En skruv på lmm:en? :/

ZonaX Svetsare
15 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

jonTe Och Sharky:

Men jag förstår inte varför ska man göra så?   Och vilken slang/sida ska man göra det på?  Den som går till separata mätaren?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
jonTe
15 oktober 2008 · 5 710 Inlägg

ZonaX skrev:
Men jag förstår inte varför ska man göra så?

Då får vi reda ut det smile
I ditt insug matar turbon på med luft, insugsventilerna öppnar och släpper in luften i cylindern.
När detta sker sänks trycket något i insuget.....när öppningen är färdig stängs ventilen igen och trycker ökar.
Detta sker OTROLIGT fort och mäter man trycket med en snabb turbotrycksmätare fladdrar nålen vilket gör att den knappt går att läsa.
Det är dääääär strypningen kommer in i bilden, med denna blir mätaren inte lika snabb på att läsa av och värdet visas stabilt på displayen. smile

ZonaX skrev:
Och vilken slang/sida ska man göra det på?  Den som går till separata mätaren?

JA. originalmätare har redan en strypning.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
ZonaX Svetsare
15 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

OK!  Tack jonTe,  blev mycket klarare nu  smile


Har då bara en fråga kvar:     Hur ska jag dra slangen från motorrummet till kupén?  (utan att plocka ner hela panelen!)

Senast redigerat av ZonaX (15 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Slattabjornen
15 oktober 2008 · 53 Inlägg

Svar på fråga 1: Justerskruv för Co. Grundinställning är 380 Ohm mellan stift 3&6.

Svar på fråga 2: Lossa plastsjoket mellan motor och vindruta, på vänster sida där huvlåswiren kommer ut ur kupen är väl ett lämpligt ställe?

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97
ZonaX Svetsare
15 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

Slattabjornen skrev:
Svar på fråga 2: Lossa plastsjoket mellan motor och vindruta, på vänster sida där huvlåswiren kommer ut ur kupen är väl ett lämpligt ställe?

Ojoj ... det fattade jag inte mycket av  :S

Plastsjoket mellan motor och vindruta, är det själva typ torpedväggen eller kåporna som sitter över tex bränsleboxen?

Och huvlåswiren.....var fan går den ut?!?!  :S



Jag kollade lite och plockade bort högtalar skyddet vid a-stolpen på förarsidan och där kan jag tänka mig att dra upp slangen men vette fan hur man kommer dit?   ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang