4086
Sök

Hur ska jag göra för att slippa inbrott i bilen?

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Rspeter skrev:
Larm och att inte ha några lösa saker synliga i bilen är ju nr 1 för att slippa tjuvar.

joo får ta o skaffa larm.
Har aldrig synliga saker i bilen. förutom högtalarna ifram. Men kan ju inte plocka ut dom varje gång ja ska parkera

NoFuckNoRide

1 241 Inlägg
12 oktober 2008
Hade ett inbrottsförsök alldels nyss, men lyckades avstryra det genom att jag hörde när "inbrottstjuvarna" parkerade "sin" bil.

Slet fram digitalkameran, frågade vad om jag kunde hjälpa dem med ngt, de tittar upp, och jag tar ett kort på dem!  Frågar sedan varför de är så intresserad av min bil! De svarar "Äre din bil?" Jag säger, ja det är min bil, vad vill ni för ngt! De säger inget alls och beger sig sedan ifrån platsen och nu har jag kort på dem! Kanske man skall lämna in det till polisen. Lyckades inte se deras regnummer, men de körde en Vinröd Opel Astra "typ 97a"

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
master_lars skrev:
Hade ett inbrottsförsök alldels nyss, men lyckades avstryra det genom att jag hörde när "inbrottstjuvarna" parkerade "sin" bil.

Slet fram digitalkameran, frågade vad om jag kunde hjälpa dem med ngt, de tittar upp, och jag tar ett kort på dem!  Frågar sedan varför de är så intresserad av min bil! De svarar "Äre din bil?" Jag säger, ja det är min bil, vad vill ni för ngt! De säger inget alls och beger sig sedan ifrån platsen och nu har jag kort på dem! Kanske man skall lämna in det till polisen. Lyckades inte se deras regnummer, men de körde en Vinröd Opel Astra "typ 97a"

okej okej. Vilken tur att du vaknade iaf då.
Jaa igentligen tycker ja du ska lämna in det till Polisen, För då kanske lite brott minskar.
Men vem vet.

NoFuckNoRide

2 123 Inlägg
12 oktober 2008
Ta ur HU om det går, tona rutor så dom inte ser eventuella slutsteg, basar och högtalare, installera ett larm som tjuter vid minsta beröring, höjning osv. Ställ dig på en upplyst plats eller skaffa garage.

2 337 Inlägg
12 oktober 2008
Hampusforsberg skrev:
Sarge skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charl_Fourie

Borde lösa problemet wink

hehe vad är det för nått big_smile ?

Eldkastare under bilen som egentligen är till för att stoppa carjackings, men den går nog att koppla till larmet också tongue

1 963 Inlägg
12 oktober 2008
Leta upp anledningarna till att du har inbrott. Har du saker synligt i bilen? Tex väskor, cd-skivor ja de kan vara vad som helst! Vet till exempel en audi i centrala gbg som fick en ruta inslagen PGA EN 20-lapp!
Ha öppet handsfacket utan något i  det, du kan lägga alla saker i bagaget där dom inte syns om du måste ha något i bilen.
Har du stereo? Går de ta loss "fronten"? Gör det isf men "göm" den inte i handsfacket stängt för de gör ju alla wink

Men are not born - Men are made

4 586 Inlägg
12 oktober 2008
Hampusforsberg skrev:
jorre83 skrev:
det bästa är nog helförsäkring och borttagna låskolvars på alla sidor förom passagerarsidan (då dom oftast försöker bryta upp förardörrren eller bagaget sedan är ett larm eller iallafall en diod i rutan ett måste

ska köpa mig diod i veckan och sätta i. Sen har jag redan hel färsäkring med stöld o hele skiten.
Så det är lugnt. Men så typiskt att dom inte kan låta en annans grejer vara ifred

inte så bra att skriva i tråden vad du ska göra utan bara ta emot tips då dom som varit på din bil säkert har garaget

Diktator
968 Inlägg
12 oktober 2008
om du inte har råd med larm, skaffa sånt där fejk larm från biltema, sätt ditt någon ettiket från välkänt larm märke... det lurar iallafall pundare och små ligister som vill sno stereon för att ha råd med fredags kröka...

1 893 Inlägg
12 oktober 2008
Ser ut som om du lagt ner "lite" pengar på bilen (=Fin! wink ) du får lägga på lite till. Larm med Imobilizer. Som någon skrev, lägg igen låsen i dörrarna. (Ordna en nöd öppnare som bara du känner till.) fast det kostar ju lite, iom att det tillkommer lackering. Passa på och "gör två flugor på smällen", ta bort handtagen också wink gör det garanterat knepigt för banditerna. Googla på "shaved doorhandles".

Små tjuvarna är tvungna att ge sig på äldre bilar, då alla nya (Sedan 96 tror jag?) är utrustade med imobilizer från fabrik.
Din är en 92a så den ligger tyvär innom räckhåll för "småbuset" En rattklyka kanske vore nått? (Finns OK för en femhundring, ganska enkel montering också. wink )

461 Inlägg
12 oktober 2008
Hampusforsberg skrev:
Men hur ska jag göra för att skrämma bort dom från min bil?
Några tips och förslag?
Har larm klistermärken på rutorna.

Är det värt pengarna att installera ett larm?

För vill slippa idioterna som förstör andras bilar nu.

Tacksam för svar!

Om du vill slippa få bilen/saker i den stulna så finns det ju några saker som drar ner chanserna att dom väljer din bil, ett bra larm en bra investering som någ får många att välja en annan bil, sen kan du ju gå steget längre, lägga igen alla låscylindrar och köra med elktrisköppning, är ju bådde snyggt och praktiskt tills det börjar krångla på en kall vintermorgon, men har du det så slår/knäcker dom ju bara rutan så då måste du ju förstärka dom med, kan ju forsätta i evigheter, vill dom ha den så tar dom den någ, så skaffa garage eller kör orginal fast inte ens det är ju en garanti att den blir lämnad ifred.

Om du däremot vill slippa få bilen enbart reppad/sabboterad så är ju såklart en välupplyst parkering med mycket uppsyn från hus, trafikerad vägg m.m. en bra start, ännu bättre är ju ett garage, helsat ett för bara din bil, men även dessa är ju inte omöjliga att ta sig in i, så bäst är någ om du flyttar ut på landet till ett hus med bara en väg in och skaffar 1-2 vakthundar som du låter sova i garaget:)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Ta ur HU om det går, tona rutor så dom inte ser eventuella slutsteg, basar och högtalare, installera ett larm som tjuter vid minsta beröring, höjning osv. Ställ dig på en upplyst plats eller skaffa garage.

den är alltid utagen på nätterna. och så har jag tonat alla rutor ibak
Står alltid vid lampan

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
Hampusforsberg skrev:
Sarge skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charl_Fourie

Borde lösa problemet wink

hehe vad är det för nått big_smile ?

Eldkastare under bilen som egentligen är till för att stoppa carjackings, men den går nog att koppla till larmet också tongue

hehe okej:D

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Leta upp anledningarna till att du har inbrott. Har du saker synligt i bilen? Tex väskor, cd-skivor ja de kan vara vad som helst! Vet till exempel en audi i centrala gbg som fick en ruta inslagen PGA EN 20-lapp!
Ha öppet handsfacket utan något i  det, du kan lägga alla saker i bagaget där dom inte syns om du måste ha något i bilen.
Har du stereo? Går de ta loss "fronten"? Gör det isf men "göm" den inte i handsfacket stängt för de gör ju alla wink

hehe okej=)
Nee hade ingenting synligt. Men misstänker att det kan vara någon från byn. Som vet vad jag har för ljud osv i bilen. Eller någon som bara vill förstöra bilen för mig

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
Hampusforsberg skrev:
jorre83 skrev:
det bästa är nog helförsäkring och borttagna låskolvars på alla sidor förom passagerarsidan (då dom oftast försöker bryta upp förardörrren eller bagaget sedan är ett larm eller iallafall en diod i rutan ett måste

ska köpa mig diod i veckan och sätta i. Sen har jag redan hel färsäkring med stöld o hele skiten.
Så det är lugnt. Men så typiskt att dom inte kan låta en annans grejer vara ifred

inte så bra att skriva i tråden vad du ska göra utan bara ta emot tips då dom som varit på din bil säkert har garaget

jaa okej, men vem vet om jag talar sanning;)

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Brandis skrev:
om du inte har råd med larm, skaffa sånt där fejk larm från biltema, sätt ditt någon ettiket från välkänt larm märke... det lurar iallafall pundare och små ligister som vill sno stereon för att ha råd med fredags kröka...

japp, får se vad plånboken säger till mig=)

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Ser ut som om du lagt ner "lite" pengar på bilen (=Fin! wink ) du får lägga på lite till. Larm med Imobilizer. Som någon skrev, lägg igen låsen i dörrarna. (Ordna en nöd öppnare som bara du känner till.) fast det kostar ju lite, iom att det tillkommer lackering. Passa på och "gör två flugor på smällen", ta bort handtagen också wink gör det garanterat knepigt för banditerna. Googla på "shaved doorhandles".

Små tjuvarna är tvungna att ge sig på äldre bilar, då alla nya (Sedan 96 tror jag?) är utrustade med imobilizer från fabrik.
Din är en 92a så den ligger tyvär innom räckhåll för "småbuset" En rattklyka kanske vore nått? (Finns OK för en femhundring, ganska enkel montering också. wink )

Joo har ju lagt ner lite flis på bilen. Så får nog lägga ner lite till på ett ordentligt larm nu=)

Aa bollar den idéen med larm:) får se vilket jag gör utav dom 2 smile

NoFuckNoRide

259 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
M.Persson skrev:
Hampusforsberg skrev:
Men hur ska jag göra för att skrämma bort dom från min bil?
Några tips och förslag?
Har larm klistermärken på rutorna.

Är det värt pengarna att installera ett larm?

För vill slippa idioterna som förstör andras bilar nu.

Tacksam för svar!

Om du vill slippa få bilen/saker i den stulna så finns det ju några saker som drar ner chanserna att dom väljer din bil, ett bra larm en bra investering som någ får många att välja en annan bil, sen kan du ju gå steget längre, lägga igen alla låscylindrar och köra med elktrisköppning, är ju bådde snyggt och praktiskt tills det börjar krångla på en kall vintermorgon, men har du det så slår/knäcker dom ju bara rutan så då måste du ju förstärka dom med, kan ju forsätta i evigheter, vill dom ha den så tar dom den någ, så skaffa garage eller kör orginal fast inte ens det är ju en garanti att den blir lämnad ifred.

Om du däremot vill slippa få bilen enbart reppad/sabboterad så är ju såklart en välupplyst parkering med mycket uppsyn från hus, trafikerad vägg m.m. en bra start, ännu bättre är ju ett garage, helsat ett för bara din bil, men även dessa är ju inte omöjliga att ta sig in i, så bäst är någ om du flyttar ut på landet till ett hus med bara en väg in och skaffar 1-2 vakthundar som du låter sova i garaget:)

hehe jag får åka iväg och köpa mig 2 st pittbullar elr nått:D sätta dom i bilen varje natt ja ska sova=)

För bilen står ju upplyst nu. 6m från mitt fönster. ser bilen hela tiden då ja e vaken o allt det där.

Får bli ett larm. eller elektriks dörr öppnare=)

NoFuckNoRide

Avstängd
68 Inlägg
12 oktober 2008
min hund sover om nätterna i min kombi bil
kommer man närmare än 2m blir det ett jävla liv

6år utan inbrott
förr va de jämt inbrott , hunden trivs bra sova i bilen
har frost vakt med liten element skruvat fast under handsfacket

men man får inte ligga och slagga mer än 8h för man ska ha ut dom
det är en pitbull så dom är inte stora till storleken och en kombi bil
har lagt fäste för vatten och mat skålar

hunder är i bilen endast natte tid
jag badar han med citron shampo 2 gånger i veckan och borstar samt ger bra föda blandat med nyttig svensk husmans kost

bilen håller sig helt fräsh tackvare man har hunden ren och fin och inte äcklar sig
hundar älskar bada så ni vet . gäller lära dom sen små
vem vill gå flera veckor utan bada ? vill du? NEJ dåså

168db!!

Sök