5638
Sök

basar sluta funka helt plötsligt!

101 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
efter 3-4 månaders felfritt spelande me basarna så sluta dom helt plötsligt slå!!!!
steget har ström och lyser grönt.... men inget ljud från basarna,, men trycker man ner basen lite lätt så slår den,men slutar igen när man släpper trycket!!

Men att trycka lite lätt på den funkar bara på den ena av dom två basarna..!!

vad kan de bero på? nått med magneten eller högtalar-kablarna..?  (har kollat kablarna ,dom är i)!
och har även testat en annan högtalare och den fungerade !

1 400 Inlägg
11 oktober 2008
ztoffe88 skrev:
efter 3-4 månaders felfritt spelande me basarna så sluta dom helt plötsligt slå!!!!
steget har ström och lyser grönt.... men inget ljud från basarna,, men trycker man ner basen lite lätt så slår den,men slutar igen när man släpper trycket!!

Men att trycka lite lätt på den funkar bara på den ena av dom två basarna..!!

vad kan de bero på? nått med magneten eller högtalar-kablarna..?  (har kollat kablarna ,dom är i)!
och har även testat en annan högtalare och den fungerade !

sönder bränd talspole. Bara att investera i nya basar

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

16 197 Inlägg
11 oktober 2008
låter dom att de e glapp i nån "tensidkabel"..  kablarna som går från själva kontakten på basen å in i talspolen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
68 Inlägg
11 oktober 2008
svar som ovan Men
vad för steg och basar? grovlek på kablar? amp säkringar?

168db!!

x40
1 209 Inlägg
11 oktober 2008
jag hade samma problem med min bas och så skickade jag den daär jag köpte den och de så att den va bränd talspole, du har skäkert spelat nåt så i h^^^^te.. så tyvärr det e bara att köpa nytt och starkare,...

Volvo S40 turbo.

7 282 Inlägg
11 oktober 2008
evilaudio skrev:
låter dom att de e glapp i nån "tensidkabel"..  kablarna som går från själva kontakten på basen å in i talspolen.

Detta räknas väl som ett tillverkningsfel som går på garantin, om den är kvar givetvis?

101 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
bassjunkie skrev:
svar som ovan Men
vad för steg och basar? grovlek på kablar? amp säkringar?

det är mutants monosteg 1500 , två st mutant xxx 12" basar. 50mm2 kablar med 150 amp säkring!!

101 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:

okej,men att de skulle bli glapp i båda basarna samtidigt så plötsligt verkar väl lite lurigt.....
hmm

101 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
mr_Hasse skrev:
jag hade samma problem med min bas och så skickade jag den daär jag köpte den och de så att den va bränd talspole, du har skäkert spelat nåt så i h^^^^te.. så tyvärr det e bara att köpa nytt och starkare,...

jo spelade hyfsat högt... men steget går ju inte heller fullt ut, de är kopplat till 2 ohm, då ger steget knappt 1000watt.... tycker att basarna ska hålla för att dra på lite hmm  om de nu är som du säger att talspolen är bränd....

BASS GLAD
1 382 Inlägg
11 oktober 2008
har hört att dom har hafft problem med mutant xxx 12"
en bekant hade 4 st såna alla paja samtidigt sad

jävla lustigt allså ...

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

101 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
birka76 skrev:
har hört att dom har hafft problem med mutant xxx 12"
en bekant hade 4 st såna alla paja samtidigt sad

jävla lustigt allså ...

ofan, verkar ju knepigt... men förövrigt är de ju en helt okej bas.....

21 761 Inlägg
11 oktober 2008
Prova att fråga på det ställe där du köpte basarna, de kanske kan ge mer råd. Om basarna bara är 3-4 månader gamla så borde som sagt garantin gälla, ifall inte talspolen är bränd förstås.
Senast redigerat av Drönirettab (11 oktober 2008)

Sök