8860
Sök

bilstereon slutar fungera vid 70km/h

BMW ///M3
404 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Ja som rubriken säger så slutar min stereo fungera när man kör runt 70 :S vad kan de bero på ?
det är en audi 100 quattro vi pratar om med sprojlans ny stereo från idag

BMW ///M3
404 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du kanske matar in speedpuls in i stereon. Med vilket kablage har du kopplat in din stereo, och vad har du för stereo?

kan faktiskt väldigt lite om elektronik, speedpuls?
det är en denver, jag kopplade bara röd till tändningen,svart till jord och gula till 12v

OLAGBG
596 Inlägg
9 oktober 2008
Swedenrockers skrev:
Använde du bilens original isokontakt eller är den bortklippt?
Många Audi har en speedpuls (hastighetssignal) till stereon så att den ökar ljudet vid högre farter.
Min tanke är om den är inkopplad till den nya stereon på nåt vis.
laaaarsson skrev:
tro väl knappast att speedpuls finns på audi 100. gammal bil..

Swedenrockers skrev:
Du kanske matar in speedpuls in i stereon. Med vilket kablage har du kopplat in din stereo, och vad har du för stereo?

kan faktiskt väldigt lite om elektronik, speedpuls?
det är en denver, jag kopplade bara röd till tändningen,svart till jord och gula till 12v

testa att byta plats på röd och gul.

OLAGBG
VOLVO

Skogskonsult
214 Inlägg
11 oktober 2008
Hej hade nog troligen exakt samma fel med min audi 80 92a, stoppa in en ny stereo som slockna vid 70 då den fick för lite el. kollade med en volt mätare och det va helt sjukt, den gick från 12 v vid stillastående till 5 volt i 110+. jag fick aldrig klarhet i varför det blev så, drog ny elkabel från batteriet och avsäkra. Enda minuset med det är att man måste stänga av den manuellt varje gång man kör.
Lycka till!

Sök