Letar efter personer som blivit kontaktad av "bilförmedlare" från Malmö

amazon_66
8 november 2008 · 10 Inlägg

hej är det nån här som har blivigt uppringd av en jimmy på detta nr. 0767110555??? taksam för svar........

Ford capri (1978)
Catcher
9 november 2008 · 15 Inlägg

Du har fått PM!

Catcher
11 november 2008 · 15 Inlägg

Denna person är anhållen i sin frånvaro. Har tidigare huserat i bl.a. Stockholm och kallat sig "Jimmy" bland annat.
Är det honom ni haft å göra med i Helsingborg? Han heter Savka Jemi Kristoffer Bessik och har ljus, nästan pipig röst och tjatar om att allt ska gå rätt till och gå fort. Har en "kund på din bil" såklart...

http://www.efterlyst.tv3.se/pics/contentPics/veckans-fall/Vsasong08/savka.gif

Kontakta mig med allt ni vet!!
Och ja... man får hänga ut en person som denna. och ja.. Han var med i Efterlyst i våras.

Senast redigerat av Catcher (11 november 2008)

jesseboy
11 november 2008 · 67 Inlägg

Den som går med på att ge bilen till köparen, och sedan vänta på pengarna måste själv vara lite bakom flötet!
Minsta misstänksamhet mot säljaren så ska man ringa till bilens tidigare ägare!
SUNT FÖRNUFT!
Mvh JL

azid Det som inte dödar gör ont
11 november 2008 · 2 668 Inlägg

huserar bessik än?... läste om dom på autopower för nått år sen i en tråd som var ännu äldre... om folk ändå bara googla lite innan man ger bort sin 150k bil till en okänd människa...

hoppas ni löser det på nått vis.

2slow
TheBigJ
20 november 2008 · 31 Inlägg

MnP_T skrev:
blev idag kontaktad av en "josef" 0703813106 som ville förmedla min bil http://www.blocket.se/vi/18769159.htm?ca=23_3_s , jag var tveksam men han tjatade på. Så jag bad om lite referenser fick då två nr bland annat 0737353528 och nu skulle han heta johan. Ringde killen och snackade med han och han lade stor vikt åt att berätta hur bra allt fungerat och att det varit riktiga kontrakt mm. men jag var fortfarande tveksam så jag körde nu alla nr jag hade på eniro och fick fram denna tråden här på garaget, samt en annons på blocket med tel 0737353528 men där hette han jimmy http://www.blocket.se/vi/18654306.htm?ca=11_s . Blåser nu av denna affären.

Om nån vill ha mer info så kontakta gärna mig.

blev kontaktad 1,5 timme efter jag lagt ut annonsen av ( ja vad han nu hette) å allt va så bra så bra.. han kunnde komma ikväl å kolla på bilen.. å han hade en garanterad kund på bilen.. sa att jag skulle "fundera" på det... fick då nr 0737353528.. tror inte jag kommer ringa;)lol

Clean is Mean
Johankocken
20 november 2008 · 529 Inlägg

Catcher skrev:
Denna person är anhållen i sin frånvaro. Har tidigare huserat i bl.a. Stockholm och kallat sig "Jimmy" bland annat.
Är det honom ni haft å göra med i Helsingborg? Han heter Savka Jemi Kristoffer Bessik och har ljus, nästan pipig röst och tjatar om att allt ska gå rätt till och gå fort. Har en "kund på din bil" såklart...

http://www.efterlyst.tv3.se/pics/conten … /savka.gif

Kontakta mig med allt ni vet!!
Och ja... man får hänga ut en person som denna. och ja.. Han var med i Efterlyst i våras.

Så våra nya landsmän beter sej !

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Nazty do i look like i sell DRUGS
20 november 2008 · 379 Inlägg

Blev kontaktad av ett sånt as för 1 år sen, att dom jävlarna ens vågar sig på det asså.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e
Traskis
24 november 2008 · 8 Inlägg

Lite uppföljning:
Tingsrätten har dömt "min" snubbe till fängelse och sonen till ungdomsvård. big_smile
Men de är väl snart ute igen på våra gator o torg och lurar av folk pengar och värdesaker.....sad

letar efter bilskojare i malmö och göteborg
santas_bitch
12 december 2008 · 109 Inlägg

Traskis skrev:
Lite uppföljning:
Tingsrätten har dömt "min" snubbe till fängelse och sonen till ungdomsvård. big_smile
Men de är väl snart ute igen på våra gator o torg och lurar av folk pengar och värdesaker.....sad

det va ju jävligt skönt att höra smile. hur har det gårr för dig själv? fick han förra ägarn igen sina pengar. och fick du lämna igen bilen?. skicka pm som svar

Catcher
15 december 2008 · 15 Inlägg

Som sagt, det finns flera Bessik.
Bluebanana: Jag har en hel del info, i synnerhet på Stockholms-Bessiks. Jag PM:ar gärna.
Precisera gärna vilken/vilka figur du söker.

2pac: Dom använder sig av Blocket.se. DVS en "gammal bil med GSM-spår" blir sannolikt inte uppraggad av någon Bessik. Går nog inte heller på att någon ringer å frågar "vill du förmedla min bil? har hört att du är bra."
Men tanken är god, faller dock under uppvigling(?) Även om det kunde vara värt risken för dom som förlorat stort värde.

MVH

Kungen-EssE
15 december 2008 · 993 Inlägg

Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Catcher
15 december 2008 · 15 Inlägg

Skitsnack. Att röja på gorg är dock ett bra sätt att hjälpa medlemmar att komma så bra som möjligt ur sin kassa sits om man "råkat ut" för dessa bedragare, att göra medlemmar medvetna om att bedrägerier är vanliga och att med medlemmars erfarenheter och information göra deras verksamhet lite... "mindre".

MVH

JockeRX7 KTM 660
16 december 2008 · 537 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

Vad är det att bry sig om?
Garaget är till för alla vad jag vet, och sån här info är väll bara bra att den kommer ut.
Den är ju faktist bilrelaterad

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
decib3L Körv
16 december 2008 · 3 535 Inlägg

Finns ett reportage om Dan's bil och motor i Vi bilägare. Tror minsann det var senaste numret.

Handlar om en snubbe som köpte en BMW och blev lurad på garanti osv. Väldigt läsvärt, men såg det lite snabbt bara idag.

Truckdriving Man
Traskis
18 december 2008 · 8 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

Kolla skånskan från 29 oktober o sök "bilskojare". Tro vad du vill, men mitt billån är inte särskilt skoj att betala på.. Intresserad utav att ge ett litet bidrag?

letar efter bilskojare i malmö och göteborg
Kungen-EssE
18 december 2008 · 993 Inlägg

Traskis skrev:

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

Kolla skånskan från 29 oktober o sök "bilskojare". Tro vad du vill, men mitt billån är inte särskilt skoj att betala på.. Intresserad utav att ge ett litet bidrag?

ni vet vem jag är, fråga inte mig, jag är ingen golare lr rättat sakt golb*g!

Senast redigerat av Kungen-EssE (18 december 2008)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Catcher
18 december 2008 · 15 Inlägg

Du hade inte behövt hoppa in i tråden alls. Men då vi vet vart du står iaf. Bra så.
Fler som vill tipsa om dessa bedragare och vart dom håller till, kontakter m.m. Skriv och PM:a vidare!

MVH

FireTraXX DFFL
18 december 2008 · 9 020 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

De sköter ju sitt jobb genom att komma hit.
Skojare finns överallt, jag är inte guds bästa barn heller, men jag uppskattar polisens arbete att sätta fast brottslingar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
18 december 2008 ·

Kungen-EssE skrev:
Traskis och Catcher är från Myndigheterna.

Sköt ert jobb där ute, kom inte hit och röj på Garaget.org

även om de är från myndigheterna som du påstår och vet?. varför får de då inte vara här?. de gör kanske nån nytta att fråga här omkring.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang