6495
Sök

portstorlek till dubbla kicker L7 tolvor??

5 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
en låda på 180 liter,, men skulle gärna vilja ha hjälp med att räkna ut portstorleken, tacksam fär svar, mvh stefan

733 Inlägg
15 oktober 2008
någon kan väl räkna till honom?

M.v.h. Emil

1 785 Inlägg
15 oktober 2008
overloaded82 skrev:
en låda på 180 liter,, men skulle gärna vilja ha hjälp med att räkna ut portstorleken, tacksam fär svar, mvh stefan

Vad har du för bil och vilken avstämnings frekvens vill du ha?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

5 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
äntligen:) det är en 745a som dom ska provas i, ska till sommaren in i en audi s4 sedan men då blir de annan låda med portar upp i hatthyllan antagligen,, frekvens har jag ingen aning om, jag spelar allt imellan dunk dunk, och hårdrock,, tusen tack på förhand, mvh

2 665 Inlägg
15 oktober 2008
Har du en låda med 2basar i??

Oavsett vilket bör du använda 1st 4" port (ca 10cm) per bas. Så alltså 2st i din låda.

Eller 1st 6" port som jag tror blir väldigt lika port area.

Sedan vilken längd du ska ha vete fan.

Kicker är ett seriöst märke har inte de några rekomendationer på sin sida?
Senast redigerat av Rickard-v (15 oktober 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

733 Inlägg
15 oktober 2008
Rickard-v skrev:

Oavsett vilket bör du använda 1st 4" port (ca 10cm) per bas. Så alltså 2st i din låda.

kickers hemsida har bara om du ska sätta en bas i lådan han vill ha två och de ska han ha i samma låda därför kunde någon räknat ut avstämning som har program..

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

5 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
Rickard-v skrev:

kickers hemsida har bara om du ska sätta en bas i lådan han vill ha två och de ska han ha i samma låda därför kunde någon räknat ut avstämning som har program..

M.v.h. Emil

precis:) de är en slotport jag är ute efter volymen på,,  dubbla l7 12or,, kan man bara dubbla bredden och höjden och behålla djupet på porten som kicker rekomenderar på sin hemsida tro, mvh stefan

ska ju helst ha klart lådan före lördag:)
Senast redigerat av overloaded82 (16 oktober 2008)

733 Inlägg
16 oktober 2008
overloaded82 skrev:
thulle1 skrev:
Rickard-v skrev:

M.v.h. Emil

precis:) de är en slotport jag är ute efter volymen på,,  dubbla l7 12or,, kan man bara dubbla bredden och höjden och behålla djupet på porten som kicker rekomenderar på sin hemsida tro, mvh stefan

dubblar du porten utan att justera längden så kommer lådan nog vara för högt avstämd så det måste räknas i ett program.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

2 665 Inlägg
16 oktober 2008
jaha var det slotport du tänkte, det stod det inget om.

Arean på en 6" är 176.7cm2. Så sikta på den arean. Några cm2 hit eller dit gör nog inget.

På hifikit.se kan du ladda hem program för beräkningar. testa det!!! Jag har inte xp ingång så jag kan inte prova nu.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 785 Inlägg
16 oktober 2008
overloaded82 skrev:
thulle1 skrev:
Rickard-v skrev:

M.v.h. Emil

Det är riktigt, du dubblar portens area, dubblar lådans innervolym och behåller längden porten. Då behåller du avstämnings frekvensen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök