4806
Sök

Bilstereo paket tips 7-10k

410 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, nu är det dags för ny stereo i bilen, det jag ska ha är 4 st dörrhögtalare 5,25tums, Huvudenhet och ett mono slutsteg som klarar av att ge ca 500 watt i 4ohm, budgeten ligger på runt 7k så strömma in med tips! är ni snälla smile

Copyright @ Rybbs Production

6 851 Inlägg
4 oktober 2008
#2
Ska du ha ett monoblock som verkligen kan ge runt 500Wrms/4ohm så får du kolla begagnet. Att köpa ett nytt som ger detta har jag svårt att tro, om man vill ha lite kvalité på sakerna.
Annars kommer det nog bli svårt att hitta 4x5.25", huvudenhet och steg för de pengarna.


410 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#3
Vad tror ni om:

Pioneer Deh-P7000UB
Infinity Reference 5020 CS i framdörrarna
JBL GTO-527 i bakdörrarna
GAS ALPHA X 4100 till ett par 6*9er och 8 tummare

ska sitta i min 740

Copyright @ Rybbs Production

5 852 Inlägg
5 oktober 2008
#4
Tror du ska lägga ner din idé om 6x9" sen ska du nog köra 1 st 12" av lite rejälare sort pga att du har 2 bilar som är lite svårare att få igenom basen i.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

410 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#5
ok, men bmw har jag snart sålt, så allt ska sitta i 740 in, 6*9er och 8 tummare har jag redan liggande smile och lanzar 15 tumms basen får hänga med ett tag till smile

Copyright @ Rybbs Production

5 852 Inlägg
5 oktober 2008
#6
Vad är basen på för ohm?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

410 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#7
4ohm max 375 watt rms tror jag smile spelar iaf riktigt fint med ett gas silver 2.200 som jag har på nu dock så är det väll lite i underkant på vad basen vill ha men de går smile
Senast redigerat av hanomag (5 oktober 2008)

Copyright @ Rybbs Production

5 852 Inlägg
5 oktober 2008
#8
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=463

Där har du ett steg som du kommer långt med och även kan uppgradera på , haft ett själv och va riktigt jäkla nöjd med det.

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=242

Vill du ner i pengar så finns ju detta steget som du kan brygga till basen men nackdel om du ska uppgradera.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

410 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#9
tack för tipsen ! big_smile ös på med mera big_smile

Copyright @ Rybbs Production

410 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#10
Tror att jag har bestämmt mig nu för till veckan blir det te å handla smile

ska skaffa:

Pioneer Deh-P7000UB
Infinity REF5020CS
Infinity Ref5022i
Gas alpha 1600M steg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/42215/480776_2s861n.jpg
System skiss v2.0
Senast redigerat av hanomag (10 oktober 2008)

Copyright @ Rybbs Production


Sök