle inte vara några problem (yeah right)

Efter ca en vecka ringde samma person upp igen, dock med ett annat namn till samma nummer big_smile
Då hade han helt plötsligt precis flyttat sin verksamhet från malmö till stockholm. Jag lät honom hållas en stund, sen när jag började tröttna så la jag fram den fina frågan om det möjligtvis var så att han ville att jag skulle komma med bilen till honom ör rekond och att han skulle visa en "kund"? Ja visst var det så svarade han på dåligt spelad skånska.

Då svarade jag: Ok låt mig gissa, du kommer ta min bil för rekond (med ironisk betoning på rekond) sedan kommer du skicka bilen till någon av dina kunder i...........Estland?

Han babblade på att det inte alls var så och tillslut tröttnade jag:

- Du minns inte att du ringde mig i förra veckan va?
- Nej du tar nog fel på person
- Nja tror inte det du hade en mer passade stockholmsdialekt då, Fortfarande inte skaffat organistationsnummer?
- (byter till stockholmsdialekt) Du passar du dig inte kommer jag och hälsar på, och då blir det inte bara kaffe!
- Nej det får vi hoppas:D
- PASSA DIG! (slänger på luren)

Efter detta lilla missöde blev jag aldrig kontaktad igen:D

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
mrbad
26 oktober 2008 · 206 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
men vafan, ge er och försök hjälp killen istället. tro fan att han vill hitta fler som blivit lurade för att öka chansen att lösa det på något sätt.

Helt rätt. Hjälp anndra så kanske ni får hjälp tillbaka. Nästa gång kanske det är ni som står där...

hedley Saaboholic
27 oktober 2008 · 3 129 Inlägg

Om folk här fortfarande blir uppringda osv. Varför ber ni inte om ett möte med personen men när denne väl dyker upp förutsagt att personens nummer stämmer överrens med flera bedrägeri givetvis, så har ni samlat er några stycken som blivit lurade och konfronterar personen?

Om personen i fråga vägrar betala tillbaka så finns det andra sätt att få tillbaka pengarna på. Går inte in på några detaljer då det är olagligt att prata om dvs våldsmetoder osv.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
MnP_T
27 oktober 2008 · 3 Inlägg

hedley skrev:
Om folk här fortfarande blir uppringda osv. Varför ber ni inte om ett möte med personen men när denne väl dyker upp förutsagt att personens nummer stämmer överrens med flera bedrägeri givetvis, så har ni samlat er några stycken som blivit lurade och konfronterar personen?

Om personen i fråga vägrar betala tillbaka så finns det andra sätt att få tillbaka pengarna på. Går inte in på några detaljer då det är olagligt att prata om dvs våldsmetoder osv.

Idén slog mig också, men svårt att samla de som blivit lurade så fort. kräver nästan att någon som sett denna tråden blir uppringd och att han snabbt reagerar och samlar ihop alla berörda. Men det är ju helt klart genomförbart.

Scav
27 oktober 2008 · 42 Inlägg

Var faktiskt å träffade en kille från Dans bil & båt för bara nån månad sen..Ringde en svensk kille å snacka lite å vi bestämde träff i sthlm (Jag visste redan innan var d va för nissar men var nyfiken på deras argument hehe) När jag väl kommer dit så är det en "nysvensk/zigenare" i finaste brödet&fiskarna kostym & portfölj från barnavdelningen på Åhlens haha..Lyssnade på hans snack å sen tackade jag för mig...Han var inte otrevlig på nåt sätt & förstod att jag inte ville lämna bort bilen hehe..Det är så vi arbetar sa han bara men men..Går man på nåt dylikt måste man vara helt pantad !

Catcher
5 november 2008 · 15 Inlägg

Finns flera (oftast romer) som "arbetar" på liknande sätt och dom lyckas i oroväckande många fall lura intet ont anande och blåögda personer. Ni som blivit kontaktade av en "jag har en kund på din bil och du får pengar om 2 veckor"-förmedlare. Kontakta mig med den info ni har. (Svarar även på frågor om sådana finnes)

MVH

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
5 november 2008 · 661 Inlägg

Varför ger ni inte personen en terminator armbåge genom huvet?

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Catcher
5 november 2008 · 15 Inlägg

Har du en sån får du gärna PM:a mig så kan vi säkert styra upp nåt.



...Eller så försöker vi hålla tråden lite renare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang