Volvo 740 hög bränsleförbrukning

RD_87 Skrotsamlare
3 april 2011 · 4 031 Inlägg

Du får nog utveckla din fråga lite mer om du ska få bra svar. Det finns ju förbannat många saker som leder till förhöjd förbrukning. Igensatt luftfilter, kass BTR, trötta tänddelar, kass lmm, läckande spridare osv.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Load3d
3 april 2011 ·

Load3d skrev:
För att dra om elen vette attans om vi klarar av.. det känns som en chansning.. hoppas någon kan svara på detta:)

TACK!

mohaha jag köpte en gasar 740 å en b230 fk från -97 och all el är draget och det funkar klockers ;D men de var nästan mer jobb än vad det var värt...tyvärr men nu är man ju klar och den ska på regbesiktning på tisdag!

Taweri
3 april 2011 · 124 Inlägg

sevenforti-4-life skrev:
HEJ.. Min 740 har börjat ta ovanligt mycke soppa.. vad kan de bero på?? tror de kan ha nått att göra med lmm men jag är inte säker nån som har någon aning??smile

Långsökt fråga.
Det kan bero på hundra anledningar, kolla så du har ett rent filter, läcker det bensin?

sevenforti-4-life
3 april 2011 · 15 Inlägg

Ja jag har kollat allar filter och lmm... tror de är antigen är lambasonden eller nå tändningfel

Volvo 245L "JNJ" (1977)
Ford Ranger Xlt "PPX 331" (2006)
Load3d
3 april 2011 ·

mäta upp lambdasonden. Men kolla så du inte har nått avgaslekage först..

ta bort skyddet över signalkabeln (svart) sen behöver du en multimeter ställer in den på voltmätning röd mot kontakten och svart på jord lambda reglering är aktiv upp till 3000rpm tror jag?? men volten ska pendla mellan 0.2-0.8 är utspänningen 0.45 är lambda 1 ca så där bör den väll ligga mellan tomgång upp mot 3000rpm

edit: ingen motor lampa lyser?

Senast redigerat av Load3d (3 april 2011)

sevenforti-4-life
3 april 2011 · 15 Inlägg

okej ja jag får lov prova de.... nä inga motor lampor som lyser

Ford Ranger Xlt "PPX 331" (2006)
Volvo 245L "JNJ" (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang