Max mil vid köp av Volvo turbo

expect1991
13 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Krink skrev:
Min bil är import från tysklad, dock är jag 3dje ägaren på den, samt andra vart från sverige och importerat den. Jag kolla via en dator och fick fram exakta miltalet var bilen har gått och det stämde, så kan du också göra.

5ans Insider provade til o med det där, dem köpte en v70 som gått 25k+ mil o drog ner den till 14 eller nått. datorn misstänkte ingenting. hmm

Krink
13 oktober 2008 · 260 Inlägg

expect1991 skrev:

Krink skrev:
Min bil är import från tysklad, dock är jag 3dje ägaren på den, samt andra vart från sverige och importerat den. Jag kolla via en dator och fick fram exakta miltalet var bilen har gått och det stämde, så kan du också göra.

5ans Insider provade til o med det där, dem köpte en v70 som gått 25k+ mil o drog ner den till 14 eller nått. datorn misstänkte ingenting. hmm

v70? digital mätare då va? 855 har ju inte digital så, och du kan inte lura datorn vad jag vet.

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
perzy Snål gnällspik
13 oktober 2008 · 402 Inlägg

Ursäkta men vad är en 'volvo turbo' ????!

Både 740 och 850 finns med turbo men är så olika bilar kan bli. Nästan ingenting är ju samma tekniskt! Som att jämföra bmw och saab ungefär...
Jag har en 850, och kan konstatera att hållbarhetsmässigt är de klart sämre än de gamla 7-9-serierna.. Massor av dyra bussningar överallt...Jag måste nu byta fjäderbenslagringar, bussningar i bakaxeln t.ex. (30 000 mil)

MEN, på grund av den avancerade uppbyggnaden av 850-modellen med delta link-bakaxel bl.a. kan man på krokiga vägar (dvs allt som inte är motorväg) hålla en fruktansvärt hög medelhastighet och ingen 740 i världen hänger på min orginal turbo när vägen svänger.

Motorerna dvs vitblocken verkar inte heller hålla 100 000 mil som de gamla rödblocken. MEN, med 20 ventiler för 2,3 liters cylindervolym har du potentialen till ett extremt bra flöde i toppen och flöde är allt när det gäller effekt.

Ibland längtar jag efter en 740 , där jag kan laga allting själv. Jag vet inte vad som är den bästa bilen...men de är olika.

Volvo S80 2,9.
fiddes Grävmaskinist
13 oktober 2008 · 216 Inlägg

Röd blockens inkörningsmil= 60 000 big_smile

Volvo C70 "T5" (1998)
Zajpner Fritidsforskare
14 oktober 2008 · 344 Inlägg

Perzy givetvis kunde jag skrivit modellerna om jag tänkt längre, men faktum är att jag också skulle kunna tänka mig en 740 turbo.


Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang