Volvo glidaren skrev:
Hur ofta tänds service lampan och vad varnar den mer än att byta Olja ?
Blir nog en Volvo V70 T5 98-00
Försäkringen blir 7052 kr per år helförsäkrat hos länsforsäkringar så det är inte så farligt.
Vad är det för skillnad på en Volvo V70 T5 -98 och en Volvo V70 T5 -00 ? Vad har hänt för förändringar under dom två åren ?
Vad kan man tänka sig att ge för en Volvo V70 T5 som har gått max 20000 mil .
Hur gör man smidigast ett köp av en bil av en privat person när det gäller 60 000 kr Skulle vara skönt att lämna in bilen för M-test innan för då får man väl reda på vad som är dåligt och eventuelt behöver bytas eller vad görs på ett m-test ?
Antar att T5orna också fick elektroniskt gasspjäll, precis som V70R fick 99-2000.
Det elektroniska gasspjället som finns mellan 99 och 02 är känt för att krångla då och då, men efter 02 bytte man till Bosch, och sen dess har det inte varit några problem med det.
Med chip kommer du upp i ca 300hk på en T5.
Ang. M-testet är det väl bara att begära att säljaren vill ta tag i saken, men jag tror att han vill veta att du verkligen är seriös på att köpa bilen, för ett M-test kostar ju också.
På landsväg kommer väl förbrukningen ner på 0,8, åtminstone gör min det, med manuell låda.
Då får du tänka på att du har en bil som är 4,8meter lång och väger 1,6 ton ungefär, och har 240hk.

Om du går in på Blocket, söker efter V70 T5 -98 till -00 så finner du snabbt att genomsnittspriset ligger på mellan 50-100 000kr, med kriteriet att bilen ska ha gått under 20 000 mil.

Om du tänker på betalningen sen, så har du pengarna på banken föreslår jag en postväxel, som du utfärdar på dig själv. Sen OM köpet genomförs, skriver du och säljaren dennes namn på baksidan av postväxeln och lämnar sonika in den till banken!