3281
Sök

japsdämpare :)?

Avstängd
126 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
tjena undra om man kan köpa något japsdämpar kit någonstans till en volvo 740 tacksam för svar smile??
och vart kan man köpa det hehe ?

16 197 Inlägg
8 oktober 2008
eftersom japsdämpare e just för JAPS å inte volvo så e chansen rätt liten men e du bra på å svetsa så e de ju inte svårt..

men de e INTE snyggt me japs på en volvo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SKÅNING
1 215 Inlägg
8 oktober 2008
finns det sånna kit? jag tror att du är ute efter endast en dämpare om nu sådana inte finns vilket jag tror och en sån kanman snart köpa på närmsta ica, nej men på typ micro eller nåt iallafall, men jag tycker inte det är snyggt på en 740 och ingen annan volvo iheller

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Avstängd
126 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
okej okej hehe men tack så mycket för alla snabba svar wink!!!

406 Inlägg
8 oktober 2008
rysliga tanke usch och fy! köp en snygg vanlig sportdämpare ist... ser ju för jäkla illa ut på en volvo.

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 oktober 2008
Kolla min 142a i galleriet. Tyckte de passa bra på den. Dock de enda som kunde kallas styling tongue

Men 740 passar de inte på.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Häst
1 099 Inlägg
9 oktober 2008
En snabb japsrelaterad fråga bara.
Hur kommer det sig att japsdämpare är mer accepterat på typ VW, Skoda och audi än Volvo & Saab t.ex?
Eller är det bara jag som fått det intrycket?

(Ps. Gillar ej japsdämpare på något annat än japsbilar.. möjligtvis skoda också wink..   )

Än är inte den sista idioten född..

ElectroRaggare
886 Inlägg
9 oktober 2008
Tråkigt att alla stora dämpare numera är asocierade med japsdämpare.

Jag vill ha ett par stora feta dämpare på min bil, men vips kallas det då japsdämpare och då blir man mobbad.
tråkigt tråkigt tråkigt.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

517 Inlägg
9 oktober 2008
tkr det kan passa bra på alla bilar egentligen, det som avgör är monteringen. Att halva burken ska synas, det till japs-stuket anser jag. Men döljer man det mesta av dämparn och man bara ser utblåset, då kan det se okej ut på det mesta. Dock kan jag hålla med om att det ytterst sällan ser schysst ut på en 740... tongue

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
ErikAxelsson skrev:
tkr det kan passa bra på alla bilar egentligen, det som avgör är monteringen. Att halva burken ska synas, det till japs-stuket anser jag. Men döljer man det mesta av dämparn och man bara ser utblåset, då kan det se okej ut på det mesta. Dock kan jag hålla med om att det ytterst sällan ser schysst ut på en 740... tongue

LÄGG AV

passar endast skyline och supra
mest illa mår jag när jag ser dom på 850-v70 volvo  eller 9-5 saab

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
NxV skrev:
Tråkigt att alla stora dämpare numera är asocierade med japsdämpare.

Jag vill ha ett par stora feta dämpare på min bil, men vips kallas det då japsdämpare och då blir man mobbad.
tråkigt tråkigt tråkigt.

då vet du inget ang dämpare
men det gör inget bilen va såld sa du
annars hade ja tipsa

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
DoT skrev:
Hur kommer det sig att japsdämpare är mer accepterat på typ VW, Skoda och audi än Volvo & Saab t.ex?

(Ps. Gillar ej japsdämpare på något annat än japsbilar.. möjligtvis skoda också wink..   )

URSÄKTA?  sluta äcklas

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
Gujen skrev:
rysliga tanke usch och fy! köp en snygg vanlig sportdämpare ist... ser ju för jäkla illa ut på en volvo.

TACK du är en människa

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
evilaudio skrev:
eftersom japsdämpare e just för JAPS å inte volvo så e chansen rätt liten men e du bra på å svetsa så e de ju inte svårt..

men de e INTE snyggt me japs på en volvo.

TACK du är oxå en människa

296 Inlägg
9 oktober 2008
nosushi skrev:
passar endast skyline och supra
mest illa mår jag när jag ser dom på 850-v70 volvo  eller 9-5 saab

Jag tycker det passar utmärkt på fräna RX7:or, EVOs och självklart Subbor också big_smile
Generellt kan man väl säga att det helst ska vara lite trimmat och stylat innan. På en helt standard passar det knappt på någon bil alls... inte ens supror.

Häst
1 099 Inlägg
9 oktober 2008
nosushi skrev:
DoT skrev:

URSÄKTA?  sluta äcklas

Nej. Ursäkta mig, vad menar du?

Än är inte den sista idioten född..

Stålverksarbetare
372 Inlägg
9 oktober 2008
Hehe, jag tycker _INTE_ att det är snyggt på med japsdämpare på Slö40is... MEN(!!!) Det funkar bra när bakdämparen är sönderrostad och jag inte pallar lägga en massa pengar på vinterbilen när jag har en japsdämpare liggande tongue

1 253 Inlägg
9 oktober 2008
man ska inte gå på så mycket av vad andra tycker utan är man nöjd o vill ha en japs dämpare så varför inte? Tycker det är bra med folk som kör sin egna stil Men till en viss gräns självklart wink
Senast redigerat av opeldrifter (9 oktober 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

Rocknroller
296 Inlägg
12 december 2009
Beror ju på hur man sätter upp skiten va vissa slänger upp dom så att dom släpar i backen och det ser skit ut spelar ju ingen roll vilken bil du har sätter du den snyggt ser det ju bra ut. och hur kul är det med en skyline med japps dämpare finns det nån skyeline som e stylad eller trimmad som inte har en jaspdämpare? inte så många som har det på 740/940/s70/v70 osv sov liksom möe tuffare att se en svensson bil med stor jävla ljuddämpare

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

109 Inlägg
12 december 2009
Finns det något som är töntigare än en 740/940 med japsdämpare? Mötte en 940 med japsdämpare igår vid en rondell som försökte va tuff och göra en bonnesladd genom rondellen och sen gasa iväg. Han låg i vänsterfilen, jag i höger. När han accelerade ut ur rondellen så tryckte jag lite lätt på gasen på 3:an med Mercan och körde om honom i högerfilen. Efter det lugnade han ner sitt körsätt, hahah.

Fattar inte vitsen att sätta på en japsdämpare på en Volvo som går ungefär lika bra som en lådbil.

Sök