4863
Sök

hur högt har ni spelat med carpower sonic basar ?

1 058 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#1
bara lite nyfiken på hur högt ni spelat med carpowers sonic basar.. även andra carpower basar är intressant om ni har några fina siffror.

skriv gärna i vilken bil, med vad för låda och med vad ni driver basen/basarna med.

mvh//Tommie

PoLoud =D

Team Autohifi!
865 Inlägg
8 oktober 2008
#2
De som har spelat högst med Carpower sonic basen i Sverige är dB Hunter (Omegamannen) på SM finalen 2007.
Bil: Nissan Micra
Låda: Vägg bygge med stor port ( volym ? )
Steg: 4st Sinus Live SL-A3000
Basar: 2st Carpower Sonic 15
Resultat: 154.8dB


1 058 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#3
MrCalle skrev:
De som har spelat högst med Carpower sonic basen i Sverige är dB Hunter (Omegamannen) på SM finalen 2007.
Bil: Nissan Micra
Låda: Vägg bygge med stor port ( volym ? )
Steg: 4st Sinus Live SL-A3000
Basar: 2st Carpower Sonic 15
Resultat: 154.8dB

de var inte så illa big_smile

jag har funderingar på två sonic 12or till min bil, ska driva med ett d-rex 2500. har redan steget hemma. har bara sån beslutsångest för vad jag ska ha för basar.

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
8 oktober 2008
#4
vägg bil! fusk!

Bil: Fiat 127
låda: en mongolåda på 160liter med 6" port
Steg: 2st sinus 3000
basar: 2st sonic 15
resultat 150.0dB @ 52hz


Mvh Kim


1 058 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#5
k1mm0 skrev:
vägg bil! fusk!

Bil: Fiat 127
låda: en mongolåda på 160liter med 6" port
Steg: 2st sinus 3000
basar: 2st sonic 15
resultat 150.0dB @ 52hz


Mvh Kim

ja det var lite mer imponerande faktiskt wink vägg är inte riktigt lika ballt att spela högt med enligt mig.

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
8 oktober 2008
#6
notera att de va med saker för under 15k i listpris med big_smile


733 Inlägg
8 oktober 2008
#7
k1mm0 skrev:
notera att de va med saker för under 15k i listpris med big_smile

Med ett gäng batterier också skulle jag gissa :p

M.v.h. Emil

297 Inlägg
8 oktober 2008
#8
thulle1 skrev:
k1mm0 skrev:
notera att de va med saker för under 15k i listpris med big_smile

Med ett gäng batterier också skulle jag gissa :p

ett enda batteri .. får bara ha ett batteri i den klassen kim tävlade i förra året .


Ps: vi spelade tom. 156 inofficiellt med våran micra förra året smile med k1mm0 som "domare .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

733 Inlägg
8 oktober 2008
#9
omegaman1 skrev:
thulle1 skrev:
k1mm0 skrev:
notera att de va med saker för under 15k i listpris med big_smile

Med ett gäng batterier också skulle jag gissa :p

ett enda batteri .. får bara ha ett batteri i den klassen kim tävlade i förra året .


Ps: vi spelade tom. 156 inofficiellt med våran micra förra året smile med k1mm0 som "domare .

vad för batteri? för det är riktigt imponerande!

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

497 Inlägg
Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
#11
MrCalle skrev:
De som har spelat högst med Carpower sonic basen i Sverige är dB Hunter (Omegamannen) på SM finalen 2007.
Bil: Nissan Micra
Låda: Vägg bygge med stor port ( volym ? )
Steg: 4st Sinus Live SL-A3000
Basar: 2st Carpower Sonic 15
Resultat: 154.8dB

varför är det allti MICRA eller FIAT PANDA? eller nått annat äckligt ?

när ska man se en riktig bil lira med era grejjer?
nån tysk fet bil 7ser BMW  s merca . s8 audi? och mäta sen db:s ?

ingen bra reklam me såna bilar fan . snål db jakt - hellre 140db i en riktig bil om det ens går
Senast redigerat av nosushi (9 oktober 2008)

605 Inlägg
9 oktober 2008
#12
för att panda e bäst ?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 oktober 2008
#13
nosushi skrev:
MrCalle skrev:
De som har spelat högst med Carpower sonic basen i Sverige är dB Hunter (Omegamannen) på SM finalen 2007.
Bil: Nissan Micra
Låda: Vägg bygge med stor port ( volym ? )
Steg: 4st Sinus Live SL-A3000
Basar: 2st Carpower Sonic 15
Resultat: 154.8dB

varför är det allti MICRA eller FIAT PANDA? eller nått annat äckligt ?

när ska man se en riktig bil lira med era grejjer?
nån tysk fet bil 7ser BMW  s merca . s8 audi? och mäta sen db:s ?

ingen bra reklam me såna bilar fan . snål db jakt - hellre 140db i en riktig bil om det ens går

Om man har en sån bil, tror du på fullaste allvar att man går och köper sig Sonic basar och Sinus-steg?! Det är som att köpa sig plåtfälgar från OK till sin Ferrari.....

Dessutom är det svårt att få det att spela så högt i dem bilarna. Men det går.
Senast redigerat av jonash (9 oktober 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 785 Inlägg
9 oktober 2008
#14
k1mm0 skrev:
vägg bil! fusk!

Bil: Fiat 127
låda: en mongolåda på 160liter med 6" port
Steg: 2st sinus 3000
basar: 2st sonic 15
resultat 150.0dB @ 52hz


Mvh Kim

Fiat 127 måste också anses vara fusk wink

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
9 oktober 2008
#15
nosushi skrev:
MrCalle skrev:
De som har spelat högst med Carpower sonic basen i Sverige är dB Hunter (Omegamannen) på SM finalen 2007.
Bil: Nissan Micra
Låda: Vägg bygge med stor port ( volym ? )
Steg: 4st Sinus Live SL-A3000
Basar: 2st Carpower Sonic 15
Resultat: 154.8dB

varför är det allti MICRA eller FIAT PANDA? eller nått annat äckligt ?

när ska man se en riktig bil lira med era grejjer?
nån tysk fet bil 7ser BMW  s merca . s8 audi? och mäta sen db:s ?

ingen bra reklam me såna bilar fan . snål db jakt - hellre 140db i en riktig bil om det ens går

Jag har spelat klart över 140dB i sedan bilar mer än en gång

Jag håller med om att sporten är klart dominerad av bilar som inte ens är riktiga bilar

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

tokfrans
982 Inlägg
9 oktober 2008
#16
fiat 127 är inte fusk alls.. är typ precis som en golf


216 Inlägg
9 oktober 2008
#17
själv spelar jag 144db med min v40 t4 så det går


297 Inlägg
9 oktober 2008
#18
nosushi skrev:
varför är det allti MICRA eller FIAT PANDA? eller nått annat äckligt ?

när ska man se en riktig bil lira med era grejjer?
nån tysk fet bil 7ser BMW  s merca . s8 audi? och mäta sen db:s ?

ingen bra reklam me såna bilar fan . snål db jakt - hellre 140db i en riktig bil om det ens går

i mitt fall så blev det en micra för att den kosta 500:- . finns väl ingen som river sönder sitt lyxåk fullständigt bara för o spela många db .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

tokfrans
982 Inlägg
9 oktober 2008
#19
och en micra är långt ifrån en ideal bil för väggbygge.. för långa framdörrar


1 058 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
#20
omegaman1 skrev:
nosushi skrev:
varför är det allti MICRA eller FIAT PANDA? eller nått annat äckligt ?

när ska man se en riktig bil lira med era grejjer?
nån tysk fet bil 7ser BMW  s merca . s8 audi? och mäta sen db:s ?

ingen bra reklam me såna bilar fan . snål db jakt - hellre 140db i en riktig bil om det ens går

i mitt fall så blev det en micra för att den kosta 500:- . finns väl ingen som river sönder sitt lyxåk fullständigt bara för o spela många db .

ja precis..

sen en sak till, det handlar ju inte om hur snyg bil man har i dBdrag, det handlar om vad mätaren visar, och det är ju ganska solklart att en liten fiat panda är bättre lämpad än en bmw 7 serie att spela högt i..

eller micra för den delen wink

PoLoud =D


Sök