4144
Sök

Import av bmw från usa , tips

2 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
hejsan , jag har funderat på att öppna ett företag, och börja importera bilar från usa, men har några frågor som jag skulle vilja ha svar på!.

första, vilka intyg måste man ha på bilen för regbes den här hemma?,
och vilka papper som måste finnas med bilen ?
och sen har jag hört att man måste en massa saker som tex lysen stämmer detta?

1 353 Inlägg
9 oktober 2008
Mycket smartare att importera ifrån tyskland, MYCKET mindre krångel.

men iallafall, tar du ifrån USA så måste du ha Intyg ang. Avgasrening, Att bilen inte låter för mycket(Bullerintyg)
sen så måste du byta lampor bak, (i vissa fall fram) och montera sidoblinkers.
då dom har röda blinkers i usa, (vissa har vita fram) och Ej har någon sidoblinkers.

säkert nåt mer som behövs också, men det som jag kommer på nu.
Senast redigerat av Batta (9 oktober 2008)

There's no replacement for displacement

Avstängd
1 557 Inlägg
9 oktober 2008
Batta skrev:
Mycket smartare att importera ifrån tyskland, MYCKET mindre krångel.

men iallafall, tar du ifrån USA så måste du ha Intyg ang. Avgasrening, Att bilen inte låter för mycket(Bullerintyg)
sen så måste du byta lampor bak, (i vissa fall fram) och montera sidoblinkers.
då dom har röda blinkers i usa, (vissa har vita fram) och Ej har någon sidoblinkers.

säkert nåt mer som behövs också, men det som jag kommer på nu.

Är inte helt hundra men tror dom skärpt reglerna ganska kraftigt även om du tar den från Tyskland, behövs flera intyg osv..

Sedan är det grymt mycket billigare i USA smile Så får du löst alla papper osv på alla bilar och gillar att ligga ute med pengar (lång väntan innan den kommer till sverige) så tror jag att det kan gå riktigt bra för dig smile
Senast redigerat av MrKerm (9 oktober 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
9 oktober 2008
Är det något dom ändrat, förut behövde man inte ändra lampor och sånt, sålänge det var flyttgods åtminstone tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Avstängd
1 557 Inlägg
9 oktober 2008
Robban_89 skrev:
Är det något dom ändrat, förut behövde man inte ändra lampor och sånt, sålänge det var flyttgods åtminstone tongue

Det finns inget sådant längre sad Sedan även om det hade funnits så hade det ej gått o ta hem bilar för att sälja via företag.. Sedan som det va förut så skulle du varit bosatt i usa minst ett 1år för att kunna ta med en bil hem. Kan vart ett halv år också men funkar inte längre eller det funkar men man måste ändra ljus o allt sånt precis som du importerar helt vanligt...

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Rebel with a cause
224 Inlägg
9 oktober 2008
Dom säljer väl bara 328 och inte 330 i USA? Kolla upp vilka modeller som säljs. Kanske svårt att sälja udda fåglar i Sverige där reservdelar osv måste specialbeställas. Sen finns det väl inte M-paket där heller vad jag har förstått?

1 353 Inlägg
9 oktober 2008
328 finns, 330 också, men finns inga med mindre motorer, tex. 325 osv, då är dom i sin tur importerade till USA.

och M-paket/M-bilar finns i USA, men är inte samma som i europa, så det blir special om man skall ha tag på reservdelar isåfall ^^

There's no replacement for displacement

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 oktober 2008
För tillfället finns 328 (finns ej i europa) och 335 (samma som i europa) att köpa nya i usa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök