4361
Sök

Vilka kända fel finns på 9-3 o 9-5??

Trucker
2 710 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
hallå,

som rubruken lyder:

har funderat på o köpa en 9-3 / 9-5 turbo / aero nånting. ska ha den me 200hk. det jag vill veta nu är vilka kända fel de brukar vara på dessa bilar ?? döda pixlar i displayen o vxllådan är va ja fått för mig. dyrt o laga dessa? andra förekommande fel? hur är bilarna i sig, dvs ägandekostand ? o då syftar jag ej på skatt o försäkring utan mer servicekostnader, delar osv osv.. Billiga styling produkter?

Tacksam för lilla minsta svar som kan göra mig "smartare" i denna fråga. skriv ner allt ni kan om dessa bilar, vad jag bör veta / kolla upp inför köpet smile)

Mvh

Fart missbrukare

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 oktober 2008
Att växellådan skulle vara värre i 9-3/9-5 än i någon annan bil är skitsnack, bara den gamla myten om kassa saab-lådor som lever kvar.

Däremot så ska man vara noga med att kolla så att oljebyten är gjorda som dom ska och helst med max 1000-1500 mil mellan varje oljebyte även om Saab säger 2000 mil eller något sånt, iaf på T7-motorer.

Döda pixlar i SIDen fixar man enkelt och snabbt själv med en tur med strykjärnet och en bit isoleringslist (kolla mitt galleri).

På 9-5 tror jag folk brukar säga att man ska kolla bussningarna i bakvagnen så dom e ok.

En 9-5 Aero drar runt 0,8-1,2l/mil beroende på hur man kör den (min gör det iaf).

En nittontusenmilaservice till en 9-5 kostar ungefär 3-3,5K och då byter dom olja, kupéfilter och lite annat så en standardservice bör väl ligga däromkring.

Där har du lite info iaf tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Avstängd
171 Inlägg
7 oktober 2008
ett känt fel är att du möter 24st såna i minuten på landsbygden  44st i storstäder PER MINUT och har altid en eller två bakom dig
och grannen äger likadan

man blir trött på livet då
skaffa nått lite mer udda
man lever en gång bara

dom som kört taxi me 9-5 tycker lådorna är inte så braa

Sök