blev du tappad som liten eller? bosch är bättre på så många plan, speciellt vid trimmning och tomgång.
Du kan ta en ltt motor och montera APC och intercooler så köper du ett klistermärke på saab där det står det är en FTT; funkar utmärkt Plankan här på Garaget har gjort exakt så i sin röde.
reglerna i norge är ekstremt stränga, om jag reggar den med deler från en ltt bil så kommer dom at sätta i vagnboken på bilen at det är 145hk i den å nu ska dom börja ta med rullande landväg för at testa bilerna när dom stopper dom:( måste gjöra det på riktigt nu:P
det är ju bara insprutningsystemet som skiljer? finns faktiskt fulltryckare med lucas ju. inte många men nårra så det borde gå att göra så. man kan ju inte ens se på motornummret vad det är för motor.
nej men det fattar inte staten i norge dom tror at om jag har fulltrykk motor och bromsar etc, från en ltt så kommer jag at åka av vägen:S
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
det är ju bara insprutningsystemet som skiljer? finns faktiskt fulltryckare med lucas ju. inte många men nårra så det borde gå att göra så. man kan ju inte ens se på motornummret vad det är för motor.
nej men det fattar inte staten i norge dom tror at om jag har fulltrykk motor och bromsar etc, från en ltt så kommer jag at åka av vägen:S
men du behöver ju inte säga det är LTT? bara säg det e en FTT, köp rätt märke på saab o sen e allt fin fint.
problemt är at jag måste skicka en söknad på ombygnad, med div info som ch.nr. på den bilen jag har tatt delar från:(
kimsern
okej, dags för en liten skriftlig uppdate , har hittat en donorbil nu, som inte står för långt ifrån mig, ska bare hitta någon som kan hämta dem för/med mig, så kommer nog at börja riva ner den nästan med det första, men jobbar kvällen dom 2 nästa dagarna nu och dom 3 första efter hälgen, men efter det kommer det bli demontering av 900
kimsern