4588
Sök

2st basar med 2x2ohm till 1ohm?

RMCH
6 oktober 2008
Trådstartare
#1
Vill koppla 2 st basar som har 2x2 ohm, BASARNA HAR 2x2 ohm OCH INTE 2x4 ohm och vill ha ner dom till 1 ohm..        ska ja köra var bas för sig till 1ohm o bara dra ihop sladdarna innan steget? någon lösning?
Senast redigerat av RMCH (7 oktober 2008)

1 058 Inlägg
6 oktober 2008
#2
alla plus till stegets plus och alla minus till stegets minus. inte svårare än så wink

PoLoud =D

2 665 Inlägg
6 oktober 2008
#4
ja det stämmer så blir det.

Men vi kan säga: paralell koppla båda spolarna på båda basarna, sedan paralell kopplar du båda basarna.
Varje bas blir då 2ohm och sedan blir det 1ohm på steget.

Titta på översta bilden på länken i inlägget ovanför.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök