4592
Sök

Hjälp mig med Basbygging ?!?

12 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tjena jag tänkte börja bygga min första egna baslåda..

Om nån har en guide eller nått som jag kan följa eller om nån skulle kunna berätta hur jag ska göra så skulle jag vara evigt tacksam ! smile

MitsuNörd
880 Inlägg
12 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#3
Evolution_6SiC6 skrev:
Inspiration finns det här:
http://www.ljudibil.com/

Tack så mycket, ska kika där smile

De där sa inte mig mycket?

Vill veta steg för steg hur man ska göra på ett ungefär
Senast redigerat av Sponne (6 oktober 2008)

carsound.se
244 Inlägg
6 oktober 2008
#4
Ska du bygga lådan i trä eller? Spån MDF ?

Har du ritning? Vet du hur stor lådan skall vara (liter) Sluten eller portad?

Vad för bas? Bil?

Nog kunde sida säga dig nått, gäller bara att hitta:

http://www.ljudibil.com/era/peter_1.htm
Senast redigerat av Kofoten (6 oktober 2008)

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

12 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#5
Kofoten skrev:
Ska du bygga lådan i trä eller? Spån MDF ?

Har du ritning? Vet du hur stor lådan skall vara (liter) Sluten eller portad?

Vad för bas? Bil?

Bara så ni vet så är jag inte riktigt high på de här, men vill ändå testa !

Den ska göras i spån mdf.

Jag har ingen ritning, vet inte vad som menas med sluten / portad?

Jag vill att de ska vara 2 12" eller 1 15"

Bilen är iaf en Passat Sedan 00 .

Vill helst ha nått som jag kan lyckas få att spela ifrån några polare med, men som sagt jag är inte så bra på de här men vill testa ändå så tack till dom som tar sig tiden att hjäla mig ! smile

carsound.se
244 Inlägg
6 oktober 2008
#6

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

12 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#7
Kofoten skrev:
http://carsound.se/basspack/fusion.html

Slipper du bygga själv big_smile

själva meningen är att jag vill testa bygga själv så att jag kan göra en bättre senare tongue

21 761 Inlägg
6 oktober 2008
#8
www.bilstereoipraktiken.se  där finns också en del att läsa.

12 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#9
Drönirettab skrev:
www.bilstereoipraktiken.se  där finns också en del att läsa.

tack, de ska läsas:)


Sök