5438
Sök

Uppdatering av ljud. Råd om baslåda samt steg behövs!!

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#1
Är lite smått trött på mitt nuvarande ljud så tänkte slänga in lite nytt smile Det är framför allt basen och steget som jag tröttnat på eftersom det är lite lite kräm..... Men frågan är vad jag ska gå vidare med. Har just nu detta systemet i bagagen:
http://www.blocket.se/vi/16938845.htm?ca=10_s

Fick ett erbjudande av en polare att köpa hans gamla steg för runt en tusenlapp (http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=28983)
Är det värt att köpa det??

Kanske bör säga vad jag är ute efter..... Vill ha bra tryck för bra pengar, är just nu student men fast besluten att lägga mina pengar på bilen. Är sugen på dubbla 12:or då det är ett 4-kanalssteg men kommer det bli så stor skillnad mot vad jag har nu?? Och med det sagt så skulle jag vilja ha ett råd om vad jag ska köpa för baslåda. Vill ha ett bra tryck, enkel eller dubbla element spelar väl inte så stor roll men vettigt om det är 4-kanalssteg.

Slutligen, är väldigt dålig på priser, vad anser ni jag kan sälja mitt nuvarande system för? (aldrig våldsamt spelat, utom spelat snällt med det smile  )

5 852 Inlägg
13 oktober 2008
#2
4-kanal är nog fel om du ska köra dubbla basar, sen ska du även tänka på att dimensionera kablar om du ska byta slutsteg.

Vad du är ute efter är ett monoblock smile


Mvh
Senast redigerat av tujbo (13 oktober 2008)

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
4-kanal är nog fel om du ska köra dubbla basar, sen ska du även tänka på att dimensionera kablar om du ska byta slutsteg.

Vad du är ute efter är ett monoblock smile


Mvh

Ja du, där ser du hur mycket jag kan om stereo wink Men lär mig allt eftersom.....

Vad menar du med dimensionering, har hört och läst mycket om det men inte riktigt tänkt på vad det innebär?
Så jag borde inte köpa steget av honom?

5 852 Inlägg
13 oktober 2008
#4
Inte om du vill köra dubbla basar som trycker på lite smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
#5
tujbo skrev:
Inte om du vill köra dubbla basar som trycker på lite smile

Får ta och ändra mina "needs".... Altså, står ut med en enkel bas men ser och låter bättre(?) med dubbla. Men rekomendationer till andra saker är välkomna ingen obegränsad budget, men vill ha ett en bas som ger ett härligt tryck smile


Sök