4591
Sök

Viktigt vid montering

206 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tja

Folk snackar alltid om hur viktigt det är med rätt montering osv när man snackar dörrhögtalare, men va fan innebär de egentligen?tongue typ dämpning, bygga ny baffel osv

finns det någon som vill förklara vad som är viktigt i framdörrarna på 850:n? smile
Senast redigerat av Grodan74 (5 oktober 2008)


1 631 Inlägg
6 oktober 2008
#2
Det här är en SAAB-dörr men principen är densamma. 850:n kräver mycket jobb för att bli bra.

http://www.perfoatris.com/bilstereo/midbass.html

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

206 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#3
Okej, de där med att dämpa har jag fattat som att det är rätt så bra.

Borde man inte också fixa till baffeln lite? den är ju inte så värst stabil original


1 727 Inlägg
7 oktober 2008
#4
Huvet på spiken!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

206 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#5
hehe okej gött tongue

hur skall jag göra detta på bästa sätt tror du då? utan att arbeta ihjäl mig smile


1 631 Inlägg
8 oktober 2008
#6
Så farligt är det ju ändå inte. Men lägger du inte jobbet så är det inte värt uppgraderingen av högtalarna.

En rejäl baffel i trä/metall och ett gäng dämpmattor är ett absolut minimum och tar inte lång tid.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.


Sök